تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد مالی در سازمان حج مالزی/ هجوم مردم برای بازپس گیری هزینه ثبت نام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فساد مالی در سازمان حج مالزی/ هجوم مردم برای بازپس گیری هزینه ثبت نام کوالالامپور – ایرنا – خرید زمینی به منظور ساخت یک برج توسط سازمان حج مالزی و انتشار برخی اخبار در مورد فساد مالی دولت این کشور در این پرونده، باعث شدن برخی از ثبت نام کنندگان زیارت خانه خدا، هزینه پرداختی برای انجام مناسک حج را پس بگیرند.


به گزارش ایرنا، گزارش رسانه های مالزی نشان می دهد سازمان حج این کشور (تابونگ حاجی) با پرداخت 188 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 53 میلیون دلار) اقدام به خرید زمینی از شرکت توسعه استراتژیک مالزی موسوم به "وان.ام.دی.بی" کرد.
وان.ام.دی.بی که با مالکیت دولتی و با هدف اقداماتی به منظور توسعه بلندمدت مالزی از طریق همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2008 تشکیل شد، اکنون متهم به بدهی 11 میلیارد دلاری است و نجیب تون رزاق نخست وزیر متهم اصلی است.
این شرکت که بر طرح های توسعه ای در بخش های انرژی، املاک و مستغلات، گردشگری و تجارت محصولات کشاورزی متمرکز است، یکسال پس از فعالیت خود طرح توسعه ای به نام اختصاری تی.آر.ایکس اجرا و میلیون ها دلار سود کسب کرد. این سود باعث انتقادات گسترده ای از جمله از سوی مخالفان دولت شد و از آن پس فعالیت های این شرکت را زیر ذره بین مخالفان دولت قرار داد.
نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی به طور مستقیم در هدایت این شرکت نقش دارد و از سوی دیگر ممیزی های مالی در مورد آن انجام نمی شود.
از جمله انتقادات مرتبط با این شرکت به افشای سازمان شفافیت بین المللی مربوط است که بر اساس آن، 700 میلیون دلار از یک توافقنامه سال 2009 بین این شرکت مالزیایی و یک شرکت انرژی در عربستان به یک انجمن مرتبط با خانواده نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی اعطا شده است.
اقدام اخیر سازمان حج مالزی در خرید زمینی به قیمت هر متر مربع 252 رینگیت (71 دلار) از شرکت توسعه استراتژیک مالزی که خود پیش از این برای هر متر مربع حدود شش رینگیت (حدود یکی و نیم دلار) هزینه کرده بود، باز هم باعث رواج گمانه زنی هایی در مورد احتمال فساد مالی این شرکت شد.
نجیب تون رزاق روز گذشته در سخنانی به مالزیایی هایی که برای انجام مناسک حج پیش پرداخت انجام داده بودند، اطمینان داد دولت ضامن مبالغ پرداخت شده است و جای هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. با این وجود برخی از ثبت نام کنندگان مالایی به ویژه از شهر شاه عالم مرکز ایالت سلانگور نسبت به پس گرفتن مبالغ خود اقدام کردند.
این اقدام سازمان حج مالزی در خرید زمین از "وان.ام.بی.دی" که با انتقادات گسترده ای مواجه است، باعث شد تحقیق در مورد این پرونده نیز در دستور کار مقامات پلیس و بخش های امنیتی قرار گیرد.
آساق**241**1611



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن