تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804467775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا با ایران هراسی از اعراب باج خواهی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نویسنده عرب: آمریکا با ایران هراسی از اعراب باج خواهی می کند تهران-ایرنا- به نوشته "عبدالباری عطوان" نویسنده برجسته عرب دولت آمریکا طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن با ترساندن کشورهای حوزه خلیج فارس از ایران آنها را ترغیب به خرید هر چه بیشتر سلاح با هزینه کردن میلیاردها دلار پول نفت می کند.


عطوان در مقاله ای در روزنامه "رای الیوم" نوشت: کشورهای خلیج فارس باید در تمام موارد نگران و هراسان باشند، چه آمریکا آماده استفاده از گزینه نظامی باشد وچه آماده شرکت در مذاکرات با ایران بدون اطلاع کشورهای حاشیه خلیج فارس برای رسیدن به یک راه حل سیاسی مسالمت آمیز.
ما این موضوع را که آمریکا کشورهای خلیج فارس را به صرف میلیاردها دلار برای خرید هواپیماهای مدرن و موشک های پیشرفته متقاعد کند درک می کنیم، اما ادامه این موضوع را پس از امضای توافقنامه هسته ای که تضمینی برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران برای بیش از 10 سال است درک نمی کنیم. در این صورت انبار کردن سلاح وهدر دادن ثروتهای عربی برای خرید اسلحه برای چیست؟
اگر این قراردادهای تسلیحاتی برای جنگ علیه "اسرائیل" و آزاد کردن اماکن مقدسه استفاده شود، لااقل موجب دلگرمی مسلمانان است ودرخور حمایت، اما واشنگتن و تمامی کشورهای اروپایی که رهبرانشان مشتی مدیر فروش ودلال اسلحه هستند اگر بدانند حتی یک موشک به تل آویو اصابت می کند و نه دمشق ویا بغداد آن را به کشورهای عربی نخواهند فروخت.
اطلاعات رسیده از واشنگتن می گوید که باراک اوباما تلاش های خود را برای فروش سلاح های مدرن و پیشرفته وافزایش مانورهای نظامی به آنها اطلاع خواهد داد.
حال سوال اینجاست که چرا این سپر موشکی باید همانند کشورهای اروپای شرقی مانند لهستان و رومانی که برای حفاظت از تهدید روسیه نصیب شد در منطقه خلیج فارس نصب شود وآن را در معرض خطرات جدی در هر جنگ آینده بین قدرت های بزرگ قرار دهد.
سپر موشکی که شامل موشکهای بالستیک است را می توان با کلاهک هسته ای مجهز کرد و در کشورهای اروپای شرقی نصب شده است، به منظور مقابله با هر گونه تهدید موشکی روسیه است .. آیا ایران به عنوان مثال پیشرفته تر از روسیه است وکلاهک هسته ای در اختیار دارد و می تواند موشکهای خود را با آن مجهز کند.
اگر فرض کنیم که این "سپر موشکی" آمریکایی برای امنیت خلیج فارس وکاهش ترس مردم و حاکمان آن ضروری است پس برای چه میلیاردها دلار توسط دولت های خلیجی برای خرید موشک های ضد موشک "پاتریوت" هرینه شد وبرای چه دولت آمریکا از قرارداد تسلیحاتی فروش اسلحه به عربستان سعودی به ارزش بیش از 150 میلیارد دلار سخن می گوید وقطر هواپیماهای رافال از فرانسه خریداری کرده است و امارات متحده عربی در حال مذاکره برای خرید این هواپیماها به ارزش بیش از بیست میلیارد دلار است.
این یک باج گیری فرانسوی وآمریکایی آشکار از کشورهای خلیج فارس برای غارت ثروتها وبرگرداندن مجدد دارایی های مالی به غرب است که هیچ فایده ای برای امت عربی در خروج از مشکلات اقتصادی و اجتماعی ندارد.
آمریکا و غرب برای غارت ثروتهای منطقه خلیج فارس هجوم آورده اند ومی خواهند ایران به عنوان خطر بزرگی معرفی کنند وبگویند برای مقابله با آن باید مسلح شوید. اما هیچکس از خطر اسرائیل چیزی نمی گوید زیرا باید قدرت برتر منطقه باقی بماند.
ما اعراب به مسخره امریکا تبدیل شده ایم که هر طور بخواهد ما را بازی می دهد و اموالمان را به سرقت برده وما را در جنگ وخونریزی غرق می کند خودمان ر به جان هم بیندازد وما نیز با چشم باز به دام این کشور افتاده ایم که این اوج بدبختی است.
خاورم*1049**1566



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن