تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران رتبه هشتم فناوري نانو در جهان را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۲۴ب.ظ)
ايران رتبه هشتم فناوري نانو در جهان را دارد موج - مديرکل دفتر توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي گفت: امروز با توجهاتي که در تامين نيازهاي بخش پژوهشي کشور صورت گرفته ايران در حوزه نانو فناوري در بين کشورهاي جهان داراي رتبه هشتم و در حوزه بيوتکنولوژي داراي رتبه برتر است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسين وطن‌پور مديرکل دفتر توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در دهمين کنگره پژوهشي دانشجويان علوم پزشکي شرق کشور که به ميزباني دانشگاه علوم پزشکي سبزوار برگزار شد با بيان اينکه وزارت بهداشت با ورود به مسئله طرح تحول نظام سلامت به سمت جلب رضايت جامعه ايراني رفت، اظهار داشت: يکي از برنامه‌هايي که در نظام تحول سلامت به آن توجه جدي شد مسئله پژوهش، فناوري و تجاري‌سازي اين فناوري‌ها است.
وي با بيان اينکه امروز دانشگاه‌ها با يک تحول مهم به سمت فناوري محور بودن در حال حرکت هستند، تصريح کرد: امروز با تلاش مسئولان و ترغيب دانشجويان به پژوهش و تحقيق سطح اطلاعات در پژوهش‌ها افزايش يافته و در رتبه‌بندي جهاني به لحاظ پژوهشي داراي مقام خوبي هستيم.
دکتر وطن‌پور با بيان اينکه در سال‌هاي اخير با وجود محدوديت‌هايي که به سبب تحريم‌ها براي کشور به وجود آمده بود در حوزه پژوهش کارهاي خوبي صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امروز جمهوري اسلامي ايران در حوزه پژوهش نسبت به کشورهاي خاورميانه داراي رتبه برتر است.
مديرکل دفتر توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت و درمان با بيان اينکه کسب اين رتبه نمي‌تواند نياز کشور را تامين و براي ما کافي باشد، افزود: يکي از بحث‌هايي که در حوزه پژوهش‌هاي دانش‌بنيان مورد توجه قرار گرفته اين است که پژوهش‌ها چقدر مي‌تواند مشکلات و مردم را حل و ميزان وابستگي کشور را به نيازهاي خارجي کاهش دهد.
وي با بيان اينکه اين پژوهش‌ها بايد سبب افزايش توانمندي کشور در حوزه‌هاي مختلف شود، ادامه داد: امروز دانشگاه‌هاي کشور به سمت رقابت در حوزه پژوهشي رفته‌اند و دانشگاه‌هاي نسل سوم با نگاه توسعه فناوري و تحقيقات در سطوح دانشجويي و دانشگاهي در کشور تاسيس شده‌اند.
دکتر وطن‌پور با بيان اينکه امروز دانشگاه‌ها و دانشجويان ما در حوزه فناوري و پژوهش بايد با جديدترين دانش‌ها و تکنولوژي در دنيا آشنا شوند، يادآور شد: امروز پژوهش‌هاي دانشجويي صورت گرفته بايد طوري مديريت شود که در نهايت حل مشکلات جامعه و اشتغالزايي به همراه داشته باشد.
مديرکل دفتر توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت با بيان اينکه نبايد انتظار داشت که همه دانشجويان پس از فارغ‌التحصيلي در بدنه دولت استخدام و مشغول به کار شوند، خاطرنشان کرد: امروز سياست کلي نظام بر کوچک کردن دولت و کاهش هزينه‌هاي جاري است و در اين راستا تجاري‌سازي پژوهش‌ها صورت گرفته در دانشگاه‌ها و تبديل آن به فناوري و ثروت مي‌تواند زمينه اشتغال پايدار براي دانشجويان را فراهم کند.
وي با بيان اينکه سياست اين وزارتخانه پشتيباني و حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان و مراکز رشد در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي است، اضافه کرد: امروز با توجهاتي که در تامين نيازهاي بخش پژوهشي کشور صورت گرفته ايران در حوزه نانو فناوري در بين کشورهاي جهان داراي رتبه هشتم و در حوزه بيوتکنولوژي داراي رتبه برتر است.
وي با بيان اينکه امروز پژوهش‌ها بايد به سمتي برود که کشور را به خودکفايي در حوزه ساخت دارو و تجهيزات هدايت کند، گفت: کشور نيازمند توجهات بيشتر در زمينه نانو فناوري و بيوتکنولوژي است و بايد پژوهش‌هاي دانشگاهي به اين سمت برود تا نيازهاي کشور را تامين کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن