تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821018806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروهاي تاشو در راه اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۴ب.ظ)
خودروهاي تاشو در راه اند موج - يک تيم آلماني طرح مفهومي اولين خودرو تاشو جهان را ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از «سي ان ان»، با گسترش شهرها هر روز عبور و مرور در جاده ها و پيدا کردن جاي پارک سخت تر مي شود.
اما يک تيم از مهندسان آلماني موفق به توليد يک خودرو قابل انعطاف و الکتريکي شده اند که قابليت کوچک شدن و حرکت به عرض را دارد.




اين طرح مفهومي که «ايکو اسمارت کانکتينگ کار 2» (EO Smart Connecting Car 2) نام دارد توسط مرکز خلاقيت هاي روباتيک DFKI در برلين آلمان طاحي شده است. اين خودرو با کمک تيمي از مهندسان نرم افزار و الکترونيک طراحي شده و سه سال براي اين پروژه زمان صرف شده است.
اين مدل اولين بار در سال 2012 معرفي شد اما پس از آن بخش هاي بعدي خودرو طراحي شد. رانندگي با اين خودرو مانند خودروهاي سنتي است اما به دليل اينکه هر چرخ موتور محرک مجزا براي خود دارد، قادر است به عرض نيز حرکت کند که به خودرو اجازه پارک در فضاهاي کوچک را نيز مي دهد.
«تيمو برنيشين» مدير اين پروژه مي گويد: "تمام اين فرآيند - فرآيند تبديل خودرو از حالت معمولي به حالت حرکت به عرض – چهار ثانيه زمان نياز دارد."
 
 



سرعت نهايي اين نمونه 65 کيلومتر بر ساعت بوده و با هر ساعت شارژ 50 تا 70 کيلومتر را طي مي کند. اما نکته جالب در مورد اين خودرو با ظرفيت 2 سرنشين قابليت کوچک شدن آن تا 1.5 متر است که مي تواند الگوي جالبي براي آينده باشد.
«برنيشين» مي گويد: "اين خودرو مي تواند اندازه خود را تا 80 سانتي متر کاهش دهد که آن را به عرض حدودي يک دوچرخه تبديل مي کند و مي تواند در فضاهاي بسيار کوچک نيز عبور کند. در کنار اين شما همچنان مي توانيد به عرض رانندگي کنيد و به راحتي به شارژر متصل شويد."
با وجود اينکه اين خودرو از مدل هاي ديگر الگو گرفته است اما در زمان تغيير اکسل يا محور حرکت روي دسته اي از ريل ها حرکت مي کند و راحتي و آرامش سرنشينان را بر هم نمي زند.
تيم مهندسان که اين مدل را "خودرو کوچک براي شهرهاي بزرگ" مي نامند تلاش مي کند آن را براي آزمايش هاي عملي نيز آماده کنند و اين هدف را دنبال مي کنند که روزي برسد که مانند دوچرخه هاي امروزي به اولين ايستگاه برويد و خودرويي که شارژ بيشتري دارد را انتخاب و به کار خود در شهر برسيد و پس از آن خودرو را در ايستگاه تحويل دهيد.
 
 



مدير پروژه همچنين اعلام کرده که خودروسازان زيادي براي انجام آزمايشات جاده اي اعلام آمادگي کرده اند اما متاسفانه از اين مرحله به بعد هنوز توجه هيچ شرکتي را جلب نکرده است. اما با پيشرفت علم خودروسازي مهندسان به اين طرح اميدوار هستند.
اين مهندسان همچنين درحال کار روي فناوري هاي جالب تري همچون راننده اتوماتيک (اتوپايلت) و سيستم هدايت پارک هستند.
 



 
به گفته مدير پروژه تنها مشکل موجود براي خودروسازان اين است که خودشان آن را ابداع نکرده اند. آنها به خريد قطعات از شرکت هاي مختلف تمايل دارند اما زماني که پاي خريد يک طرح در ميان باشد علاقه اي نشان نمي دهند. تيم آلماني اميد دارد در طي 10 سال آينده به خودروهاي کاملا هوشمند دست پيدا کند. اين درحالي است که شرکت مرسدس اعلام کرده در طي 3 سال آينده به اين فناوري دست پيدا خواهد کرد. ديگر شرکت هاي بزرگ مانند جنرال موتورز نيز اعلام کرده اند تا سال 2020 به اين فناوري دست خواهند يافت.

ترجمه از حامد عبدالهي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن