محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843606912
حجتالاسلام سیدعلی خمینی:در مصادیق انقلابی ماندهایم و مفاهیم انقلابی را رها کردهایم
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: حجتالاسلام سیدعلی خمینی:در مصادیق انقلابی ماندهایم و مفاهیم انقلابی را رها کردهایم سیاست > احزاب و شخصیتها - حجتالاسلام سیدعلی خمینی گفت: هیچکس نمیتواند بگوید فقط ما هستیم که میفهمیم امام چه گفت. موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم هیچ وقت این کار را نمیکند.
به گزارش تسنیم، نخستین پیش همایش اجتهاد در اندیشه امامخمینی(ره) در پژوهشکده امامخمینی در حرم مطهر امامخمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، موسوی بجنوردی و آیتالله عباسعلی روحانی رئیس پژوهشکده امامخمینی و انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند.
حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی با تأکید بر اینکه مردم به جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه امامخمینی رأی دادند؛ اجتهاد در اندیشه امامخمینی را یک نیاز واقعی دانست.
وی با بیان اینکه در مصادیق انقلابی ماندهایم و مفاهیم انقلابی را رها کردهایم؛ پرداختن به مفاهیم انقلابی را مسیر اجتهاد در اندیشه امامخمینی عنوان کرد و یادآور شد: در جا زدن در مصادیق و رها کردن مفاهیم انقلابی موجب تحجر است.
مشروح سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در ادامه میآید:
انقلاب اسلامی تک بعدی نبود
نکتهای که در ابتدا میبایست به آن اشاره کرد این است که امام و به تبع او انقلاب یک انقلاب تک بعدی نبود.
شما اگر آرمانهای امام و به تبع آن آرمانهای انقلاب را بررسی کنید، خواهید دید که این آرمانها دارای ابعاد مختلف هستند و یک کل است که «بما هو کل» دارای ارزش و معنا میشود.
منشأ این موضوع هم شخصیت خود حضرت امام است که یک شخصیت دارای ابعاد مختلف و یک اندیشه کامل بود.
امام در سن 61 سالگی قیام ظاهری خود را آغاز کردند و قبل از آن ایشان در حیطههای مختلف یک شخصیت خود ساخته بود. از جمله در حیطه اندیشه، عمل، کردار و رفتار.
در اندیشه امام با یک کل اندیشهای مواجه هستیم
این «کل بما هو کل» را باید مورد نظر قرار داد. خصوصیت کل این است که تمامی اجزا با هم شکل دهنده کل هستند.
اگر هر جزئی در جایگاه خود قرار نگیرد، در مجموعه کل خلل ایجاد خواهد شد. حتی در بعضی شرایط اگر یک جزء برداشته شود، به مصلحت و مقصودی که پشت آن کل هست نخواهیم رسید. البته در بعضی شرایط هم اگر جزء برداشته شود در دستیابی به مصلحت کلی خللی وارد نخواهد شد. به طور مثال در بحث اقل و اکثر استقلالی و ارتباطی این مسائل مورد بحث است.
در بحث نماز اگر یک الله اکبر گفته نشود و نماز را با تمام اجزا و شرایطش بخوانیم هیچ ارزشی نداشته و معراجی رخ نخواهد داد. این مقدمهای است که باید در بحث اندیشه امام به آن توجه داشت و در واقع ما با یک کل اندیشهای مواجه هستیم.
مردم به جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه امام رأی دادند
نکته دوم که در اندیشه امام و خصوصا در بحث کارکردی و کاربردی آن باید مورد نظر قرار بگیرد این است که حکومتی که ما الان داریم، استمرار حکومت امام و استمرار اندیشه امام است. چه از حیطه اسمی که در تمامی سخنرانیها، مسئولین نظام و به خصوص مقام معظم رهبری این نکته را دائما ذکر می کنند که راه ما راه امام بوده و حکومت ما استمرار حکومت ایشان است.
افتخارات و پیشرفتهای ما از ضرب شست امام بوده و این انقلاب بدون نام امام در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. بنابراین هم در حیطه اسمی، ما حکومت خود را استمرار حکومت امام و در دل اندیشه امام میدانیم و هم در حیطه رسمی هم آنچه که از مردم رأی گرفت و در رفراندوم مورد نظر آنها قرار گرفت، جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه امام بود. لذا اگر ما بخواهیم امام را از جمهوری اسلامی جدا کنیم در حیطه مشروعیت هم با مشکل مواجه خواهیم شد و این موضوع فارغ از منظر حقوقی، یک نظریه است.
اما در حیطه عملی اینکه چقدر به اندیشههای امام نزدیک هستیم یا نیستیم، موفق شدیم یا نشدیم، در کجاها پیشرفت و پسرفت داشتهایم و چقدر تا رسیدن به قلههای آرمانهای انقلابمان رسیده یا نرسیدهایم، مواردی بوده که محل بحثشان اینجا نیست. در نتیجه این که آیا حکومت ما استمرار حکومت امام است دقیقا نقطه شروع بحث اجتهاد در اندیشه امام میباشد.
اجتهاد در مکتب امام
در عنوان اجتهاد در اندیشه امام باید توجه داشت که متعلق اجتهاد به صورت حقیقی نمیتواند یک شخص باشد، هر چند به صورت مجازی میشود. مانند اینکه برخی میگویند ما امام را متن میدانیم، در واقع این یک جمله مجازی است و حقیقی نیست. بنابراین متعلق اجتهاد نمیتواند فرد باشد، بلکه باید یک اندیشه باشد. در نتیجه با توجه به اینکه امام دارای یک مکتب میباشد، بهتر است از عنوان اجتهاد در مکتب امام استفاده کنیم.
اجتهاد در اندیشه امام(ره ) یک نیاز واقعی است
نکته بسیار مهم دیگر اینکه بحث اجتهاد در اندیشه امام یک نیاز بود و این نیاز در نتیجه این است که جامعه خودش را محتاج به امام دانسته و همچنین مقبولیت و مشروعیت خود را در حیطههای اسم و رسم مربوط به ایشان میداند. همانطور که در مسئله مشروعیت و مقبولیت رأی مردم از دیدگاه امام و همچنین حیطه اختیارات شورای نگهبان بارها و بارها اجتهادهای مختلف مطرح شده است، پس نتیجه میگیریم اجتهاد در اندیشه امام یک نیاز واقعی است.
در واقع زمانی که احتیاج حاصل شد، طبیعتاً اجتهاد هم به دنبال آن میآید. طرح، فهم و مشروعیت دادن به اجتهاد در اندیشه امام در حقیقت مشروعیت دادن به این نیاز است.
باید توجه داشت با وجود اینکه در حال حاضر بالغ بر بیست و چند سال از رحلت امام گذشته است اما در موضوعات مختلف باید اجتهاد در اندیشه امام را انجام داد چرا که خودمان را استمرار حکومت امام میدانیم.
در برخی امور به مسئلهای رسیدیم که امام در آن خصوص صحبتی نداشتهاند اما در موضوعی شبیه آن نظراتی داشتهاند. به مسئلهای رسیدیم که این عبارت امام با آن عبارتش در ظاهر همخوانی ندارد، یک گروه به عباراتی استدلال کردهاند که میزان رای ملت است(صحیفه امام،ج8،ص173) یا مجلس در رأس همه ارگانها واقع است(همان،ج17،ص246) و عدهای آن عبارات را مطرح میکنند که ولایت فقیه ... همان ولایت رسولالله است(همان،ج10،ص308) یا قریب به اینکه من رئیسجمهور را نصب میکنم.(ن.ک. همان،ج12،ص139)
در این موضوع باید گفت:
هر کسی از ظن خود شد یار من وز درون من نجست اسرار من
به این دلیل است که ما در طول این مدت ناچار با این مسئله روبرو هستیم و کسی نمیتواند این عبارات را انکار کند.
نکته مهم این است که اجتهاد در اندیشه یا مکتب امام، در ساحت فهم اندیشه امام است، در حالی که نقد اندیشه امام در حیطه رد است. این تفاوت مهمی است که خیلیها متوجه آن نشدهاند. اجتهاد باید در حیطه فهم باشد و باید در نظر داشت که نقد دوره پسا فهم است.
باید توجه داشت که اجتهاد ارتباطی به عصمت ندارد. شما اجتهاد میکنید که بفهمید امام در این زمینه چه میگوید. اینکه برخی بحث اجتهاد در اندیشه امام را مقدمه نقد اندیشه امام میدانند، اصلاً صحت ندارد و هرگز اینگونه نیست چرا که مسئله اجتهاد در اندیشه امام در حیطه فهم است و اینکه ما بفهمیم امام چه گفت.
در همان عبارتی که از مقام معظم رهبری آوردند و آن اینکه باید مطلق، مقید، عام و خاص را کنار هم قرار داد تا ببینیم امام چه گفت؟ مرادش چه بود؟ منظورش چه بود؟ لذا این دغدغه عصمت و غیر عصمت هم جریان ندارد.
هیچکس نمیتواند بگوید فقط ما هستیم که میفهمیم امام چه گفت
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اجتهاد در مقابل چیست؟ اجتهاد در مقابل انحصار فهم و انحصار تفهیم است. هیچکس حق ندارد بگوید آنچه که من از امام میفهمم این است و فرد دیگری حق ندارد چیزی بگوید و بفهمد. در واقع هیچکس نمیتواند بگوید فقط ما هستیم که میفهمیم امام چه گفت. موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم هیچ وقت این کار را نمیکند، با وجود اینکه در بسیاری از اوقات تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته است که بگوید اینجا امام چه گفت.
اجتهاد در اندیشه امام در مقابل انحصار فهم و تفهیم از اندیشه امام
بحث اجتهاد در اندیشه امام در مقابل انحصار فهم و تفهیم در اندیشه امام میآید و چیز دلبخواهی هم نیست که هر کسی هر چیزی که دلش میخواهد بیان کند. این موضوع را هم برخی درک و فهم نکردهاند.
اجتهاد یک بار فرهنگی و معنایی پشتش دارد. متاسفانه خیلیها میگویند امام اینطور یا آنطور بود؛ شما باید تمام عبارات را نگاه کنید و مورد نظر قرار بدهید. ببینید مطلق، مقید، عام و خاصش چه میباشد؟ و یک موضوع در تعارض با مسئله دیگر، چگونه حل میشود.
پشت تمام رفتارهای امام یک اندیشه است
نکته دیگر بحث فهم متن است که امروزه خیلی مهم می باشد. مباحث هرمنوتیک همان است که ما دقیقا با آن کار داریم. خوانش متن، متن خوانی و فهم متن. باید توجه داشت که پشت تمام رفتارهای امام یک اندیشه است. آن اندیشه است که امروز قابل جریان است.
تفاوت در مفاهیم انقلابی و مصادیق انقلابی
نکته دیگر بحث تفاوت گذاشتن بین مفاهیم و مصادیق انقلابی است. متاسفانه در بسیاری از موارد ما در مصادیق انقلابی ماندهایم و مفاهیم انقلابی را رها کردهایم.
مصادیق انقلابی نباید گمراه کننده ما باشد. گیر کردن در مصادیق انقلابی سر از تحجر در میآورد. اینکه بگوییم چون در فلان دوره فلان مسئله بود پس دیگر نمیشود کاری کرد، اصلا قابل قبول نیست. باید دید مفهوم انقلابی پشتش چیست.
به طور مثال یک مفهوم انقلابی این است که ما صد در صد با آپارتاید و تبعیض نژادی مخالفیم و هیچگاه با کشوری که آپارتاید درونش باشد رابطه نخواهیم داشت، چون آن کشور را یک کشور و حکومت انسانی نمیدانیم، اما مصداق این موضوع بحث آفریقای جنوبی بود.
در ابتدا با آن کشور رابطه نداشتیم، اما جلوتر که میآییم، میبینیم آفریقای جنوبی هست اما دیگر تبعیض نژادی درونش نیست. اما برخی میگفتند: امام برای رابطه با آفریقای جنوبی مخالف بود، حالا شما میخواهید سفیر به آنجا بفرستید؟!
قدر مسلم این نوع برخورد، تحجر و در جا زدن است. امام درست است که با رابطه با آفریقای جنوبی مخالف بود اما این مصداق انقلابی است. آن چیزی که در حیطه اندیشه بوده و مانا است و جریان دارد، مفهوم انقلابی میباشد. مفهوم انقلابی عبارت است از اینکه ما با آپارتاید مخالفیم اما اگر این جریان عوض شود رابطه هم برقرار می شود.
در مورد مذاکره و ارتباطات با کشورهای دیگر به خصوص در مسئله سیاست خارجی باید فرق بگذاریم. امروزه خیلی از جریانها و موضوعات عوض شده است. شکل موضوع و مصداق همان است اما مفهوم انقلابیاش تغییر پیدا کرده است و در حال حاضر یک مفهوم دیگر است. 2929
کلید واژه ها: سیدعلی خمینی -
شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 20:57:56
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]
صفحات پیشنهادی
حجتالاسلام سیدعلی خمینی: پشت تمام رفتارهای امام یک اندیشه است/اجتهاد در اندیشه امام مقدمه برای نقد نیست
حجتالاسلام سیدعلی خمینی پشت تمام رفتارهای امام یک اندیشه است اجتهاد در اندیشه امام مقدمه برای نقد نیستنوه امام راحل گفت هیچکس نمیتواند بگوید فقط ما هستیم که میفهمیم امام چه گفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم هیچ وقت این کار را نمیکند به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس و بهسید حسن خمینی: برخی انقلابیگری را با «یک طرفه راندن» و «ارزشگرایی» را با «تندخویی» یکسان میدانند/ محقق داما
سید حسن خمینی برخی انقلابیگری را با یک طرفه راندن و ارزشگرایی را با تندخویی یکسان میدانند محقق داماد افرادی که دهانشان بوی شیر می دهد در مقابل بزرگانی چون دعائی قد علم می کنند یادگار امام با تاکید بر اینکه دعائی بیش از همه در انقلاب بوده است گفت دعائی انقلابی است وپیام انقلابیون یمنی به دبیر کل و بی تفاوتی بان کی مون
پیام انقلابیون یمنی به دبیر کل و بی تفاوتی بان کی مون جنبش انصار الله یمن به دبیر کل سازمان ملل درباره وخامت اوضاع انسانی این کشور هشدار داد اما بان کی مون از آغاز حملات سعودی به یمن فقط به ابراز نگرانی اکتفا کرده و بدون اشاره مستقیم به تجاوز عربستان پایان سریع درگیری را خواستازاکانی: اطرافیان احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم،اما مردم طرفدار او را انقلابی می دانم
زاکانی اطرافیان احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانم اما مردم طرفدار او را انقلابی می دانم سیاست > احزاب و شخصیتها - ایلنا نوشت علیرضا زاکانی٬ با تاکید بر اینکه عدهای میخواهند با بحث حضور احمدینژاد در انتخابات آینده مجلس در میان اصولگرایان تفرقه بیندازذکر مصادیق پولهای کثیف راه مقابله با فشارها در این مسئله است
عضو شورای مرکزی رهروان ولایت با بیان اینکه جلوگیری از ورود پولهای کثیف و قاچاق از وظایف مهم دولت است٬ گفت باید به این مسئله اهتمام جدی شود ابوذر ندیمی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا تصریح کرد رحمانی فضلی در اظهارات خود اشاره داشت که نسبت به خطر ورود پول&zwnjجمله انقلابی «محمدجواد ظریف» که جنجالی شد
جمله انقلابی محمدجواد ظریف که جنجالی شد ما در ايران هیچ کسی را به خاطر عقيدهاش زندانی نمیکنيم افرادی که مرتکب جرم می شوند و قوانین کشور را نقض می کنند نمی توانند پشت عنوان روزنامه نگار یا فعال سیاسی پنهان شوند همه باید قوانین را رعایت کنند به گزارش نامه نیوز وزیر خارجایران انقلابی، آمریکا را به بازی گرفته است
نیویورک تایمز ایران انقلابی آمریکا را به بازی گرفته است دولت اوباما هنوز امیدوار است که یک توافق هسته ای اثری بر ایران خواهد داشت و این کشور را قانع می کند که آرمان های خود را در ازای یک حس عادی رها کند به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز NYtime بگزارش فارس از پاسداشت یعقوب توکلی مورخ و نویسنده دردسرهای زندگی مشترک با یک نویسنده/ مورخ انقلابی به روایت رئ
گزارش فارس از پاسداشت یعقوب توکلی مورخ و نویسندهدردسرهای زندگی مشترک با یک نویسنده مورخ انقلابی به روایت رئیس حوزه هنریهمسر یعقوب توکلی مورخ و استاد دانشگاه و حوزه در پاسداشت این مورخ و نویسنده در خبرگزاری فارس برگزار شد گفت بیشتر هزینههای آقای توکلی حتی در اوایل ازدواج که ورهبری بار دیگر حفظ روحیه انقلابی را به تیم مذاکره کننده یادآورشد
عضو کمیسیون امنیت ملی رهبری بار دیگر حفظ روحیه انقلابی را به تیم مذاکره کننده یادآورشد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت مقام معظم رهبری با فرمایشات امروز و تاکید بر حفظ هیبت ملت بار دیگر حفظ روحیه انقلابی را به تیم مذاکرهکننده در مذاکرات برای تفاهم نهایی متذکر شدندبه روزرسانی/بادامچیان در مناظره بررسی طرح استانی شدن انتخابات: باید تلاش کنیم انتخابات بر اساس ارزشهای انقلاب
به روزرسانی بادامچیان در مناظره بررسی طرح استانی شدن انتخابات باید تلاش کنیم انتخابات بر اساس ارزشهای انقلابی و اسلامی باشد استانی شدن انتخابات از مجلس پنجم آغاز شدنائبرئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت باید تلاش کنیم انتخابات بر اساس ارزشهای انقلابی و اسلامی و به دور از قدمحسن پیرهادی به انتصابات شهردار تهران واکنش نشان داد فاصله افراد حلقه اول قالیباف از ارزشهای انقلابی ترسیمی ش
محسن پیرهادی به انتصابات شهردار تهران واکنش نشان دادفاصله افراد حلقه اول قالیباف از ارزشهای انقلابی ترسیمی شهردار تهراناﻧﺘﺼﺎب ﻫﺎی ﺟدید در ﺷﻬﺮداری ﺗﻬﺮان آﻧﭽﻪ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﮑﺎر اﺳﺖ اینکه ﻫﻨﻮز ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺪﯾﺮان در ﺷﻬﺮداری و ﺣﺘﯽ اﻓﺮادی در ﺣﻠﻘﻪ اول ﺷﻬﺮدار ﺗﻬﺮان ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖمفاهیم علوم سیاسی را به اشتباه دریافت کردهایم
پیروز مجتهد زاده مفاهیم علوم سیاسی را به اشتباه دریافت کردهایم شناسهٔ خبر 2563908 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۲۱ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها پیروز مجتهدزاده در نشست نقد و بررسی کتاب سیاستهای خارجی آمریکا در خلیج فارس گفت مشکل اساسی در علوم سیاسی ما این است که اینرئیس سازمان بسیج سازندگی: برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال سرمایهداری تغییر دادهاند/بسیج
رئیس سازمان بسیج سازندگی برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال سرمایهداری تغییر دادهاند بسیج میداندار عرصه اقتصاد مقاومتیرئیس سازمان بسیج سازندگی گفت برخی در جنگ اقتصادی رویکرد انقلابی خود را به لیبرال سرمایهداری تغییر دادهاند به همین علت میخواستند فقرای جامع- احیای سرودهای انقلابی در کشور دنبال می شود
احیای سرودهای انقلابی در کشور دنبال می شود مشهد - ایرنا - مسوول خانه سرود انقلاب اسلامی گفت احیای سرودهای انقلابی از برنامه های این نهاد در سالهای 94 و 95 است مجید منصوری شنبه شب در مراسم پایانی اجرای طرح سرودهای طنین پیروزی در مشهد افزود تلاش دست اندرکاران خانه سرود انقلابمدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل: تالابهای اردبیل را به حال خود رها نکردهایم
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل تالابهای اردبیل را به حال خود رها نکردهایممدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت تالابهای اردبیل را به حال خود رها نکردهایم به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سیدرضا موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس علوم و مدیریت محیط زیستجزئیات طرح ریاض برای تشکیل یک جبهه از قبایل یمنی علیه انقلابیون
جزئیات طرح ریاض برای تشکیل یک جبهه از قبایل یمنی علیه انقلابیون به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس عربستان سعودی صدها نفر از مردان قبایل یمنی همپیمان با خود را برای مبارزه با انصارالله و انقلابیون یمن آموزش میدهد منابع آگاه به خبرگزاری رویترز خبر دادند که 300 جنگجوی قبیلمردی که طیفهای مختلف سیاسی را گرد هم آورد / شبی برای یک انقلابی که هیچگاه از انقلاب پله نساخت
مردی که طیفهای مختلف سیاسی را گرد هم آورد شبی برای یک انقلابی که هیچگاه از انقلاب پله نساخت فرهنگ > رسانه - مراسم بزرگداشت حجتالاسلام محمود دعائی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات فرصتی شد برای گرد هم آمدن اسامی سیاستمداران و هنرمندانی که مدتها زیر یک سقف نیامده بودند-
سیاسی
پربازدیدترینها