تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821111740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده اراک خواستار شناسايي عاملان حادثه پالايشگاه شازند شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۱۱ب.ظ)
نماينده اراک خواستار شناسايي عاملان حادثه پالايشگاه شازند شد موج - نماينده مردم اراک ، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي خواستار شناسايي عاملان حادثه گازگرفتگي پالايشگاه شازند و برخورد قاطع با متخلفان اين حادثه شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس رجايي در بيانيه اي که نسخه اي از آن براي موج ارسال شد، افزوده است: تکرار دو حادثه گاز گرفتگي در فاصله زماني اندک از همديگر در پالايشگاه امام خميني (ره) شازند، اعتراضات بسياري را در پي داشته و نشانگر عدم مسووليت پذيري در اين پالايشگاه است.
در بيانيه آمده است: اتفاقات عمليات اروهال پالايشگاه شازند باعث داغدار شدن خانواده ها در استان مرکزي شده و وزارت نفت بايد در قبال اين اتفاقات به صورت شفاف پاسخگو باشد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: اعمال دستورالعمل هاي حفاظتي و پدافند غيرعامل در صنايع بزرگ همانند پالايشگاه ها، پتروشيمي ها و نيروگاه ها از حساسيت بالايي برخوردار است و در اين مراکز بايد امکانات، تجهيزات و وسايل حفاظتي و ايمني به گونه اي پيش بيني شده باشد که در شرايط خاص از جمله تعميرات اساسي ضريب اتفاق حوادث به کمترين سطح کاهش يافته و در صورت بروز، تبعات آن در حداقل باشد.
بيانيه مي افزايد: چگونه است که وزارت نفت جمهوري اسلامي با اين همه امکانات و تجهيزات و بودجه هايي که از محل فروش نفت و عوايد آن در اختيار دارد، از ايجاد حداقل هاي ايمني و بهداشتي در پالايشگاه شازند دريغ کرده و نتيجه آن در حوادث کاري براي کارگران است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: مسوولان پالايشگاه شازند اين واحد را سبز اعلام کرده اند درحاليکه قادر به رعايت حداقل هاي ممکن ايمني در سيستم هاي خود نيستند و از پاسخگويي به مرگ خاموش کارگران به نوعي شانه خالي مي کنند.
بيانيه مي افزايد: کارگران مصدوم گازگرفتي پالايشگاه شازند، با اجازه رسمي سيستم هاي ايمني و حفاظتي در محل ماموريت خود حاضر شده بودند و وزارت نفت به عنوان دستگاه مسوول بايد پاسخ درستي را در اين خصوص به مردم و افکار عمومي بدهد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: به عنوان نماينده مردم در خانه ملت از مسوولان وزارت نفت انتظار داريم تحرکات مناسبي در قبال دو حادثه گازگرفتگي پالايشگاه شازند داشته باشند تا شاهد رخداد دردناک ديگر در اين خصوص نباشيم.
دربخش پاياني اين بيانيه ابراز اميدواري شده وزارت نفت با قدرت به ميدان آمده و علت حوادث پالايشگاه شازند را رصد کند و مسوولان خاطي در اين بخش شناسايي و با آن ها برخورد جدي کند.
در هفتم ارديبهشت ماه امسال در جريان عمليات اورهال پالايشگاه امام خميني(ره) شازندپنج کارگر دچار گازگرفتگي با سولفيد هيدروژن شدند که پس از انتقال به بيمارستان اميرالمومنين (ع) اراک و پيگيري درماني دو مصدوم بهبود يافته و مرخص شدند و سه مصدوم که با دامنه شديد آسيب بافتي در کماي عميق فرو رفته و در آي سي يو بستري بودند، جان سپردند.
در ظهر روز پانزدهم ارديبهشت ماه نيز در واحد آر.سي .دي اين پالايشگاه حادثه مسموميت ديگري با گاز ازت رخ داد که چهار نفر با دامنه شديد آسيب بافتي و چهار مصدوم با شدت کمتر به بيمارستان اميرالمومنين (ع) اراک اعزام شدند و در حال حاضر سه مصدوم در کماي عميق به سرمي برند.
مصدومان اين حادثه از نيروهاي پيمانکاري پالايشگاه بودند که در حال تخليه کاتاليست از راکتور در واحد آر سي دي دچار مسموميت با گاز ازت شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن