تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عملیات کمربند سبز در شهر دماوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز عملیات کمربند سبز در شهر دماوند تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر دماوند از آغاز عملیات کمربند سبز در 200 هکتار اراضی اطراف شهر دماوند خبر داد و گفت: با ایجاد این طرح علاوه بر توسعه بی رویه شهر از هرگونه ساخت و ساز در ارتفاعات جلوگیری می شود.


"مجید خدابخش" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 94 به عنوان "سال سبز" از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند، به آغاز عملیات طرح کمربند سبز در این شهر خبر داد و اظهار کرد: شهر دماوند به دلیل داشتن آب و هوایی مناسب و وجود فضاهای گردشگری و تفریحی همواره در استان تهران مورد توجه بوده است.
وی صیانت از عرصه های طبیعی، حفظ، احیا و توسعه مناطق جنگلی و سبز شهر و تشویق مردم با رویکرد مشارکت پذیری را از جمله اهداف این نهاد شهری در سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: کمربند سبز به نوارسبزی از درختان و درختچه ها گفته می شود که به صورت محورهای سبز داخل یا خارج حریم شهر در اراضی دشت، کوهپایه و حاشیه رودخانه ها پوشش دهنده فضای پیرامون شهر خواهد بود که علاوه بر زیبایی، مکانی مفرح برای استفاده شهروندان و گردشگران می باشد.
این مقام مسوول با آغاز عملیات طرح کمربند سبز در اطراف شهر دماوند خبر داد و گفت: طرح کمربند سبز شهر دماوند از منطقه چشمه اعلاء آغاز شده و در مناطقی همچون کشه زر، روح افزا و منطقه گیلاوند با مشارکت منابع طبیعی و دریافت زمین جهت کاشت درخت، اجرا می شود.
خدابخش گفت: حدود 10 هزار اصله نهال برای ایجاد کمربند سبز در دامنه های اطراف دماوند کاشته می شود که آبیاری این درختان نیز از طریق استقرار منبع آب و یا ساخت استخر به صورت آبیاری قطره ایی انجام می شود.
عضو شورای اسلامی شهر دماوند، نوع درختانی که در دامنه های اطراف دماوند کاشته شده است، را بادام، گردو و کاج برشمرد.
وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر زیبایی، موجب جلوگیری از توسعه بی رویه شهر و ساخت و سازها در ارتفاعات می شود، بیان کرد: با گسترش جمعیت و افزایش ساخت و سازها در شهر دماوند، فضای سبز و باغات منطقه در حال نابودی است که با اجرای طرح کمربند سبز می توان در حفظ فضای سبز گامی موثر برداشت.
عضو شورای اسلامی شهر دماوند به اجرای طرح نوار سبز در داخل شهر اشاره کرد و گفت: در کنار اجرای طرح کمربند سبز، طرح نوار سبز در داخل شهر همچون پیاده روها، حاشیه بلوارها، رفوژ معابر و .... اجرا می شود.
این مقام مسوول ادامه داد: این طرح که قرار است در بلوارهای آیت اله خامنه ایی، شهید بهشتی، شورا، بعثت، رجایی، باهنر و خیابان های اندیشه، بوستان شهربازی، ورودی شهر و ... اجرا شود، شهرداری نسبت به کاشت نهال و گل های زینتی، تکمیل پروژه فضای سبز و جایگزینی درختان خشک و فرسوده اقدام می نماید.
خدابخش به تکمیل بوستان خانواده و میدان معلم در نیمه نخست سال خبر داد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند در نظر دارد علاوه بر تکمیل بوستان های نیمه کاره شهر، همزمان با هفته دولت نسبت به احداث و بهره برداری بوستان "پویش و دانش"، بوستان "مرا" در بلوار شاهد و احداث دو زمین چمن فوتبال مصنوعی اقدام کند.
وی گفت: با اجرای طرح های عملیاتی در حوزه فضای سبز، شاهد افزایش حدود 20 درصد سرانه فضای سبز در شهر دماوند برای هر نفر خواهیم بود.
تهرام/7246//1348



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن