تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802999448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوطلبان انتخابات مجلس باید تا 28 خرداد از مسوولیت های اجرایی استعفا دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: داوطلبان انتخابات مجلس باید تا 28 خرداد از مسوولیت های اجرایی استعفا دهند ایلام - ایرنا - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: داوطلبان نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید تا 28 خرداد 94 از مسوولیت های اجرایی خود استعفا دهند.


عباداله باقری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 28 آذر و بمدت یک هفته در سراسر کشور انجام می شود.
به گفته وی، بر اساس بند الف ماده 29 قانون انتخابات مجلس شماری از مدیران و مسوولان دولتی مختلف از نامزدی در انتخابات محروم هستند مگر اینکه شش ماه قبل از شروع ثبت نام از مسوولیت های خود استعفا کنند.
وی افزود: رییس جمهور، معاونان و مشاوران وی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونان او، روسای دفاتر سران سه قوه، وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها، معاونان و مشاوران وزرا، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه ها و مدیران کل حوزه وزارتی و روسای دفاتر وزرا از جمله اشخاصی هستند که باید شش ماه قبل از شروع ثبت نام از مسوولیت های خود استعفا دهند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام، اعضای شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، رییس قوه قضاییه و معاونان و مشاوران وی، دادستان کل کشور و معاونان و مشاوران او، رییس دیوان عدالت اداری و معاونان و مشاوران وی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان و مشاوران وی، روسا و سرپرستان سازمان ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونان آنها را از دیگر افرادی عنوان کرد که باید پیش از ثبت نام انتخابات از مسوولیت های خود استعفا دهند.
باقری ادامه داد: استعفای رییس سازمان صدا و سیما و معاونان وی، رییس جمعیت هلال احمر و معاونان او، استانداران و معاونان و مشاوران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و روسای مناطق شهرداری، روسا و سرپرستان سازمان های دولتی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل بانک ها نیز شش ماه قبل از شروع ثبت نام انتخابات مجلس ضروری است.
وی اضافه کرد: اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آنها به کل کشور تسری دارد، رییس کل بانک مرکزی و معاونان و مشاوران وی، روسا و سرپرستان بنیادهای (مستضعفان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد 15 خرداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهضت سوادآموزی و سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رییس سازمان تعزیرات حکومتی و روسای اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون و معاونان و مشاوران آنها و شاغلان در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات مشمول این قانون می شوند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تاکید کرد: همچنین طبق این ابلاغیه به استناد بند ب ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه قلمرو ماموریت خود محروم هستند مگر اینکه شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
باقری گفت: ائمه جمعه دائمی، قضات شاغل در امر قضا و روسای دادگستری شهرستان ها و استان ها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استان ها و معاونان آنها، مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداری ها و معاونان آنها، روسا و سرپرستان ادارات و سازمان های دولتی و وابسته به دولت و معاونان آنان در استان و شهرستان، روسا و سرپرستان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و روسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های دولتی و وابسته به دولت در استان و شهرستان، سرپرستان مناطق و روسای بانک ها در استان و شهرستان، سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان ها، مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مشمول این قانون شده اند.
وی اظهار کرد: همچنین هیات های اجرایی و ناظران شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسوولیت خود مشمول این موضوع هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام یادآور شد: به موجب تبصره یک این ماده کلیه مقامات دارای عناوین همطراز با عناوین مذکور در بندهای الف و ب مشمول این ماده می شوند که تشخیص همطرازی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور است.
باقری افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 29 کسانیکه طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسوولان مربوطه است، قبول استعفا شرط است، همچنین استعفای کارکنان نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی کل قوا است.
وی تاکید کرد: تمامی اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع این ماده و تبصره پنج هستند، می بایست بر اساس تبصره سه ماده فوق از تاریخ 28 اردیبهشت حداکثر به مدت یک ماه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای الف و ب ماده 29 را از مراجع مربوطه دریافت کنند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام ادامه داد: جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی صلاح بالاتر حداکثر به مدت یک ماه بطور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسوولیتی نداشته باشد.
باقری در پایان گفت: داوطلبان به هنگام مراجعه برای ثبت نام می بایست گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل یاد شده را که در تاریخ مقرر اخذ کرده اند، ارایه دهند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نیست.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.
6119/6033



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن