تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب پاسخ سرد اعراب به دعوت اوباما در مطبوعات جهان؛ امنیت و سلاح بیشتری می‌خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بازتاب پاسخ سرد اعراب به دعوت اوباما در مطبوعات جهان؛ امنیت و سلاح بیشتری می‌خواهند
رد دعوت رییس‌جمهوری امریکا از سوی پادشاه تازه عربستان سعودی برای شرکت در نشست کمپ دیوید نشانه‌ای بارز از اختلاف‌نظر میان سران کشورهای عربی با دولت اوباما بر سر موضوع توافق هسته‌ای با ایران بود.
آفتاب : رد دعوت "باراک اوباما" رییس‌جمهوری امریکا از سوی "سلمان"، پادشاه تازه عربستان سعودی برای شرکت در نشست کمپ دیوید نشانه‌ای بارز از اختلاف‌نظر میان سران کشورهای عربی با دولت اوباما بر سر موضوع توافق هسته‌ای با ایران بود. این موضوع در رسانه‌های بین‌المللی به خصوص مطبوعات امرکیایی بازتاب گسترده ای داشته است. 
 
خبرگزاری "فرانسه": اعراب خشم خود را با بی‌اعتنایی به دعوت اوباما نشان دادند 
خبرگزاری "فرانسه" با اشاره به جزئیات دعوت "اوباما" از سران کشورهای عربی و واکنش سرد آنان به این موضوع می‌نویسد: "اوباما در حالی از سران کشورهای عربی برای شرکت در نشست 14 مه دعوت به عمل آورده که تنها سران بلندپایه دو کشور عربی حاضر به شرکت در آن شده‌اند.
  
سفارت عربستان سعودی در تاریخ 10 مه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده "محمد بن نایف" احتمال به‌جای پادشاه آن کشور به عنوان نماینده عربستان سعودی در این دیدار حاضر خواهد شد. در این میان، سلطان قابوس نیز به علت بیماری در این نشست شرکت نخواهد کرد و دیپلمات‌های عمانی در نشست حاضر خواهند شد. ابوظبی نیز "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد آن کشور را به نشست اعزام خواهد کرد." خبرگزاری "فرانسه" در ادامه اشاره کرده که پادشاه بحرین نیز در این نشست شرکت نخواهد کرد و این بدان معناست که تنها رهبران کویت و قطر در این نشست شرکت خواهند کرد." 
 
الشرق الاوسط: نشست کمپ دیوید به رفع نگرانی اعراب کمک نخواهد کرد 
"عبدالرحمان راشد" مدیرکل شبکه خبری "العربیه" در سرمقاله اخیر خود در روزنامه "الشرق الاوسطگ با اشاره به تلاش اخیر اوباما برای متقاعد کردن سران کشورهای عربی به همراهی با واشنگتن در مسیر توافق هسته‌ای با ابراز ناامیدی نسبت به موفقیت دیدارها می‌نویسد:"این دیدار به احتمال زیاد سبب تسهیل سخت‌گیری عراب نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد. گرچه اوباما استعداد خاصی در متقاعد‌کردن طرف مقابل دارد اما هنوز هم پیچیدگی‌هایی وجود دارد که به افزایش نگرانی‌های سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس انجامیده است." 
 
سرمقاله‌نویس "الشرق الاوسط" با طرح این پرسش که چه اقدامی سبب خواهد شد تا اعراب بتوانند از امریکا و حمایت آن کشور از خود کسب اطمینان کنند می‌نویسد:"فروش تسلیحات و موشک‌ها به اعراب کافی نیست. مهم‌ترین تعهدی که آنان می‌خواهند حفاظت از مرزها در مقابل حمله از سوی ایران و سایر متحدین آن کشور علیه کشورهای حوزه خلیج فارس است. در این صورت و در صورت عدم عقب‌نشینی امریکا از خاورمیانه خواهد بود که کشورهای عرب قدری آرام خواهند شد." 
 
فایننشال تایمز: کنگره و اسرائیل مانع اصلی کمک تسلیحاتی اوباما به اعراب 
روزنامه "فایننشال تایمز" ضمن اشاره به تلاش اوباما برای متقاعد‌کردن اعراب از زاویه‌ای متفاوت به این موضوع پرداخته است. "فایننشال تایمز" با اشاره به مخالفت احتمالی کنگره امریکا در مسیر فروش تسلیحات بیشتر از سوی امریکا به اعراب می‌نویسد:"تحت فشار کنگره و رژیم اسرائیل و انتقاد آنان از دیپلماسی اوباما در قبال برنامه هسته‌ای ایران، وی درصدد ایجاد اطمینان در میان متحدان عرب خود در خلیج‌فارس برآمده است. با این حال، در حال حاضر دولت اوباما گزینه‌های معدودی را برای عرضه با کشورهای عرب پیش‌رو دارد. در یکی از گزینه‌ها اوباما قصد دارد تا در قالب بسته‌ای کمکی و با امضای معاهده‌ای سلاح‌های بیشتری را به کشورهای عربی ارائه دهد؛ همانند پیمانی که بین ژاپن و امریکا منعقد شده است. با این حال، تحقق چنین امری انتقاد نمایندگان کنگره را برخواهد انگیخت چرا که این موضوع را تهدیدی علیه اسرائیل می‌دانند." 
 
فایننشال تایمز در ادامه می‌نویسد:"احتمالا هرگونه تلاشی از سوی اوباما برای فروش تسلیحات به کشورهای عربی با مخالفت کنگره مواجه خواهد شد چرا که آنان خواستار حفظ تسلط نظامی اسرائیل در منطقه هستند." 
 
نیوزویک: اعراب تعهد مکتوب امنیتی از واشنگتن می‌خواهند 
نشریه "نیوزویک" با اشاره به عزم اوباما برای همراستا ساختن کشورهای عربی با خود در عرصه ای اشاره می‌کند که اعراب خواستار امضای پیما‌ن‌نامه‌های امنیتی – نظامی با امریکا هستند. "نیوزویک" در این باره می‌نویسد: "یوسف العطیبه" سفیر امارات در این باره می‌گوید: "ما درصدد اخذ تضمین امنیتی از امریکا هستیم. در گذشته ما با توافق‌نامه‌هایی با امریکا امنیت‌مان را تضمین کردیم اما امروز نیازمند توافقات مکتوب هستیم. ما نیازمند نهادینه شدن توافق‌‌های انجام‌شده هستیم." 
 
نیوزویک در بخش دیگری از گزارش خود به جزئیات تعهدات مورد نیاز اعراب از امریکا اشاره کرده و می‌نویسد: "مقام‌های عربی خواستار توافق‌نامه‌های امنیتی همانند پیمانی همچون ناتو با امریکا و میان کشورهای خود هستند که در نتیجه آن در صورت حمله به هر یک از کشورهای عربی امریکا برای حمایت از کل اعراب وارد عمل شود. تحلیلگران معتقدند که هرگونه پیمانی در این‌باره نیازمند رای سنا است و این موضوع با بن‌بست مواجه خواهد شد چرا که آنان به دلیل تهدید این موضوع برای امنیت اسرائیل با آن مخالفت خواهند کرد." 






تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن