تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دویست و دومین نشست اعضای اکو در کاشان گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دویست و دومین نشست اعضای اکو در کاشان گشایش یافت کاشان-ایرنا- دویست و دومین نشست نمایندگان دائمی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو با ارایه بسته پیشنهادی شهردار کاشان از روز دوشنبه به مدت دو روز در باغ فین کاشان گشایش یافت.


به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در آیین افتتاحیه این نشست در باغ تاریخی فین کاشان اظهار داشت: کاشان به عنوان دیار نخستین های جهان دارای تمدنی پویا و پیشرفته با قدمت هفت هزار ساله است که همواره در طول تاریخ با تمدن های بین النهرین تعامل داشته است.
سیدمحمدناظم رضوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی این شهرستان افزود: اندیشمندان و بزرگان علم و شعر و هنر این منطقه تاریخی، کاشان را به پایگاه علمی جهان تبدیل کرده است.
شهردار کاشان به وجود یکهزار کارخانه، کارگاه و شهرک صنعتی بزرگ و کوچک در این منطقه اشاره و تاکید کرد: 70 درصد صادرات فرش ماشینی کشور در کاشان است و ارزش صادرات سالانه فرش ماشینی این منطقه به یکصد میلیون دلار می رسد.
ناظم رضوی با اشاره به ثبت جهانی فرش دستباف کاشان و تولید و صادرات سالانه سه هزار مترمربع فرش از این منطقه تصریح کرد: خطه کاشان به دلیل برخورداری از اقلیم آب و هوایی کوهستانی و کویری مستعد سرمایه گذاری در زمینه انرژی پاک، کشاورزی، صنعت، گردشگری و صنایع دستی است.
وی بسته پیشنهادی کاشان برای سازمان اکو که با توجه به استعدادها و قابلیت های منطقه، قابل طرح ریزی و اجرا می باشد را شامل ایجاد نظام اقتصادی، مالی مشترک میان کشورهای عضو به عنوان صندوق تعاون اقتصادی اکو در کاشان و راه اندازی بازارچه صنایع دستی کشورهای عضو اکو عنوان کرد.
توسعه زیرساخت های گردشگری و سرمایه گذاری کشورهای عضو در این صنعت با موضوعات گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی و اکوتوریسم، ایجاد بازارچه مشترک پرورش ماهیان زینتی به عنوان بزرگترین قطب تولید این ماهیان در کاشان و راه اندازی کارخانه فرآوری و تولید ترکیبات گیاهی و دارویی به دلیل وجود صنعت داروسازی صنعتی و سنتی در منطقه از دیگر پیشنهادات شهردار کاشان به اعضای اکو بود.
ناظم رضوی افزود: تعریف منطقه فرهنگی کاشان به عنوان پایلوت معماری سنتی و تلاش برای تعامل و انتقال تجربیات کشورهای عضو در این موضوع و ایجاد بازار اقتصادی برای استفاده کشورهای عضو از محصولات گیاهی صنعتی و دیگر شاخصه های منطقه از دیگر موارد این بسته پیشنهادی است.
شهردار کاشان ضمن دعوت از اعضای سازمان همکاری های اقتصادی اکو برای سرمایه گذاری در امر احیا و مرمت بافت های تاریخی و فرسوده این شهرستان، بر انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای عضو اکو تاکید کرد.
ایجاد زمینه برای انتقال تجربیات در امور فنی و حرفه ای بین کشورهای عضو اکو و کاشان، توسعه حمل و نقل ریلی و فرودگاهی و هوایی کاشان و احداث و توسعه شبکه انتقال انرژی با همکاری کشورهای عضو اکو از دیگر موارد این بسته پیشنهادی بود.
در این آیین شمیل عسگراف دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو نیز بر گسترش همکاری های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های شهرها و مناطقی چون کاشان تاکید کرد.
همچنین افتخار عارف حسین رییس موسسه فرهنگی اکو نیز کاشان را به عنوان قطب و منبع علم و عرفان عنوان کرد و اظهار داشت: عارفان و عالمان بزرگ و نقاشی چون کمال الملک و نویسنده و شاعری چون سهراب سپهری موجب اختصاص فرهنگ و تمدن به خطه کاشان شده اند.
اعضای اکو پس از برگزاری آیین افتتاح دویست و دومین نشست اعضای دایمی این سازمان، از باغ تاریخی فین و تپه های سیلک بازدید کردند.
نشست تخصصی اعضا، نشست مشترک با سرمایه گذاران منطقه کاشان، بازدید از گلستان های قمصر و افتتاح خانه ملل از دیگر برنامه های سفر دو روزه اعضای اکو به کاشان است.
سازمان همکاری اقتصادی ( Economic Cooperation Organization)، اکو یک سازمان اقتصادی منطقه ای است، سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۱ (۱۹۶۲) نخستین بار این سازمان را پایه ریزی کردند.
پس از فروپاشی شوروی، در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
این سازمان هم اکنون 10 عضو دارد و طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.
از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو است، این سازمان هم چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می کند، زبان رسمی اکو انگلیسی است و مقر اصلی آن تهران است.
3009/6021



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن