تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت چین: آزمایش های موشکی کره شمالی محدود شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت چین: آزمایش های موشکی کره شمالی محدود شود تهران – ایرنا – خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی از پکن به نقل از سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که کره شمالی پس از آخرین دور از آزمایش موشکی های بالستیک زیر دریایی اش باید، فعالیت های موشکی خود را محدود کند.


براساس این گزارش، خانم هوآ چوانینگ امروز شرایط کنونی شبه جزیره کره را بسیار حساس و پیچیده خواند و گفت: کره شمالی باید برای برقراری صلح در شبه جزیره کره فعالیتهای موشکی خود را محدود کند.
وی در نشست خبری امروز خود در پکن، ابراز امیدواری کرد تا همه طرفین مذاکرات صلح شبه جزیره کره بتوانند فعالیت بیشتری برای کاهش تنش های موجود برای برقراری ثبات و صلح در شبه جزیره کره انجام دهند.
به گزارش ایرنا، کره شمالی روز شنبه - 19 اردیبهشت - اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک زیردریایی و متعاقب آن اقدام به شلیک سه موشک از نوع کروز کشتی به کشتی کرد و گفته می شود در مراسم پرتاب این موشک ها «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز حضور داشته است.
کیم مین سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز در یک نشست خبری در سئول ضمن ابراز نگرانی از انجام این آزمایشها، تداوم آنرا مخل برقراری صلح و ثبات منطقه خواند و خواستار توقف فوری آنها شد.
وی تصاویر مربوط به آزمایش موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی را معتبر و قابل استناد دانسته و توان فعلی موشکی کره شمالی را نشانی از این واقعیت دانست که پیونگ یانگ می تواند برای دو تا سه سال آینده دارای توان عملیاتی کامل و گسترده در این زمینه شود و زیردریایی های مجهز به موشک های بالستیک را در حالت عملیاتی قرار دهد.
سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال از آمادگی کامل و توان بالای نظامی کشور خود جهت شناسایی، مقابله و برخورد با تهدیدهای موشکی کره شمالی خبر داد و گفت: زیردریایی های کره شمالی به راحتی قابل ردیابی توسط سامانه های شناسایی فعلی کره جنوبی هستند و کره جنوبی می تواند با زیردریایی ها و موشک های خود آنها را نابود کند.
براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا نیز امروز در بیانیه ای که به یونهاپ مخابره شد، آزمایش موشک های بالستیک زیردریایی کره شمالی را نقض آشکار قطعنامه سازمان ملل دانست و آنرا محکوم کرد.
نگرانی سئول از پیشرفت های همسایه شمالی در تولید موشک های بالستیک زیردریایی به این خاطر است که آنان معتقدند؛ این موشک ها به دلیل پرتاب از زیردریایی ها، به راحتی قابل شناسایی نیستند و امکان بازدارندگی در برابر آنها کم است، چرا که امکان شناسایی زیردریایی به علت حرکت زیر آب از طریق رادارهای موشکی موجود وجود ندارد.
نگرانی سئول امروز در حالی از سوی یونهاپ منتشر شد که «یون سانگ هیون» و «کیم یونگ نام»، دو مقام عالیرتبه سیاسی کره جنوبی و کره شمالی، روز گذشته - یکشنبه - در مسکو و در حاشیه هفتادمین سالگرد جنگ جهانی دوم در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.
هر چند گزارشی از جزئیات مذاکره این دو مقام سیاسی منتشر نشده اما گمانه زنی ها از افزایش امید به حل مناقشات دو همسایه حکایت دارد.
کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.
کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود کرد.
پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و در سال 2006 نخستین آزمایش را انجام داد.
این کشور همچنین در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر دست به انجام آزمایش هسته ای زد.
انجام این آزمایش ها باعث شد، مذاکرات شش جانبه در مورد مساله کره شمالی که با حضور نمایندگان کره جنوبی، روسیه، چین، آمریکا، ژاپن و سازمان ملل در سال 2003 آغاز شده بود، چند سالی به حالت تعلیق در آید.
آساق**1378** 1095



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن