تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793448832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت مخالفت شهید مطهری با سیزده بدر و چهارشنبه سوری/ اولین فرمانده سپاه چپ و راست را از دم تیغ گذراند/ هشدار دست‌نویس یک وزیر به وزیر دیگر/ عذرخواهی وزیر ارشاد از خزعلی/ علت مخالفت بسیج با رفع حصر! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علت مخالفت شهید مطهری با سیزده بدر و چهارشنبه سوری/ اولین فرمانده سپاه چپ و راست را از دم تیغ گذراند/ هشدار دست‌نویس یک وزیر به وزیر دیگر/ عذرخواهی وزیر ارشاد از خزعلی/ علت مخالفت بسیج با رفع حصر!
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«عده ای با دیپلم های جعلی دکتری هم گرفتند»،«مصلحی: بهزاد نبوی دارد برای فتنه بعد برنامه‌ریزی می‌کند!»،«لغو ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات در صداوسیما»،«درخواست خاص دختر هاشمی از رییس جمهور» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ - 11 May 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت مخالفت شهید مطهری با سیزده بدر و چهارشنبه سوری

علی مطهری به روزنامه روزان گفت: ایشان به‌طور کلی مطابق اسلام اهمیت زیادی برای عقل قائل‌ بودند. مثلا چهارشنبه‌ سوری برای ایرانیان باستان که زرتشتی بودند قابل توجیه بود که از آتش مدد برای سلامتی می‌خواستند (زردی من از تو سرخی تو از من) اما برای یک مسلمان پذیرفته نیست و شرک است چرا که نباید از غیر خدا مدد خواست، همان طور که اگر از ائمه اطهار هم مستقیما چیزی بخواهیم شرک است. اما چهارشنبه سوری به شکل فعلی که به شکل ترقه درکردن و شادی کردن درآمده موضوع دیگری است و ممکن است اشکال اعتقادی نداشته باشد.
درباره سیزده‌بدر هم همین مطلب هست. ایشان می‌گویند نحس دانستن یک موجود خلاف عقاید اسلامی است. ما در عالم هیچ موجود نحسی نداریم و اصلا وجود مساوی است با خیر. عدد
سیزده یکی از مخلوقات خداست و ما نمی‌توانیم بگوییم سیزده نحس است. ما شر مطلق نداریم. شر نسبی داریم. مثلا ما حیوانی مثل مار را شر می‌دانیم در حالی که این برای انسان شر است، برای عالم طبیعت که شر نیست و به نفع طبیعت است. اگر ما روز ۱۳ فروردین را برای آنکه نحوست آن گریبان گیرمان نشود بیرون برویم پسندیده نیست اما اگر به صورت فعلی به عنوان روز طبیعت تلقی شود مشکل اعتقادی ندارد.شهید مطهری کلا با خرافات مخالف بود همان‌طور که با روضه دروغ هم مخالف بود. می‌فرمود ما برای رسیدن به هدف مقدس نباید از وسیله نامقدس استفاده کنیم. بنابراین ایشان به تبع اسلام چون اهل منطق و عقل بود با این امور مخالف بود نه اینکه ایشان با سنت‌های ایرانی به طور کلی مخالف باشد بلکه سنتی را که ریشه عقلانی داشته باشد قبول داشتند.


فروش کلیه برای اجاره خانه!

روزنامه گاردین در مطلبی به سوژه فروش کلیه در ایران پرداخت و نوشت: ایران تنها کشور جهان است که فروش کلیه در آن قانونی است. این قانون در سال ۱۹۹۷ تصویب و دو سال بعد فهرست افراد منتظر برای پیوند کلیه خالی شد. دولت ضمانت داده که به هر اهداکننده معادل ۳۰۰ دلار پاداش و یکسال بیمه درمانی بدهد. اما بیشتر این اهدای عضو‌ها در بخش خصوصی انجام می‌شود.روی دیوار بیرون بیمارستان پر است از آگهی‌های فروش کلیه که با خودکار نوشته شده‌اند. سن، گروه‌خونی و شماره تماس. هرچه سن افراد به مرز ۳۵ سال که حداکثر سن برای اهدای کلیه در ایران است نزدیک شود، قیمت پایین می‌آید.معمولا فقط ثروتمندان می‌توانند از پس خرید کلیه بر بیایند و قیمت مورد تقاضای نارین تقریبا معادل دو سال حقوق یک کارمند دولت است. غلامرضا پدر غفار می‌گوید: "ما تمام زمین‌هایمان را فروختیم تا پول پیوند را تامین کنیم. باید بین معاش خانواده یا نجات پسرمان یکی را انتخاب می‌کردیم و ما غفار را ترجیح دادیم. اما حالا چطور باید زندگی کنیم؟"نارین هم خانواده فقیری دارد. تازه ازدواج کرده است. او و شوهرش بیکار هستند و در خانه پدرمادرشان زندگی می‌کنند.اما غفار چیزهای بیشتری می‌داند. می‌گوید: "چند روز قبل از عمل میزبان نارین و شوهرش بودم. فرصت این را داشتیم که بیشتر با هم آشنا شویم. در ایران برای یک زوج شرم‌آور است که هنوز با پدر مادرشان زندگی کنند. با فروش کلیه آن‌ها می‌توانند یک خانه اجاره کنند. آن‌ها امیدوارند بتوانند کار پیدا کنند."سازمان بهداشت جهانی معتقد است فروش کلیه باید ممنوع شود. به عقیده این سازمان، تجارت کلیه فقرا را هدف قرار می‌دهد و موجب نابرابری و ناعدالتی می‌شود.



داعش ماهانه چقدر حقوق می دهد؟

ماجد غماس رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق می گوید عوامل مادی در جذب نیروهای داعش بسیار موثر بوده است. او می گوید: «البته طبیعی است که نمی توان عدد دقیقی در این رابطه گفت و اطلاع موثقی از آن در دست نیست. اما آنچه منتشر و شایع شده حاکی از این است این گروه برای نیروهای عراقی خود ماهانه ۷۰۰ دلار و برای اعضای غیر عراقی اش ۱۲۰۰ دلار پرداخت می کند.»


علت مخالفت بسیج با رفع حصر

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید مواظب باشیم در مسیر امام خمینی(ره) حرکت کنیم و هر کس در مسیر امام (ره) حرکت نکند طاغوت است. حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی خطاب به فتنه گران گفت: برخی که به انقلاب ضربه زدند الان انتظار بخشش دارند اما بسیج و بسیجیان فریب توطئه دشمن را نمی خورند و گناه فتنه گران نابخشودنی است.تویسرکانی افزود: فتنه گران شکر نعمت انقلاب را بجا نیاوردند اما اگر توبه کنند و به شرط آنکه ولی فقیه بپذیرد گناه آنان قابل بخشش است.وی گفت: فتنه گران با پررویی تمام خیانت کردند اما الان حرف از صلح و وحدت می زنند.نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: حذف سران فتنه عامل وحدت ملت است و اگر آزاد شوند فتنه و فساد و آشوب آغاز می شود.تویسرکانی گفت: حصر کمترین اقدام در مقابل گناه سران فتنه بود.


رییس دانشگاهی که چوب سخنرانی هاشمی را می خورد

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در واکنش به انتشار رسانه‌ای حکم «انفصال موقت از خدمت» که به زمان ریاست او در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی باز می‌گردد، گفت: سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی هم برنامه‌های آتی دانشگاه را تشریح می‌کنم و هم پاسخ مستدل، شفاف و روشنی به ادعاهای اخیر آقایان خواهم داد.دکتر سید احمد معتمدی به خبرگزاری آنا گفت: این پرونده در حال سیر روند قانونی خود بود، اما به دلایلی مشخص روند آن تغییر کرد. تبدیل یک بحث اداری به مبحثی سیاسی مسلما با پاسخ متقابل ما مواجه خواهد شد. از نظر ما این پرونده هیچ مشکلی ندارد بلکه در آن به نفع بیت المال هم عمل شده است.معتمدی با ذکر این نکته که «بر اساس قانون اگر ادله جدیدی مطرح شود، پرونده مجددا بررسی خواهد شد» از درخواست «اعاده دادرسی» در این پرونده خبر داد و افزود: ما درخواست اعاده دادرسی داده‌ایم و پرونده در حال طی کردن مراحل قانونی خود است.سایتی که برای نخستین بار این خبر را منتشر کرد تصویر آن مراسم را برای خبر خود برگزید که نشان می دهد این عمل در پاسخ به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پلی تکنیک صورت گرفته است


جمع آوری کتاب‌های یغما گلرویی از نمایشگاه کتاب

در پی نامه اعتراض‌آمیز یغما گلرویی به رئیس‌جمهوری دیگر کتاب‌های این ترانه‌سرا نیز از نمایشگاه کتاب تهران جمع‌آوری شد.به نوشته آنا در پی نامه‌ اعتراض‌آمیز یغما گلرویی که پس از جمع‌آوری یکی از کتاب‌های وی با عنوان «من رویایی دارم» از غرفه انتشارات نگاه در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته بود، سایر کتاب‌های وی نیز از این غرفه جمع‌آوری شد.از جمله این کتاب‌ها می‌توان به مجموعه ترانه «تصور کن»، مجموعه شعر «باران برای تو می‌بارد»، ترجمه کتاب «دیوارها سخن می‌گویند» از احمد کایا و سایر ترجمه‌های گلرویی در نشر نگاه اشاره کرد.


لغو ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات در صداوسیما؟

در حالی که قوه قضائیه رسانه‌ها را از نشر اخبار و تصاویر رئیس جمهوری پیشین منع کرده است، شب گذشته شبکه خبر سیما، صدا و تصویر رئیس دولت اصلاحات را به روی آنتن برد.به نوشته آنا در این مستند که نگاهی به مواضع متناقض آمریکا و غرب به مسئله حقوق بشر داشت، مواضع و پیشنهادهای رؤسای جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد نیز مورد بحث قرار گرفت و در همین راستا به پیشنهاد «گفت‌وگوی تمدن‌ها»ی رئیس دولت اصلاحات اشاره و تصاویری از وی به همراه صدای او پخش شد.پیش از این نیز در ۱۲فروردین سال جاری مصادف با سالروز برگزاری رفراندوم تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، مستندی به نام «بیم و امید» از شبکه یک سیما پخش شد که روند برگزاری اولین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب به نمایش می‌گذاشت. در انتهای این مستند برگزاری انتخابات‌های مختلف در طول ۳۶ سال نظام اسلامی به نمایش گذاشته شد و تصاویری از آیین‌های تحلیف رؤسای جمهور مختلف از رجایی تا روحانی پخش شد. در این میان، تصویر مراسم تحلیف ریاست جمهوری سید محمد خاتمی پخش شد و از او نام برده شد.


خط فقر پزشکان مشخص شد! کاظم عباسیونعضو هیأت مدیره جامعه جراحان در نشست خبری به مناسبت برپایی سی‌ و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایرانیان گفت:‌ خط فقر برای گروه‌هایی که خارج از تهران با جمعیت 4 نفره زندگی می‌کنند یک میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده اما برای پزشکی که در تهران به جز خرج زندگی مخارج دیگری مثل اجاره مطب، مالیات و... دارد 5 میلیون تومان می‌شود و بنابراین اگر کمتر از این رقم درآمد داشته باشد زیر خط فقر رفته است.
فرماندار اصفهان علت لغو سخنرانی رئیس سابق انرژی اتمی را بیان کرد فرمانداری اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: اطلاعیه‌ای روز جمعه مورخ 11 اردیبهشت 94 اطلاعیه‌ای در شهر اصفهان با عنوان فتنه 25 لوزان (دعوت از مردم) با عناوین مجعول منتشر شد که دو مجموعه رسمی یعنی بسیج اصناف اصفهان و انجمن اسلامی بازار که اسامی آنها در ذیل اطلاعیه ذکر شده بود دخالت و ارتباط خود در این برنامه را تکذیب کردند.در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی جهت اعلام برنامه و اخذ مجوز و تقبل مسئولیت مراسم به فرمانداری مراجعه نکرد، لذا غیرقانونی بودن مراسم فوق‌الذکر توسط فرمانداری اعلام شد.در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: جناب آقای دکتر عباسی عصر همان روز (سه‌شنبه 94/2/15) در دانشگاه صنعتی اصفهان سخنرانی و پس از مطلع شدن از نوع برنامه‌ریزی از حضور در جلسه ذکر شده خودداری کردند. همچنین درب مسجد سید اصفهان باز بوده و نماز جماعت مغرب و عشاء (زمان برگزاری مراسم) برگزار و یکی از افراد حاضر در جمع حدود 170 نفری جمعیت حاضر سخنرانی کرده است.
دردسرهای یک هتل معروف برای قالیباف اعضای شورای شهر در جلسه روز سه‌شنبه خود پرده از تخلفات یکی از معروف‌ترین هتل‌های تهران برداشتند. به گفته آنها عارضه تراکم اضافه دامن ساختمان‌های مشهور دیگری را گرفته است.روزنامه ایران با اعلام اینکه "پس از کش و قوس بسیار، پرونده تخلفات هتل اسپیناس 2 در شورای پایتخت به جریان افتاد"، نوشت: اعضای شورای شهر خواستار آن شده‌اند که شهردار تهران برای تخلفات هتل اسپیناس 2 در سعادت‌آباد، پاسخگوی سؤالات اعضای این نهاد باشد. برخی از آنها تهدید کرده‌اند تا اگر شهردار نتوانست آنها را متقاعد کند، تن به استیضاح بدهد.چند روز پیش بود که اعضای شورای شهر در جلسه علنی روز سه‌شنبه خود پرده از تخلفات یکی از معروف‌ترین هتل‌های تهران برداشتند به گفته آنها عارضه تراکم اضافه پس از «پاساژ علاءالدین» دامن ساختمان‌های بنام دیگری همچون «مرکز تجارت جهانی فردوسی» و «هتل اسپیناس 2» را گرفته است.
شرط ضمن عقد عجیب یک داعشی یک تروریست داعشی، شرط «عدم ممانعت از عملیات انتحاری» را در ضمن شروط عقدنامه ازدواجش اضافه کرد.مشرق‌نیوز، شرط عقد یک داعشی برای همسر آینده‌اش، سوژه‌ای برای استهزا در رسانه‌ها شد.سایت خبری «مزمز» سوریه در این‌باره گزارش داد، حامیان گروهک تروریستی داعش روز گذشته عکسی از عقدنامه یکی از اعضای این گروهک را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند که تمسخر کاربران را به همراه داشت.در این عقدنامه، مرد داعشی در شرایط ضمن عقد، عدم ممانعت همسرش از عملیات انتحاری وی را نیز بر این شروط اضافه کرد.بر اساس گزارش سایت جبهه جهانی مستضعفین، این سند ازدواج توسط دو تروریست دیگر به نام‌های ابو‌اللیث جزراوی و ابو‌معاذ انصاری به عنوان شاهد امضا شده است.
بسته دوشنبه


درخواست خاص دختر هاشمی از رییس جمهور رییس بنیاد امور بیماری های خاص از رییس جمهوری درخواست کرد ، نوعی بیماری نادر تحت عنوان بیماری ای.بی(EB) جزء بیماری های خاص قرار گیرد. فاطمه هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری ، در خصوص حمایت دستگاه های مختلف از بیماران مبتلا به ای ابی اظهارداشت: تاکنون مکاتبات زیاد اما بدون پاسخی با دستگاه های مربوطه داشته ایم و از رییس جمهوری می خواهیم دستور دهند بیماری ای بی (E B) جزء بیماری های خاص قرار گیرد.وی از عملکرد دولت های قبل در رابطه با عدم حمایت از این بیماران انتقاد کرد و در عین حال اظهارداشت که نه تنها هیچ دستگاهی پاسخگوی حمایت از بیماران E B نبوده است که حتی بسیاری از مسوولان وزارت بهداشت با این بیماری آشنایی ندارند.هاشمی تاکید کرد: اگر این بیماری جزء بیماری های خاص قرار بگیرید اتفاقات بسیار خوبی در زمینه حمایت از این گونه بیماران رخ می دهد.
اولین فرمانده سپاه چپ و راست را از دم تیغ گذراند جواد منصوری اولین فرمانده سپاه تبدیل به یک منتقد تمام عیار شد و در سخنان خود راست و چپ را به باد انتقاد گرفت. او در مصاحبه با نامه نیوز حرف‌هایی تند علیه برخی از اشخاص زده است. خلاصه ای از  برخی نکات این مصاحبه به شرح زیر است: ● من محمود احمدی‌نژاد را برای کشور خطرناک می‌بینم، او عنصر صالحی نیست و به مهره‌های اطرافش مشکوک هستم. ● سال ۱۳۸۴ تنها ۱۵ روز بعد اینکه احمدی‌نژاد، رئیس جمهور شد٬ گفتم که کلاه بزرگی سر مملکت رفت و حواستان جمع باشد. ● سال ۱۳۸۸ نیز به حسین شریعتمداری گفتم نگذارید احمدی‌نژاد دوباره رئیس جمهور شود. ● احمدی‌نژاد از نظر فکری هم انسجام ندارد و خودش نیست و دیگران او را اداره می‌کنند، او اصیل نبود. ضرباتی که او به کشور زده است بعید می‌دانم به این زودی‌ها جبران شود. ● هاشمی رفسنجانی اولویت اولش دنیاست بعد آخرت٬ اما رهبری اولویتش آخرت است و بعد دنیا. برای هاشمی تجمل، فرش ابریشم و امثال این‌ها مهم است. ● محمد خاتمی اصلا به روحانیت نمی‌خورد. روحانیت راست می‌گوید و حرف‌هایش مبنای فقهی دارد وقتی او می‌گوید من بین دین و آزادی، آزادی را انتخاب می‌کنم این مبنای دینی دارد؟ ● مهدی کروبی را احمد خمینی به انقلاب آورد. وگرنه کروبی هیچ چیز ندارد. من با کروبی در زندان زندگی کردم. به او بگویید نظراتش را در یک صفحه بنویسید، اگر توانست. بروید امتحان کنید. ● روزی که حسن روحانی شعار ۱۰۰ روز را مطرح کرد فهمیدم اینکاره نیست. به نظر می‌رسد که او موفق نخواهد بود. نه در اقتصاد، نه درسیاست و نه در فرهنگ.
هشدار دست‌نویس یک وزیر به وزیر دیگر مهندس چیت چیان در نامه ای دست نویس به مهندس نعمت زاده که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، از وزیر صنعت خواسته شده دستورات لازم به شرکت ها داده شود تا بدهی خود را پرداخت کنند.چیت چیان در عین حال هشدار داده است که "در غیر اینصورت، علی رغم نظر و تذکرات مکرر اینجانب، مدیرانی که در فشار ناشی از عدم پرداخت حقوق پرسنل خود به مدت چند ماه قرار دارند، ممکن است اقداماتی را مطابق قانون انجام دهند که بنده شرمنده شوم.
بسته دوشنبه

آرزوی علیرضا افتخاری برای شجریان «عليرضا افتخاري» در نمايشگاه كتاب حضور يافت و از اجراي شجريان به عنوان بزرگ‌ترين آرزوي موسيقايي‌اش ياد كرد: « من همواره در گفت‌وگوهايي كه با مطبوعات و رسانه‌ها داشتم، از تلاش‌هاي استاد شجريان در عرصه اعتلاي موسيقي ايراني سخن گفته‌ام. اميدوارم روزي برسد كه اين خواننده موسيقي ايراني بتواند در ايران كنسرت برگزار كند.» افتخاري در ادامه گفت: «در روزهاي گذشته، در رسانه‌ها اخباري را ديدم مبني بر احتمال حضور استاد شجريان در اجرايي زنده، كما اينكه ايشان در همايش «حافظ» اعلام آمادگي كرد كه به اجراي كنسرت در ايران علاقه‌مند است. به هر ترتيب حتم دارم، حضور اين هنرمند بزرگ در اجراي زنده، آن هم بعد از سال‌ها مي‌تواند حركتي تازه در جريان آشتي مخاطب با موسيقي ايراني در شكلي فراگير باشد كه اميدوارم محقق شود.» آن روز شجريان گفته بود: «كار من سخنراني نيست؛ كار من آواز خواندن است؛ اما در مملكت خودم نمي‌توانم بخوانم.» و حسين نوش‌آبادي سخنگوي وزارت ارشاد گفت: مشكل شجريان به ما ربطي ندارد؛ خودش بايد اقدام كند. و اكنون عليرضا افتخاري مي‌گويد: «آرزو دارم آقاي شجريان كنسرتي برگزار كند تا من با افتخار و به عنوان هنرمندي در عرصه موسيقي با يك سبد گل بزرگ، يكي از تماشاگران كنسرت اين خواننده ارزشمند موسيقي كشور باشم.»
عده ای با دیپلم های جعلی دکتری هم گرفتند هنوز بحث بورسيه‌هاي غيرقانوني دكترا نخوابيده است كه بحث از هزاران ديپلم جعلي پيش مي‌آيد. پنج نماينده مجلس با تقاضاي تحقيق و تفحص‌شان از وزارت آموزش و پرورش دو دولت سابق مي‌خواهند از يك تخلف ديگر پرده بردارند. اين‌بار اين پنج نماينده از آنهايي مي‌گويند كه در آن هشت سال ديپلم جعلي از مراكز آموزش از راه دور گرفته‌اند، تا ليسانس و فوق ليسانس و دكترا جلو رفته‌اند و حتي مي‌خواستند عضو شوراي شهر هم شوند. ديپلمه‌هاي جعلي گويا رقم‌شان بسيار بالاتر از ٣٧٠٠ تاي بورسيه‌هاي غيرقانوني است. اعتماد نوشت بورسيه‌هايي كه هنوز هم تكيلف‌شان مشخص نيست و حالا نوبت وزارت آموزش و پرورش است. ديپلمه‌هاي جعلي تنها در يكي از شهرستان‌هاي استان تهران بالاي هزار نفر بوده‌اند و آن‌گونه كه ابراهيم نكو، نماينده رباط‌كريم مي‌گويد در محاكم قضايي هم پرونده دارند. نكو اما پرده از يك اتفاق مهم برمي‌دارد و مي‌گويد كه اگر ديپلمه‌هاي جعلي ثابت شود همه مدارك تحصيلي بعدي آنها باطل خواهد شد.
کدام بخش‌های توافق هسته‌ای نوشته شده است؟ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه اخیر با معاون وزیر خارجه گفته: در این جلسه عراقچی گفت که بعد از بیانیه لوزان طرفین متونی را به‌عنوان پیش‌نویس تهیه کرده بودند که طی مذاکرات اخیر این متون به کار گرفته شد و تقریبا به یک متن واحدی دست یافته‌ایم که پرانتزهای زیادی داشت. بخشی از مسائل کاملا روشن شده و پرانتزها حذف شده ولی بخش دیگری همچنان باقی مانده است. بنابراین هنوز مذاکرات سختی داریم. تا اینجا حدود 20 صفحه تهیه شده که بعد از مقدمه، بخشی مربوط به فعالیت هسته‌ای و بخشی مربوط به لغو تحریم‌ها و بخشی هم جدول زمانی آن است. از دو روز آینده مجدداً کار روی متن را شروع می‌کنیم. البته در ضمائم هنوز مسائل اختلافی داریم.
مصلحی: بهزاد نبوی دارد برای فتنه بعد برنامه‌ریزی می‌کند! حيدر مصلحي وزیر سابق اطلاعات در نخستين شب يادواره شهداي مدرسه علميه حقاني گفته: بهزاد نبوي بعد از پذيرش قطعنامه، در سال 88 نقش كليدي را بر عهده داشت اما اكنون آزاد شده و براي فتنه آينده برنامه‌ريزي مي‌كند؛ اين فرد در مذاكرات به كلمه تابعيت دقت نكرد به همين علت ساليانه بسياري از پول‌هاي ايران اسلامي مصادره مي‌شود؛ اكنون مذاكره‌كنندگان آمريكايي از 100 حقوق‌دان براي بيان كلماتش استفاده مي‌كنند.
مستاجر لانه جاسوسی عوض شد داوود گودرزی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی جایگزین محمو ودود حیدری شده است. در کارنامه محمد ودود حیدری مدیرمسئول روزنامه جوان، مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاون سیاسی اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، عضو هیات موسس و مدیر مسئول هفته نامه دانشجویان به چشم می‌خورد. داوود گودرزی جانشین فعلی سازمان بسیج دانشجویی کشور جایگزین ودود حیدری خواهد شد. گفتنی است که سازمان بزرگ بسيج دانشجويي از 13 آبان 1387، دفتر اصلي خود را در محل لانه جاسوسي سابق قرار داده است.
ادعاهایی در باره رابطه یک موسسه غیرانتفاعی و مقامات دولت سازندگی روزنامه رسالت در مطلبی با عنوان «ماجراي يك زمين خواري و كوه زدايي در دوران سازندگي» مدعی شده است که: در سال 1373 يعني دهه بلامنازع رئيس دولت سازندگي، زميني به مساحت 8 هزار مترمربع توسط وزير وقت جهاد از سوي سازمان جنگلها و مراتع كشور كه بعدها در قانون تفكيك وظايف وزارت كشاورزي از وزارت جهاد به سازمان امور اراضي تبديل تشكيلاتي شد به بستگان يك مقام عاليرتبه دولتي وقت واگذار مي‌گردد. عنوان اين واگذاري ايجاد مجتمع آموزشي و مدرسه غيرانتفاعي از دبستان تا پيش دانشگاهي بود. اين مدرسه غيرانتفاعي قبلاً در واحدهاي استيجاري در توانير فعال بود كه با واگذاري اين متراژ زمين از منابع طبيعي متصل به ارتفاعات شمال تهران در زعفرانيه فعاليتش به اين محل منتقل گرديد. رسالت ادامه داده: مسئولين اين مجتمع با تشكيل هيئت امنايي مركب از چند وزير از جمله وزير آموزش و پرورش وقت و معاون اجرايي رئيس جمهور وقت در مصونيت بخشي به تخلفات اين واحد آموزشي اقدام مي‌نمايند. ممكن است گفته شود كدام تخلف ـ پاسخ روشن است. تخلف عدم رعايت قانون منع مداخله كاركنان دولت در معاملات دولتي فقط و فقط يكي از آنها مي‌تواند باشد. با يك رجوع ساده به اينترنت وتايپ نام اين مجتمع مشاهده مي‌شود كه اين مدرسه غيرانتفاعي شعبه‌اي هم در كانادا دارد و ساير ايرانيان عادي خارج از كشور را نيز پذيرش مي‌نمايد.
عذرخواهی وزیر ارشاد از خزعلی عذرخواهی وزیر ارشاد از مدیر انتشارات حیان باعث اعتراض تند رسانه‌های اصولگرا شده است. روز شنبه در ساعات ابتدايي كار نمايشگاه كتاب، غرفه انتشارات «حيان» در نمايشگاه كتاب بسته شد. بنابر اعلام مسئولان نمايشگاه دليل اين امر فعال نبودن اين ناشر در طول سه سال گذشته بوده است. اما اکنون وزارت ارشاد اجازه بازگشایی غرفه حیان را داده و. در عین حال برای دلجویی از این مدیر این انتشارات، صالحی معاون فرهنگی وزیر نیز در دفتر وی حضور یافته و با گل و شیرینی از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرده است. خزعلی پیش از دلجویی وزیر، با لحن تندی در فیسبوک خود خطاب به دولت نوشته بود:"ممانعت از فعالیت این دو انتشارات و دو نشریه کتاب سفید و کتاب شناسی علوم پزشکی را متوجه دولت جمهوری اسلامی دانسته و تا تادیه خسارات از پای نخواهم نشست، حتی شکایت به مراجع ذیصلاح بین المللی خواهم برد، چون امیدی به قوه قضاییه ندارم"
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن