تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798936151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: دخالت سنا، اجرای توافق را حدود 2 ماه به تاخیر می‌اندازد/ هیچ کسی نمی‌تواند از اماکن نظامی ما بازدید کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست کمیسیون امنیت‌ملی مجلس مطرح شد؛
عراقچی: دخالت سنا، اجرای توافق را حدود 2 ماه به تاخیر می‌اندازد/ هیچ کسی نمی‌تواند از اماکن نظامی ما بازدید کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست روز یکشنبه این کمیسیون عباس عراقچی اعلام کرد که دخالت سنا، اجرای توافق را حدود دو ماه به تاخیر می‌اندازد، از طرف دیگر قطعا هیچ کس نمی‌تواند از اماکن نظامی ما بازدید کند.

عراقچی: دخالت سنا، اجرای توافق را حدود 2 ماه به تاخیر می‌اندازد
به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست روز یکشنبه (20 اردیبهشت) این کمیسیون گفت: در این جلسه که با حضور «عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و «قشقاوی» معاون وزیر خارجه آخرین برگزار شد آخرین وضعیت و شرایط مذاکرات  مورد بررسی قرار گرفت.


وی تصریح کرد: در این جلسه عراقچی گفت که بعد از بیانیه سوئیس، طرفین متونی را به‌عنوان پیش‌نویس تهیه کرده بودند که طی مذاکرات اخیر این متون به کار گرفته شد و تقریبا به یک متن واحدی دست یافته‌ایم که پرانتزهای زیادی داشت. بخشی از مسائل کاملا روشن شده و پرانتزها حذف شده ولی بخش دیگری همچنان باقی مانده است. بنابراین هنوز مذاکرات سختی داریم. تا اینجا حدود 20 صفحه تهیه شده که بعد از مقدمه، بخشی مربوط به فعالیت هسته‌ای و بخشی مربوط به لغو تحریم‌ها و بخشی هم جدول زمانی آن است. از دو روز آینده مجدداً کار روی متن را شروع می‌کنیم. البته در ضمائم هنوز مسائل اختلافی داریم.


نقوی‌حسینی افزود: عراقچی همچنین گفت که آنچه که به نظر می‌رسد این است که ما توافق را در متن مذاکرات دست‌یافتنی می‌دانیم. البته بیرون از مذاکرات لابی صهیونیست، سعودی‌ها و داخل آمریکا تلاش‌هایی می‌کنند که توافق انجام نشود. یکی از اعتراضات نمایندگان کنگره آمریکا و مقالاتی که سیاسیون منتشر کردند این است که توافق ایران را به‌عنوان یک قدرت صاحب فناوری هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد. 


بالاخره اینکه طرح اخیر به سنا آمد مبنی بر اینکه اولا کنگره در متن تغییری ندهد و دیگر اینکه کنگره به اعلام مخالفت رای دهد (و این یعنی عدم قبول) و سوم اینکه دولت فقط گزارش صحت اجرا را به کنگره بدهد. در چنین صورتی چه حالت‌هایی پیش می‌آید و کنگره سکوت می‌کند. کنگره اعلام مخالفت می‌کند که رئیس جمهور آن را وتو می‌کند و شکست وتوی رئیس جمهور هم دو سوم آرای کنگره را می‌خواهد که امکانپذیر نیست.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: معاون وزیر خارجه افزود که تنها اثر دخالت سنا، اجرای توافق را حدود 2 ماه به تاخیر می‌اندازد و الا اثر دیگری ندارد. حالا فرض کنیم کنگره وتوی رئیس جمهور را شکست، چه کسی ضرر می‌کند؟ قطعاً آمریکایی‌ها ضرر می‌کنند. چون ما به راه خود ادامه می‌دهیم در حالی که وحدت 1+5 دچار شکست می‌شود، تحریم‌ها متزلزل می‌شود، شورای امنیت توافق را تایید کرده و نتایج حاصله به ایران می‌رسد و اروپایی‌ها با ایران همراه شده‌اند، تحریم‌های آمریکایی به این شکل لغو می‌شود که تحریم‌های دولت آمریکا لغو می‌شود. تحریم‌های کنگره توسط دولت متوقف می‌شود. تحریم‌های مالی- اقتصادی اروپا لغو می‌شود و تحریم‌های شورای امنیت هم لغو می‌شود، ما به دنبال همزمانی اقدامات طرفین هستیم و در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌ایم.


نماینده ورامین گفت: عراقچی در پاسخ به این سوال که چرا کنگره بعد از لوزان وارد عمل شد، گفت که چون تا بیانیه لوزان چیزی روشن نشده بود، وقتی که ما عضو آژانس و ان‌پی‌تی باشیم، بازرسی‌های آن را خواهیم داشت و وقتی که پروتکل الحاقی را پذیرفتیم، بازرسی‌های آن را پذیرفته‌ایم، بنابراین بازرسی همیشگی است، مگر اینکه پروتکل را نپذیریم یا از ان‌پی‌تی خارج شویم. در قالب پروتکل الحاقی دسترسی مدیریت‌شده نمونه‌برداری محیطی است و چیزی دیگری نیست. بنابراین طرح این موضوع که بازرسی، دسترسی به اماکن نظامی را ممکن می‌سازد درست نیست و هیچ کس نمی‌تواند از اماکن نظامی ما بازدید کند. نمونه‌برداری هم معنا دارد و کاملا تعریف شده است.


نقوی‌حسینی اظهار داشت: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده گفت که بین بازرسی و دسترسی تفاوت وجود دارد. نمونه‌برداری محیطی با بازرسی فرق دارد، حق حاکمیت هیچ کشوری را نمی‌شود محدود کرد. هر کشوری در هر لحظه‌ای اراده کند، می‌تواند از تعهدات خارج شود اما توافقات براساس هزینه- فایده بین طرفین صورت می‌گیرد.


به گفته نقوی حسینی، در این نشست جنایات جنگی و کشتار بی‌رحمانه عربستان سعودی در یمن بررسی شد، بروجردی جنایات آل سعود در عربستان را در تاریخ جهان اسلام نادر خواند و گفت که اقدام آل سعود به نام اسلام و خادم حرمین شریفین جنایات مشابه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بروجردی اعلام کرد که پشت جنایات مذکور آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی قرار دارند که یار و یاور جنایت‌کاران و متجاوزان شده‌اند. کمیسیون امنیت ملی جنایات مذکور را مجدد به شدت محکوم نموده و از ملت بزرگ ایران از راهپیمایی باشکوه خود در سراسر کشور در محکومیت رژیم آل سعود تقدیر کرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

آخرین وضعیت پرونده «هتل تارا»/ درخواست نماینده مهاباد از مردم
مذاکرات هسته‌ای با برطرف شدن مزاحمت‌ها و جدیت طرف مقابل به نتیجه می‌رسد
بازنده اصلی دنباله‌روی از تحریم‌ آمریکا شرکت‌های اروپایی بوده‌اند
حمایت از دولت وحدت ملی عراق تنها راه غلبه بر مشکلات است
تحقیق و تفحص از زندان‌ها در کمیسیون قضایی تصویب شد
ارائه گزارش رئیس سازمان شهرداری‌ها و رئیس کمیته امداد در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه
بررسی «طرح ساماندهی خدمات‌رسانی به روستاها» در جلسه امروز کمیسیون عمران




۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن