تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819901345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار هیئت پارلمانی سوریه با هیئت پارلمانی اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
دیدار هیئت پارلمانی سوریه با هیئت پارلمانی اروپا

1-145211873.jpg


شناسهٔ خبر: 2578574 - سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی

یک هیئت متشکل از تعدادی از نمایندگان پارلمان سوریه قرار است طی چند روز آینده با تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که هیئتی از پارلمان سوریه برای رفع موانع و تحریم ها و بازگردان آثار باستاتی سوریه، با اعضای پارلمان اروپایی دیدار می کند.
در همین راستا «عمر اوسی» رئیس کمیته آشتی در مجلس نمایندگان، در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه گفت: این مجلس موضوع سرقت آثار باستانی سوریه و ضرورت بازگرداندن آن به موزه های سوری را از طریق انجمن پارلمان های دریای مدیترانه موسوم به (البام) طرح خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: این انجمن برای کمک به مجلس نمایندگان سوریه در پس گیری آثاری که برخی از کشورهای اروپای رفته است، اعلام آمادگی کامل کرده است. اوسی تاکید کرد: انتظار می رود بسیاری از آثار و قطعات باستانی در تابستان امسال به کشور بازگردانده شود. بر این اساس انجمن مذکور در این رابطه به طور مستقیم ایفای نقش می کند.
در همین راستا دبیر کل انجمن پارلمان های دریای مدیترانه چند ماه پیش وارد سوریه شده و با تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان جلسه داشته است. وی در این سفر مساله سرقت آثار باستانی که بیشتر آن ها به کشورهای حوزه دریای مدیترانه فروخته شده، را با نمایندگان سوریه در میان گذاشته است.
وی بازگرداندن این آثار را گام مهمی در حفظ میراث باستانی سوریه عنوان کرد و افزود: مجلس نمایندگان در خردادماه این پرونده را طرح می کند و در نزدیک ترین زمان ممکن برای بازگردان آن ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد. این آثار به طور هدفمند توسط گروه های تروریستی به یغما رفته و به کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و فرانسه انتقال داده شده است. 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن