تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798303636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۰ قرارداد تجاری بین روسیه و چین/ آمریکا در هراس از مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ۴۰ قرارداد تجاری بین روسیه و چین/ آمریکا در هراس از مرگ


با سفر رئیس جمهور چین به مسکو ظاهرا فصل تازه ای از روابط پکن و مسکو آغاز شده ، روابطی که قرار هست پایه های اقتصادی و بازرگانی آن به صورت قابل ملاحظه تقویت شود . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چین  و روسیه در سالهای اخیر بارها در مسائل مهم بین المللی در کنار هم و در مقابل جبهه غرب قرار گرفته اند، نمونه بارز صف بندی مسکو و پکن مقابل غرب، جنگ سوریه است که این دو کشور با وتوی قطعنامه های ضد سوری اجازه قدرت نمایی حریف غربی علیه هم پیمانشان، دمشق را ندادند  یا در بحران اوکراین با وجود تحریم های سنگین غرب علیه روسیه، چینی ها  کنار  دوستان روسی ماندند.  اما حالا با سفر رئیس جمهور چین به مسکو  ظاهرا  فصل تازه ای از روابط پکن و مسکو اغاز شده ، روابطی که قرار هست پایه های اقتصادی و  بازرگانی آن به صورت قابل ملاحظه تقویت شود .  رجب صفر اف، تحلیلگر مسائل روسیه، بعد از ظهر امروز دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394، در گفتگوی اینترنتی با برنامه «پیشخوان خبر» شبکه خبر، در خصوص ابعاد روابط سیاسی و تجاری  روسیه و چین به عنوان دو قدرت موثر شرق  توضیح می دهد:
دانلود  
مجری - با توجه به اینکه شی جین پینگ- رئیس جمهور چین- در نخستین سفر خارجی خود به روسیه رفته بود و این بار بازهم برای بار دوم   به روسیه سفر کرده ...این سفر چه معانی و پیام هایی دارد؟ سفر نخست وزیر چین و روسیه در روزهای پیروزی اتحاد شوروی در جنگ دوم جهان سفری پروتکلی نبود کاملا مشخص است که منظور از این سفر بهانه ای است برای اینکه  بین روسیه و چین قراردادهایی به امضا برسه که روابط این دو کشور را حتی از سطح استراتژیک هم بالاتر برود. مشاور و منشی رئیس جمهور امروز بیان کرد که بین روسیه و چین بیش  از چهل قرارداد در اینروز به امضا رسیده که واقعا حجم و میزان مالی آن بسیار بالاست. در واقع این دو کشور مسیری را انتخاب کرده اند که در آینده می تونه جایگزینی باشه در مقابل تجاوز و تهاجم امریکا و ناتو به  کشورهای خاورمیانه و کشورهای اروپایی و کشورهای دیگر جامعه جهانی . این دو کشور باید تلاش کنند همه موانع و مشکلات موجود برای نزدیک شدن این دو کشور به یکدیگر را از سر راه بردارند و زمینه را برای سرمایه گذاری های بعدی و واقعی نمودن جاده ابریشم محیا کنند. هم چین و هم روسیه امروز احساس می کنند که آمریکا و غرب همواره مشکلاتی را برای آنها ایجاد می کنند.
  مجری - قراردادهای  اخیر چین و روسیه  غالباً تجاری – مالی و  مرتبط با حوزه انرژی هستند . به نظر می رسد دو کشور تلاش دارند همکاری هایشان را بیشتر به این حوزه محدود کنند و چندان وارد همکاری های نظامی- امنیتی نشوند تا باعث حساسیت بازیگران  جهانی نشوند؟نظر شما چیه ؟ 90 درصد قراردادهای که بین روسیه و چین به امضا رسیده اقتصادی و تجاری استو همکاریهای نظامی بین این دو کشور در چارچوب قراردادهای دیگر تنظیم می شود. الان موضوع اصلی برای آنها این است که چگونه منافع دو کشور حفظ می شود و این بیشتر از طریق قراردادهای تجاری و اقتصادی صورت می گیرد. اگر بازارها این دو کشور که هر دو ابرقدرت هستند، همکاریهای تجاری خوبی داشته باشه، حرف اول را در منطقه، اروپا و جامعه جهانی خواهد زد. و در واقع می توان گفت که اگر روابط این دو کشور بر اساس پل ملی این دو کشور گسترش یابد به ارحتی می توان آن را به کشورهای دیگر از جمله ایران  و کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای دیگر گسترش داد و این ضربه بسیار محکمی به دلار در بازار جهانی وارد خواهد کرد و این چیزی است که آمریکا در حد مرگ از آن می ترسد.
مجری - نگاه روسیه و چین در سیاست های منطقه ای و بین المللی چی هست و این دو کشور در کدام پرونده های بین المللی اشتراک نظر دارند؟ در خیلی موارد هم چین و هم روسیه در اتفاقاتی و مسائلی که در جامعه جهانی رخ می دهد تقریبا رویکرد یکسانی دارند. برای مثال هم چین و هم روسیه در خصوص مسئلیه هسته ای ایران در 5+1 خواهوان این هستند که هر چه زودتر به نتیجه برسد و تحریمها از ایران برداشته شود. نظر چین در تحولات خاورمیانه نیز تقریبا یکسان است و هر دو مخالف حضور آمریکا در منطقه هستند و همچنین مخالف تهاجم و تجاوز عربستان  به یمن هستند. البته این دو کشور در بعضی موارد اختلافهایی هم دارند  که این یک امر طبیعی است مثلا این دو کشور در خصوص قیمت گاز پیشنهادهای متفاوتی دارند و نمی توان گفت که بین آنها کاملا آسمان صافی وجود دارد.  

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن