تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی یک ضرورت در مسیر توسعه کیش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش : راه اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی یک ضرورت در مسیر توسعه کیش است کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از راه اندازی بانک اطلاعاتی GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) به عنوان یک ضرورت درمسیر توسعه کیش یاد کرد وگفت: با راه اندازی این بانک ویکسان سازی اطلاعات٫ امکان بررسی همزمان همه جوانب و تصمیم گیری براساس اطلاعات دقیق وبه روز فراهم می شود.


به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد کیش ،علی اصغر مونسان اظهار داشت : مزیت دیگرایجاد این بانک اطلاعاتی آماده سازی زمینه های مورد نیاز برای تبدیل کیش به شهر مجازی کشوراست که با توجه به نقشه های هوایی تهیه شده واطلاعات ملکی٫ صنفی وجمعیتی گردآوری شده امکان دسترسی به اطلاعات بدون محدودیت زمانی ومکانی مهیا شده تا به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های نرم افزاری درجهت پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد کیش مورد بهره برداری قرارگیرد.
تهیه نقشه gis به عنوان بستر اطلاعاتی که مبنا ومحور تصمیم گیری ها ٫برنامه ریزی های زیرساختی وپیش بینی نیازهای آینده جزیره کیش است یکی ازطرح های مغفول مانده درمسیر توسعه این جزیره بود که با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تهیه این نقشه دردستور کار معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش قرارگرفته است .
تهیه نقشه gis جزیره کیش نیازمند اطلاعات آماری دقیق وبه روز از منطقه است.
اطلاعاتی که درهرشهر براساس مصوبه 9 سازمان شهرداری ها باید هرپنج سال یکبار به روز شود اما درجزیره کیش تاکنون دراین خصوص اقدامی انجام نشده بود وهیچ اطلاعات آماری هم دردست نبود.
گردآوری نشدن این اطلاعات ، سئوال بی پاسخ مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش بود چراکه برای تصمیم گیری واجرای طرح ها در مرحله نخست نیاز به اطلاعات جمعیتی وملکی است .
برای رفع این نقیصه درمرحله نخست مسوولان وکارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش مطالعات خود را از مهر ماه سال 93 آغاز کردند و با حضور گروه 32 نفره نیروهای برداشت گر ،اقدام به گردآوری آخرین اطلاعاتی جمعیتی ٫ ملکی واصناف درجزیره کیش کردند.
این اطلاعات درسه بخش املاک جزیره کیش ٫ اطلاعات جمعیتی واصناف این جزیره با طرح بیش از 150 سوال شامل مهمترین اطلاعات مدنظروموثر دربرنامه ریزی ها گردآوری شد.
همزمان با طرح ممیزی جمعیت٫ املاک واصناف ٫ پروژه تهیه نقشه های هوایی جزایر کیش و هندورابی نیز با همکاری سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح وبخش خصوصی اجرا شد.
پس از جمع آوری این اطلاعات به عنوان ابزارهای کارآمد درتصمیم گیریهای اجتماعی٫ سیاسی واقتصادی٫ نتایج به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی gis به عنوان مرجع آماری جزیره کیش برروی بستر وب بارگزاری شده است تا علاوه بردسترسی آسان وفراهم شدن امکان تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف٫ تغییرات آماری نیز به راحتی برروی این بستر اعمال شود.
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) متشکل از اجزای سخت افزار، نرم افزار، روش ها ، پایگاه داده ای و نیروی انسانی که جهت جمع آوری، ورود، ذخیره سازی، بازیابی، مدیریت و تجزیه و تحلیل و نمایش داده های مکانی و اطلاعات جغرافیایی به کار گرفته می شوند. به منظور انجام این عملکردها، داده هایی که به GIS وارد می شوند بایستی شامل اطلاعات موقعیتی مربوط به یک پدیده همراه با خصیصه های مربوطه باشد.
سیستم اطلاعات جغرافیایی ابزاری قدرتمند برای کار با داده های مکانی است ، در GIS داده ها بصورت رقومی نگهداری می شوند لذا از نظر فیزیکی حجم کمتری را نسبت به روش های سنتی (مانند نقشه های کاغذی) اشغال می کنند.
1630**1641 /6048 /1484



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن