تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیپراس: توافق در مورد اصلاحات اقتصادی به اراده سیاسی اروپا وابسته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سیپراس: توافق در مورد اصلاحات اقتصادی به اراده سیاسی اروپا وابسته است تهران- ایرنا- "الکسیس سیپراس" نخست وزیر یونان اعلام کرد: توافق در مورد اصلاحات اقتصادی یونان که باید برای بهره مندی از وام های بین المللی اتخاذ شود، به اراده سیاسی اروپا وابسته است.


به گزارش روزنامه فرانسوی "لو فیگارو"، سیپراس در اظهارات روز جمعه خود در برابر پارلمان اعلام کرد: در این توافق مساله فنی و کارشناسی مطرح نیست و تنها اراده ای سیاسی می تواند به انعقاد توافق میان آتن و وام دهندگان، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول منجر شود.
وی افزود: این همان اراده ای است که در سال 1980 میلادی یونان را با وجود بی میلی کمیسیون، وارد اتحادیه اروپا کرد. همان اراده ای که در سال 2000 میلادی به یونان اجازه پیوستن به "یورو" داد در حالی که کشور ما فاقد شرایط کافی بود.
نخست وزیر یونان اضافه کرد: ما در روزهای اخیر همه اقداماتی را که می توانست به دستیابی به توافقی صادقانه و کارآمد با وام دهندگان منجر شود، صورت دادیم. مساله امروز اروپا این است که آیا دمکراسی و یک دولت چپگرا را تاب می آورد یا خیر.
مذاکرات میان یونان و وام دهندگان خارجی برای برخورداری این کشور از کمک های مالی بیشتر به دلیل مقاومت دولت چپ افراطی که حاضر نیست تدابیر ریاضتی بیشتری را بپذیرد، طولانی شده است. با این حال، دولت یونان به تازگی اعلام کرده که حاضر است برای تسهیل دسترسی به توافق، سازش کند.
"یانیس واروفاکیس" وزیر دارایی یونان، روز جمعه (دیروز) با دیدار با "لوییس د گیندوس" وزیر اقتصاد اسپانیا به سفر اروپایی خود پایان داد. وی ابراز امیدواری کرد کشورش به زودی بتواند آغاز روند پایان بحران را اعلام کند.
کمیسیون اروپا در تازه ترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی یونان عنوان کرد که شاخص های گوناگون مربوط به رشد اقتصادی، کسری بودجه، بدهی و تورم همه حکایت از آن دارند که از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون، وضعیت اقتصادی یونان به شدت وخامت یافته است.
نشست وزرای دارایی 19 کشور عضو منطقه یورو روز 24 آوریل (جمعه 4 اردیبهشت) برای ارائه طرح جدیدی در زمینه بازپرداخت بدهی های یونان بی نتیجه پایان یافت.
تاریخ بعدی دیدار وزرای دارایی منطقه یورو برای مشخص شدن سرنوشت ادامه کمک به یونان، 11 ماه مه (21 اردیبهشت) اعلام شده است. این در حالی است که یونان باید یک روز پیش از این تاریخ بخشی از بدهی خود را به صندوق بین المللی پول بازگرداند.
یونان از ماه مه سال 2010 و پس از ورشکستگی در بازارهای اوراق قرضه و مالی جهان، 240میلیارد یورو از سه نهاد مالی بین المللی شامل صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی و اتحادیه اروپا وام دریافت کرد.
دولت های پیاپی آتن در ازای دریافت وام، وعده اجرای اصلاحات اقتصادی بنیادین و کاهش شدید هزینه ها را داده اند اما تدابیر ریاضتی انجام شده، نرخ رشد اقتصادی را کاهش داده و به بیکاری عمده منجر شده است.
حزب چپ گرای "سیریزا" یونان به رهبری الکسیس سیپراس توانست در 25 ژانویه (5 بهمن ) با وعده پایان دادن به سیاست های ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا، در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد. دولت جدید یونان از نخستین روزهای فعالیتش، تلاش خود را برای مذاکره با وام دهندگان خارجی درباره بدهی های این کشور آغاز کرد.
اروپام ** 9053**1485**1517



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن