تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820285355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سرمايه اجتماعي با گسترش فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۶ب.ظ)
رئيس جمعيت هلال‌احمر: افزايش سرمايه اجتماعي با گسترش فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه موج - رئيس جمعيت هلال‌احمر گفت: ما به جمعيت هلال‌احمر به عنوان مدرسه جهاني و ملي خدمت بي‌منت مي‌نگريم که بايد با استفاده از فرصت‌هاي نهادي خود مانند؛ سازمان داوطلبان و جوانان خدمت داوطلبانه را همه‌گير کرده و موجب ارتقاي سرمايه پايدار اجتماعي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد امير محسن ضيايي، رئيس جمعيت هلال‌احمر، امروز در همايش «انسان مهربان، دنياي آرام» که با حضور حسن روحاني، رئيس‌جمهوري، در جمع خانواده بزرگ هلال‌احمر برگزار شد، گفت: حضور مؤثر جمعيت هلال‌احمر در ميادين بين‌المللي و ياري‌ رساندن به ملت‌ها و اقوام مختلف نه فقط بر پايه آموزه‌ها و ارزش‌هاي ديني و اصول جمعيت‌هاي ملي، قابل سنجش و ارزيابي است، بلکه تلاش شده است اين حضور، به عنوان بخشي از ديپلماسي صلح دولت به سنجه‌اي براي نمايش صلح‌طلبي و نوع‌دوستي ملت بزرگ ايران و دولت يازدهم تبديل شود.
وي افزود: هلال‌احمر وظايف خطيري در حوادث و سوانح بر عهده دارد که نيازمند عزم همگاني براي تأمين منابع مالي، تجهيز امکانات خدمت‌رساني و مشارکت داوطلبانه در خدمات است.
رئيس جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اين‌که پيشنهاد هلال‌احمر براي تأمين منابع و تجهيز امکانات، گسترش وقف در اين جمعيت است، اظهار کرد: از همه‌ کساني که صداي بلند داشته و محل اعتماد مردم هستند؛ به‌خصوص عالمان ديني و نخبگان اجتماعي، تقاضا داريم برخورداران را دعوت به وقف دارايي‌هاي خود در راه خدمت داوطلبانه در جمعيت هلال‌احمر کنند.
وي افزود: به علاوه براي گسترش مشارکت داوطلبانه از همه نخبگان جامعه، بزرگان ديني، دانشگاهيان، هيات وزيران، مديران صنعتي و خدماتي بزرگ، هنرمندان و قهرمانان ورزشي مي‌خواهيم با پيوستن به سازمان داوطلبان، با عمل خود همگان را به خدمت داوطلبانه در جمعيت هلال‌احمر دعوت کنند.
ضيايي با اشاره به اين‌که امروزه از ضرورت افزايش سرمايه اجتماعي به عنوان راه پايداري براي نيل به همبستگي اجتماعي ياد مي‌شود، اظهار کرد: بر اين اساس معتقديم با گسترش فرهنگ کار هلال‌احمري؛ يعني خدمت داوطلبانه مي‌توانيم، سرمايه اجتماعي را ارتقا بخشيم.
وي با اشاره به تاکيد رئيس‌جمهوري بر شعار و دکترين جهان عاري از خشونت در سخنراني آخر خود در سازمان ملل متحد، گفت: اين مهم وجه ديگري از صلح‌طلبي و نوع‌دوستي ملت بزرگ و تاريخ غني ايراني-اسلامي کشورمان را نمايان کرد، وجهه‌اي که براي معرفي و ترويج بيشتر و بهتر آن در داخل و خارج کشور مي‌توان از فعاليت‌هاي امدادگران، داوطلبان و همه زحمت‌کشان جمعيت هلال‌احمر استفاده کرد، جمعيتي که نه فقط طلايه‌دار مبارزه با نفي خشونت عليه انسان‌ها با هر رنگ و نژاد و مذهب است، بلکه با تبعيت از اصول و ارزش‌هاي خود، هر جا انساني قرباني خشونت ناشي از درگيري يا حادثه يا عارضه طبيعي شده، براي تسکين آلام جوامع آسيب‌ ديده حضوري فعال داشته است.
رئيس جمعيت هلال‌احمر تاکيد کرد: معتقديم که اين جمعيت يک نهاد بروکراتيک نيست، بلکه يک باور و ايمان نهادينه شده است، باور و ايمان به خدمت بي‌منت به انسان‌هاي نيازمند، به دور از تفاوت‌هاي تباري مذهبي و رنگ پوست آن‌ها معتقديم اگر هلال‌احمر به مثابه يک بخش از دستگاه ديوان‌سالاري رسمي درآيد، از پاي درخواهد آمد.
وي افزود: رمز ماندگاري حقيقي هلال‌احمر در ايمان فردي و سازماني کارکنان آن به خدمت بي‌منت است و ما با چنين رويکردي به خود نگريسته توفيقات و کاستي‌هاي خود را مي‌سنجيم.
وي افزود: بر اين اساس سخت باور داريم که هلال‌احمر هنگام عمل به مسووليت سنگين خود از توفيق برخوردار خواهد شد که به وسعت جامعه انسان‌هاي مؤمن به ارزش خدمت داوطلبانه ساخته شود، بر اين اساس وظيفه عاجل و اوليه کارکنان هلال‌احمر خدمت به نيازمندان در حوادث و سوانح است، اما؛ رسالت بلند خود را همه‌گير کردن داوطلبان مي‌دانيم؛ چراکه معتقديم دردها و آلام بزرگ را همگان مي‌توانند درمان کنند، اما؛ هنگام سوانح به معجزه مردم داوطلب نيازمنديم.
ضيايي با اشاره به تقديم 476 شهيد گلگون کفن و 600 جانباز و آزاده از سوي هلال‌احمر، گفت: اين مهم نشان از حضور پررنگ اين جمعيت در ميادين نبرد براي نفي خشونت تحميلي عليه ملت بزرگ ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس دارد.
وي افزود: خيل عظيم امدادگران، داوطلبان، واقفان و خيران خانواده پرتلاش جمعيت هلال‌احمر ايران به رئيس‌جمهوري اين اطمينان را مي‌دهند که در هر شرايطي براي خدمت به اين سرزمين آماده‌اند و از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند کرد، با اين حال پيام و سخنان دلگرم‌کننده شمارا که مطمئنا در جهت رفع برخي کاستي‌هاي موجود و برطرف شدن دغدغه‌هاي امدادگران و داوطلبان، راهگشا خواهد بود، با دل و جان خواهند شنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن