تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799290558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش یک حقوقدان به نامه‌نگاری درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش یک حقوقدان به نامه‌نگاری درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات
رئیس‌جمهور در واکنش به ارسال نامه‌ای از طرف مجمع روحانیون مبارز که خواستار بررسی و رفع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات شده بودند، دو روز پیش به قوه قضاییه نامه نوشته است. در این نامه که متن آن علنی نشده است رئیس‌جمهوری، به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و ناظر بر اجرای قانون اساسی از قوه قضاییه خواسته است تا این موضوع را بررسی کنند.
آفتاب : سرویس سیاسی-این در حالی است که روز گذشته محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نامه‌ای از رئیس‌جمهور درباره مطالبه مستندات ممنوع‌التصویری رئیس دولت سابق به قوه قضاییه رسیده است؟ به خبرنگاران گفته است «از خودشان سوال کنید. آقای روحانی، معاون یا سخنگوی ایشان هیچ‌وقت چنین حرفی نزده‌اند.»


 یک وکیل پایه یک دادگستری درباره نامه مجمع روحانیون مبازر به رئیس‌جمهور و مکاتبه رئس‌جمهور با قوه قضاییه به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: قطعا موضوع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات با شورای عالی امنیت ملی نیست. زیرا ریاست شورای عالی امنیت ملی را رئیس‌جمهور بر عهده دارد و دبیر آن هم آقای شمخانی و منتخب رئیس‌جمهور است و اگر این حرکت از طرف شورای عالی امنیت ملی بود رئیس‌جمهور نامه‌ای به قوه قضاییه نمی‌فرستاد و از آنجا درخواست نمی‌کرد که پیگیری و مشخص کند چه نهاد و سازمانی ایشان را ممنوع‌التصویر و بیان کرده است.


نعمت احمدی ادامه می‌دهد: حالا باید دید که پاسخ رئیس قوه قضاییه به نامه آقای روحانی چیست. به نظر من بهترین لقبی که به آقای روحانی نسبت داده‌اند‌‌ همان شیخ دیپلمات است. ایشان خیلی حرکت خوبی انجام داد. زمانی که نامه مجمع روحانیون مبارز به دست ایشان رسید با رئیس قوه قضاییه مکاتبه و این مکاتبه را هم علنی کردند و از نظر افکارعمومی بازی را خوب پیش بردند.


او همچنین درباره پیگیری‌های قبلی انجام شده درباره ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات عنوان می‌کند: مدتی پیش آقای جهانگیری معاون اول ایشان در واکنش به وضعیت ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی گفته بود این وضعیت مقطعی است و ان‌شاالله برطرف می‌شود. پیدا بود که قبل از این مکاتبات هم رئیس‌جمهور درصدد پیگیری این موضوع بوده است. زیرا فردی که هشت سال رئیس‌جمهور این کشور بوده و به هر حال در جامعه از اقبال بالایی برخوردار است نباید به راحتی مورد بی‌توجهی قرار گیرد.


احمدی با بیان اینکه قانون اساسی میثاقی بین مردم و دولت است و به استناد همین قانون اساسی افراد در کشور پست و مقام دریافت می‌کنند، می‌گوید: در همین قانون مطرح شده که همه افراد در برابر قانون برابر هستند، در همین قانون مطرح شده که مجازات باید مطابق قانون و به وسیله مقام قضایی صادر شود و کسی را نمی‌توان بدون محاکمه و محکومیت قطعی مجرم شناخت و از یک‌سری حقوق محروم کرد. برابر همین قانون اساسی دادرسی عادلانه حق همه افراد است. زمانی که این حق همه است فرقی هم نمی‌کند که شما چه سمتی دارید همه یک حقوق برابر دارند.


او می‌افزاید: بنابراین اینکه نهاد یا فردی بدون ذکر عدله، زمان دادگاه، صدور حکم، ... اعلام کند که فردی ممنوع‌البیان و تصویر است مقایر با قانون اساسی است.


این وکیل دادگستری توضیح می‌دهد: مجازات‌های موجود حبس، جزای نقدی و ... است. مجازات‌هایی مانند ممنوع‌البیانی یا تصویری مجازات‌های اصلی نیستند اینها مجازات‌های «تتمینی» با «تکمیلی» هستند. یعنی مجازات‌هایی هستند که در کنار مجازات اصلی و بعد از محاکمه و براساس صلاح دید قاضی صادر می‌شوند.


احمدی تاکید می‌کند: حالا سوال اینجاست که مجازات اصلی رییس‌جمهور اسبق چیست؟ آیا زندان، تبعید و ... است که مجازات تکمیلی آن ممنوع‌التصویری باشد؟ او در واکنش به مکاتبه رئیس دولت یازدهم با قوه قضاییه می‌گوید: برابر اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس‌جمهور عالیترین مقام اجرایی کشور بعد از مقام رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی برعهده ایشان است. بنابراین در اینجا رئیس‌جمهور است که باید پاسخگوی افراد باشد که آقای مجری قانون به چه علت یکی افراد کشور بدون مجازات این اتفاق برای او روی داده است.


احمدی ادامه می‌دهد: اولین بار این موضوع را سخنگو و معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد‌؛ اعلام موضوع از طرف قوه قضاییه بوده است. آقای روحانی هم به همین اعتبار نامه‌نگاری‌ها را علنی کرده است. که بگوید وظیفه خود را برابر قانون اساسی انجام داده‌ام. کاری که می‌توانستم انجام دهم این بوده که از قوه قضاییه که اولین بار این خبر را داده است، سوال پرسیده‌ام.




تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن