تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798543524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرام‌نیا: واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر/ تورانیان: شدت گرفتن بی‌نظمی در نمایشگاه کتاب امسال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
شهرام‌نیا: واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر/ تورانیان: شدت گرفتن بی‌نظمی در نمایشگاه کتاب امسال
"امیرمسعود شهرام‌نیا" قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، "رضا امیرخانی" نویسنده و "علی‌اکبر تورانیان" عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 19 اردیبهشت ماه به بررسی و ارزیابی برپایی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پرداختند.

شهرام نیا: واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر/ تورانیان: امسال بی نظمی در نمایشگاه کتاب شدت گرفته است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "امیرمسعود شهرام‌نیا" قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، "رضا امیرخانی" نویسنده و "علی‌اکبر تورانیان" عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 19 اردیبهشت ماه به بررسی و ارزیابی برپایی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پرداختند.


در ابتدای این برنامه شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ارزیابی از وضعیت نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه کتاب تهران به دلیل این که در فضای خودش برگزار نمی‌شود اقتضائات زیادی به آن تحمیل می‌گردد که بیشتر ناشی از این فضا است و به دلیل محدودیت‌هایی که در این فضا وجود دارد طبیعتاً مجبوریم خیلی از امکانات را که علی القاعده نیازمند آن‌ها هستیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم.


وی ادامه داد: امیدواریم که این همت هم در مدیریت شهری و هم در سطح دولت شکل گیری و مشکل فضای نمایشگاه کتاب حل شود.


قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اضافه کرد: بخشی از اشکالاتی را هم که به آن اشاره می‌شود ناشی از این است که دوستان از ساز و کار انجام کار معطل نیستند.


امسال اولین بار است که نمایشگاه بخش زیادی از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر سپرده است


شهرام نیا یادآور شد: امسال اولین بار است که بخش زیادی از فعالیت‌های نمایشگاه به بخش خصوصی و تشکل‌های نشر به نمایندگی از خود ناشران سپرده شده و آن‌ها کار ثبت، تخصیص غرفه و حتی تبلیغات داخل غرفه‌ها را بر عهده داشتند.


وی تاکید کرد: همیشه این تقاضا از جانب خود ناشران و تشکل‌ها مطرح بود که اگر کار به آن سپرده شود کارها بهتر انجام می‌گیرد که این اتفاق امسال افتاد گرچه به نظر می‌رسد که اشکالاتی نیز وجود دارد.


قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه تصریح کرد: این که گفته می‌شود کسانی که عناوین کمتری دارند در واگذاری غرفه‌ها متراژ بیشتری به آن‌ها داده می‌شود قضاوت درستی نیست و این موضوع در سامانه نرم افزاری نمایشگاه کاملاً کنترل می‌شود و کسانی که تعداد عناوین کمتری دارند اساساً نمی‌توانند در مراحل ثبت نام بالاتر وارد شوند و تشکل‌ها به تناسب تعداد عناوین ، غرفه‌ها را اختصاص می‌دهند.


کاهش تعداد غرفه های دولتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب رضا امیرخانی نیز در ارزیابی نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال گفت: امسال شاهد دو اتفاق مثبت بودیم که یکی از آن‌ها بخشی از اجرا و مدیریت نمایشگاه تهران به اتحادیه ناشران بود و اتفاق دیگر این است که به دلیل ضعف بودجه های دولتی غرفه های کم مخاطب دولتی تعدادشان در نمایشگاه کتاب امسال بسیار کمتر شده است.


در ادامه این برنامه شهرام نیا در خصوص برخی بی نظمی‌ها در نمایشگاه امسال از جمله باز نشدن برخی از غرفه و یا عدم نصب کتیبه‌ها بر سر در برخی از غرفه‌ها اظهار داشت: معمولاً روز اول این بی نظمی‌ها وجود دارد.


در بخش دیگری از برنامه امشب علی اکبر تورانیان عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی نیز در ارزیابی نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: از آن جایی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سطح جهانی مطرح است به یک برنامه ریزی حرفه ای نیاز دارد.


وی ادامه داد: امسال بیست و هشتمین دوره برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب است و متأسفانه امسال بر خلاف دوره های قبل از یک انسجام خوبی برخوردار نیست و یک عدم هماهنگی بین مجریان نمایشگاه وجود دارد که این عدم هماهنگی باعث شده یک بی نظمی خاصی حاکم شود.


وی در خصوص مصداق‌های بی نظمی نمایشگاه امسال اظهار داشت: از نظر تبلیغات، برنامه ریزی و عدم نصب کتیبه‌ها در غرفه شاهد بی نظمی‌هایی بودیم.


بی نظمی‌ها در نمایشگاه کتاب امسال شدت گرفته است


عضو هیأت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی تصریح کرد: امسال بی نظمی در نمایشگاه کتاب شدت گرفته و همچنین ما شاهد کاهش فروش کتاب و کاهش حضور مردم در نمایشگاه امسال هستیم.


علی اکبر تورانیان عضو هیئت مدیره انجمن ناشران داخلی طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به انتقاد مطرح شده از سوی تشکل های نشر گفت: تشکل های نشر دارای مسئولیت هایی هستند به طوری که ناشران برای حضور در نمایشگاه اقدام به ثبت نام و واریز هزینه کرده اند.


وی با اشاره به این که باید با پذیرش مسئولیت وارد کار شد گفت: نباید به رسانه های خارجی سوژه دهیم.


تورانیان با اشاره به این که کتاب های غیرمجاز به نمایشگاه ورود پیدا کرده اند ادامه داد: چرا باید اجازه ورود این کتاب ها را به نمایشگاه داد و سپس اقدام به جمع آوری آن ها کرد.


باید قبل از نمایشگاه اقدام به کنترل و نظارت کرد


عضو هیئت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با بیان این که باید قبل از نمایشگاه اقدام به کنترل و نظارت کرد گفت: اگر سیستم منظمی وجود داشته باشد هیچ وقت شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.


نباید سوژه دست رسانه های خارجی داد


وی با تاکید براینکه نباید سوژه دست رسانه های خارجی داد اظهار داشت: این مسئله به نظام لطمه وارد می کند.


تورانیان با اشاره به این که ما عضو قانون کپی رایت نیستیم اظهار داشت: باید طبق قوانین کشور عمل کنیم و تابع قوانین باشیم.


عضو هیئت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با بیان این که نمایشگاه بین المللی ساز و کار حرفه ای می خواهد افزود: باید با برنامه ریزی منظم امور را به سرانجام برسانیم.


وی با اشاره به این که سالن یاس یکی از بهترین امتیازات نمایشگاه بین المللی کتاب است خاطر نشان کرد: این سالن مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.


تورانیان با اشاره به مشکلی که در بن کارت قسمت خارجی وجود دارد افزود: در این مملکت باید از تولیدات داخلی حمایت کرد.


عضو هیئت مدیره انجمن ناشران دانشگاهی با اشاره به این که باید جلوی ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل وجود دارد را بگیریم افزود: متاسفانه بیش از 14 میلیارد یارانه برای کتاب های خارجی صرف شده است.


وی با اشاره به این که در بحث دانشگاه هایی کتاب هایی که مربوط به سال 2012 بود باید از رده خارج شود گفت: باید کتب سال 2015 در نمایشگاه عرضه شود بنابراین آیا منطق است که یارانه به ناشر خارجی دهیم.


تورانیان گفت: ناشران داخلی فروشی در نمایشگاه ندارند.


وزارت ارشاد هیچ دخالتی در فرآیند ثبت نام، اختصاص جایابی و تجهیز غرفه های نمایشگاهی امسال نداشته است


امیرمسعود شهرام نیا مدیر عامل نمایشگاه بین المللی کتاب بااشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی تشکل های نشر افزود: وزارت ارشاد هیچ دخالتی در فرآیند ثبت نام، اختصاص جایابی و تجهیز غرفه های نمایشگاهی امسال نداشته است.


وی با اشاره به تشکیل جلسه پیرامون مباحث مرتبط با نمایشگاه کتاب سه ماه قبل از برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: در این جلسه صفر تا 100 کار به تشکل ها سپرده شده است.


مدیر عامل نمایشگاه بین المللی کتاب با اشاره به تشکیل 4 کمیته در نمایشگاه گفت: نباید توقع داشت که سال اول نمره 20 گرفت.


در طول نمایشگاه یک ناشر بدون شرایط تاییدیه گرفته بود


شهرام نیا با بیان این که یک ناشر برای نمایشگاه امسال تخلف کرده است ادامه داد: مطابق قوانین این ناشر نمی توانست برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کند بنابراین در این امر تخلف صورت گرفته است.


وی با اشاره به این که یک ناشر بدون داشتن شرایط تاییدیه گرفته است خاطر نشان کرد: این ناشر بعد از گرفتن تاییدیه جلوی فعالیتش گرفته شد.


مدیر عامل نمایشگاه بین المللی کتاب با بیان این که متاسفانه گاهی حق دیگران را به رسمیت نمی شناسیم گفت: تعدادی کتاب بدون پرداخت حقوق قانونی چاپ می شوند.


شهرام نیا با اشاره به این که باید به حقوق معنوی ناشران احترام گذاشت اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران سه وجه فروشگاهی، نمایشگاهی و فرهنگی دارد.


نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بزرگترین رویداد فرهنگی کشور تبدیل شده است


وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای برطرف کردن مشکلات چه باید کرد گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بزرگترین رویداد فرهنگی کشور تبدیل شده است.


وی با اشاره به این که متاسفانه وجه نمایشگاهی کم رنگ شده است اظهار داشت: ما به دنبال این مسئله هستیم که سال به سال به بخش های مختلف سالن هایی همچون رسانه و کتاب و یا هنر و رسانه اضافه شود.


شبکه توزیع کارآمد نیست


شهرام نیا با اشاره به این که سراهای اهل قلم به شش سرا اضافه شده است گفت: نمایشگاه از حالت فروشگاهی خارج شده است بنابراین شبکه توزیع کارآمد نیست.


وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بن کارت ها اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس و دولت اعتباری به حمایت از خریداران کتاب اختصاص یافته است پس مصرف کننده اعتباری در اختیارش قرار می گیرد تا کتاب خریداری کند.


6 میلیارد بن توزیع شده بین دانشجویان و دانشگاهیان صرف خرید 75 درصد از ناشران داخلی شد


وی ادامه داد: تا دیروز 6 میلیارد تومان بن توزیع شده بین دانشجویان و دانشگاهیان صرف خرید حدود 70 تا 75 درصد از ناشران داخلی شده است. پول دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت بابت خرید کتاب برای کتابخانه های خود بوده است.


شهرام نیا افزود: کتاب های جمع آوری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بدون پرداخت حقوق قانونی و به صورت افست تهیه، چاپ و توزیع شده است.


در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی امیرخانی با اشاره به این که در تمام ادوار نمایشگاه کتاب مشکل جمع آوری کتب غیرمجاز وجود داشته است گفت: کلان مسئله نمایشگاه کتاب در این است که این نمایشگاه به فروشگاه بزرگ تبدیل شده است.


نمایشگاه باید به عرصه واقعی خود تبدیل شود


این نویسنده با اشاره به این که باید نمایشگاه به عرصه واقعی خود تبدیل شود خاطر نشان کرد: با برپایی نمایشگاه عملا کتاب فروشی محلی را از رونق می اندازیم.


انتهای پیام/









۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن