تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی استان زنجان تاکید کرد عجین بودن نظام مراقبت از مادران با سلامت نوزادان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی استان زنجان تاکید کرد
عجین بودن نظام مراقبت از مادران با سلامت نوزادان
معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی استان زنجان گفت: نظام مراقبت مادران با نظام مراقبت‌های نوزادان و سلامت آنها عجین است.

خبرگزاری فارس: عجین بودن نظام مراقبت از مادران با سلامت نوزادان



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در آئین تجلیل از ماماهای استان زنجان صحبت در مورد نظام مراقبت از مادران و کودکان را مربوط به شاخص‌های سلامت دانست و اظهار داشت: این مبحث مربوط به توسعه کشورها مربوط می‌شود.
وی کشورهای در حال توسعه را دارای بیشترین آمار مرگ و میر دانست و اضافه کرد: این مهم‌ از شاخصه‌های اصلی در توسعه یافتگی به شمار می‌رود.
رئیس شبکه بهداشت استان زنجان موضوع سلامت مادران را دارای قرابت با سلامت نوزادان برشمرد و تصریح کرد: این مبحث زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم میزان مرگ و میز نوزادان بدون مادر دو برابر نوزادانی است که مادر دارند.
وی تاکید کرد: نظام مراقبت مادران با نظام مراقبت‌های نوزادان و سلامت آنها عجین است و باید با هم ارزیابی و مورد بررسی قرار گیرد.
صائینی با تاکید بر بزرگ بودن اجرای نظام مراقبت همزمان بیان داشت: اجرای این نظام نیاز به فراهم بودن شرایط دارد، ضمن اینکه ممکن است شرایط آماده باشد، ولی کادر موجود آموزش‌های لازم را در این حوزه ندیده باشند.
وی داشتن آمادگی قبلی برای بارداری و گرفتن مشاوره‌های مورد نیاز را برای سلامت دوره بارداری مهم عنوان کرد و افزود: شرایط مراقبت از مادر باردار هم باید در مراکز درمانی و خانواده‌ها فراهم شود.
معاون بهداشت دانشگاه علم پزشکی استان زنجان با موفق دانستن طرح‌های مراقبت از مادران باردار ساکن در روستاها نسبت به شهرها ادامه داد: بررسی آمارهای 12 سال گذشته نشان می‌دهد همواره آمار مرگ و میر مادران در روستاها کم‌تر از شهرها است.
این مسئول با اشاره به اینکه 80 درصد از مرگ و میر مادران بعد از زایمان اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: این مسئله بیانگر برنامه‌ریزی همه جانبه برای مراقبت‌ از مادران در قبل، حین و بعد از دوره بارداری تا 42 روز است.
صائینی با بیان اینکه با زحمات و سختی‌های کار ماماها آشنایی دارد، ادامه داد: این سختی در برخی موارد با استمداد از ارگان‌های دیگر همراه می‌شود.
وی ارائه خدمت به مادران معتاد را از دیگر سختی‌های کار ماما اعلام کرد و گفت: ارائه این خدمات منجر به بروز برخی از مشکلات هم می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت استان زنجان از وقوع 24 هزار واقعه تولد طی سال گذشته در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: در برخی از موارد وقوع یک تولد نه تنها نیاز به حضور ماما بلکه نیازمند همکاری بین بخشی دارد.
انتهای پیام/73004/ق30

94/02/19 - 15:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن