تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797851247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آل‌سعود حکم اعدام شیخ النمر را به‌زودی اجرا می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آل‌سعود حکم اعدام شیخ النمر را به‌زودی اجرا می‌کند
کد خبر: ۴۹۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 10 May 2015


منابع دیپلمات اروپایی می‌گویند: ریاض به واشنگتن اعلام کرده که آیت‌الله شیخ باقر نمر النمر روحانی برجسته شیعی را روز ۱۴ می آینده (۲۴ اردیبهشت) اعدام خواهد کرد و واشنگتن نیز با این موضوع مخالفتی نکرده است. 


به گزارش «تابناک»، منابع دیپلمات اروپایی در بروکسل به شبکه خبری نهرین نت گفتند: ریاض به واشنگتن اعلام کرده که آیت الله شیخ باقر نمر النمر روحانی برجسته شیعی را روز 14 می آینده (24 اردیبهشت) اعدام خواهد کرد و واشنگتن نیز با این موضوع مخالفتی کرده است.


این منابع با ابراز نگرانی از گزارش‌های اطلاعاتی که منبع آن ریاض است، گفتند: این گزارش‌ها حاکی از آن است که آل سعود به آمریکایی‌ها اعلام کردند که حکم اعدام آیت الله نمر النمر را به‌زودی اجرا می‌کنند.


این منابع افزودند: دستگاه‌های اطلاعاتی اروپایی طی دو روز گذشته اطلاعاتی را رصد کردند که منبع آن دربار پادشاه سعودی است و این اطلاعات نشان می‌دهد که محمدبن نایف ولی‌عهد عربستان گفته است: اکنون فرصت برای رهایی از آیت الله نمر النمر فراهم است زیرا هم اکنون ذهن مردم عربستان سخت مشغول جنگ علیه یمن است.


منابع مذکور تأکید کردند که محمدبن نایف ولیعهد عربستان همان کسی است که علیه آیت الله نمر النمر شکایت کرده است، زیرا آیت الله نمر النمر بعد از مرگ نایف‌بن عبدالعزیز پدر محمدبن نایف خطبه‌هایی خوانده که در آن جنایات نایف در حق مردم را محکوم کرده است.


این منابع دیپلمات افزودند: محمدبن نایف به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است: آیت الله نمر النمر چهاردهم ماه جاری میلادی (24 اردیبهشت) اعدام خواهد شد و هرچند این موضوع، موضوعی داخلی است ولی ما متمایل بودیم که شما نیز از این امر مطلع باشید.


به‌گفته منابع مذکور، جان کری از این خبر غافلگیر شد به‌ویژه اینکه وی در حال سخن گفتن از تحولات میدانی عربستان و یمن بود. کری پس از شنیدن این سخن به محمدبن نایف گفته است که آیا چنین چیزی واقعاً رخ خواهد داد و محمدبن نایف نیز در جواب گفته است: بله، پادشاه نیز موافق است. سپس کری خطاب به محمدبن نایف گفت: پس اجازه دهید که من به باراک اوباما رئیس‌جمهور نیز این موضوع را اطلاع دهم.


این منابع همچنین تأکید کردند نه محمدبن نایف ولیعهد عربستان و نه عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور هیچ نامه‌ای مستقیماً یا از طریق سفارت آمریکا در ریاض دریافت نکردند که در آن از موافقت دولت باراک اوباما با اعدام شیخ نمر النمر سخنی به میان آمده باشد. سعودی‌‌ها این امر را چنین تفسیر می‌کنند که عدم‌دریافت این نامه دال بر موافقت ضمنی آمریکا با اجرای حکم اعدام در حق شیخ نمر‌ النمر است و سعودی‌ها این سکوت آمریکایی را نشانه موافقت ضمنی آنها با اجرای اعدام می‌دانند.


این منابع دیپلمات اروپایی پیش‌بینی کردند که اجرای حکم اعدام آیت الله نمر النمر منجر به آغاز خشم مردمی گسترده‌ای در مناطق شرقی عربستان یعنی القطیف و الاحساء می‌شود، زیرا طبق آمارهای رسمی سعودی، بیش از 3میلیون شهروند شیعه فقط در این دو منطقه زندگی می‌کنند. این در حالی است که ده‌هاهزار شیعه نیز در مدینه منوره و سایر مناطق عربستان زندگی می‌کنند. بنابراین اگر شیخ نمر النمر اعدام شود گروه‌های مسلح شیعی تشکیل خواهد شد که تأسیسات نفتی در منطقه شرقی عربستان را هدف قرار می‌دهند.


بنا به اظهار هشدار منابع مذکور اگر مردم منطقه شرقی عربستان مطلع شوند که آمریکایی‌ها چراغ سبز را برای اعدام آیت الله نمر النمر به عربستان نشان داده است، آمریکایی‌ها نیز هدف قرار داده خواهند شد.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن