تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804348662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود هلال احمر آرامش بخش است/سعودی ها مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمی فهمند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وجود هلال احمر آرامش بخش است/سعودی ها مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمی فهمند


حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سخنرانی خود در همایش هلال احمر تصریح کرد: وجود هلال احمر برای مردم آرامش بخش است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایش « انسان مهربان، دنیای آرام» با هدف تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان نمونه جمعیت هلال احمر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین روحانی آغاز شد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود در این مراسم با تبریک هفته هلال احمر به اعضا و مسئولان این سازمان ابراز امیدواری کرد که همه در راه خدمت به مردم قدم های بلندتری بردارند. روحانی گفت:  هفته هلال احمر برای شما و ملت بزرگ ایران مبارک باشد و همه ما بتوانیم در راه خدمت به مردم گام ها و قدم های بلندتری را برداریم. وی اضافه کرد:  شاید ویژگی هلال احمرها و صلیب سرخ ها در این مبنا باشد که این جمعیت ها فقط به درد و آلام انسان ها و بشر می نگرند فارغ از ملیت، فارغ از نژاد، فارغ از زبان، فارغ از مذهب، ایمان و عقیده. هرکس که دچار مشکلی شده است و هرکس که با حادثه ای ناگوار مواجه شده است و هرکس که نیاز به کمک دارد. تعبیر پیامبر هم همین است. هر انسانی که صدای مظلومیتش بلند می شود و از دیگران کمک می خواهد اگر به این فریاد اعتنا نکردید بدانید مسلمان نیستید. خیلی تعبیر مهمی است.
روحانی در هلال احمر
روحانی افزود: پیامبر می گوید اگر ندای مسلمانی را شنیدید که کمک می خواهد و پاسخ زبانی بهش ندادید، پاسخ عملی ندادید، دیگر خود را مسلمان نخوانید. آن همه آیات قران مجید که ما را به بر و نیکوکاری، ما را به احسان ، مارا به تعاون و کمک به دیگران دعوت می کند و آن همه روایت از پیامبر اسلام و ائمه بزرگوار و سیره زندگی خود آن بزرگواران این واقعیت را نشان می دهد که در بخشی از امور که مربوط به مشکلات و آلام انسان ها می شود آنجا دیگر برای ما فرقی نمی کند که این کیست، رنگ پوستش چیست و ملیتش چیست. فرقی نمی کند. کسی که زیر آوار رفته، زیر آوار رفته است. شما وقتی به کسی که زیر آوار رفته نمی پرسید که ملیتت چیست، دینت چیست و به کدام جناح وابسته ای. ببینید تعبیرات قران مجید در برخی از آیات با ایهاالذین آمنو آغاز می شود اما در برخی از آیات به ایمان کار ندارد و می گوید یا ایهاالانسان. بحث انسان مطرح است. بحث مردم مطرح هست. رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مشکلات ما هنوز هم حتی در جامعه انقلابی ایران هم این است که ما تفکیک نمی کنیم موضوعات را. یه وقت بحث، بحث انتخابات است و می خواهیم به کسی رای بدهیم خب رقابت های سیاسی جا دارد اما یه بحث، بحث محیط زیست است، بحث نجات جان است. کم کردن خطرها در جامعه است و اینجا دیگر حزب و ملیت معنا ندارد. اسلام حتی یک قدم پارا فراتر گذاشته و حتی نسبت به حیوانات در اشعار سعدی که می گوید یکی در بیایان سگی تشنه یافت، می گوید برای نجات یک سگ درحال مرگ فردی تلاش کرد و نبی زمان به او گفت که خدا از گناهان تو بخشید و تو پاک شدی بخاطر اینکه یک حیوان درحال مرگ را نجات دادی. این یک روایت است که سعدی در شعر گفته. در اسلام و منطق انبیا حیوانات هم جایگاه دارند و حتی بالاتر، گیاهان و درختان جا دارند.
همایش هلال احمر


پیامبر به سپاهیانش در راه جنگ ابتدا بحث محیط زیست را مطرح می کند. شما می بینید در میدان جنگ هم اسلام دستورالعمل های ویژه دارد پس گاهی ما حتی فراتر از انسان و فراتر از موجودات زنده حتی در قبال نباتات و زمین هم مسئولیم.
رئیس جمهور افزود: زمین به‌ظاهر جان ندارد اما زمین را هم باید زنده کنیم و ما در قبال احیای آن مسئولیم، پس اساس اسلام وظایف سنگینی را به دوش ما گذاشته است.
روحانی گفت: این بخش از مسئولیت با رسالت شما در هلال احمر بسیار نزدیک و گاه عینا منطبق است یعنی همان وظایفی که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و قرآن مجید بر آن تاکید کرده اند امروز به عنوان مفاهیم جدید اجتماعی و حقوقی در جامعه انسانی مطرح است.
رئیس جمهور، داوطلب بودن، استقلال داشتن و غیردولتی و خیرخواه بودن را از ویژگی های سازمان هلال احمر برشمرد و افزود: این سازمان و جمعیت ویژگی‌های خاص خود را دارد، داوطلبی همواره بسیار لذت بخش است.
آقای روحانی گفت: براساس این ویژگی، فردی خودش را برای خدمت در جامعه داوطلب می‌کند نه اینکه او را صدا بزنند، بلکه به صحنه می‌آید و از مدیرمسئول آن بخش می‌خواهد که در آن جمع فعالیت کند.
وی افزود: قرآن می گوید برخی خودشان را برای رضای حق داوطلب می کنند البته این آیه در شأن حضرت علی(ع) و مربوط به لیله‌المبیت است که داوطلب شدند تا جای پیامبر(ص) بخوابند و آماده شدند که بدن و سینه خود را در برابر شمشیرها سپر کنند تا پیامبر(ص) به‌سلامت از مکه خارج شوند.
رئیس جمهور گفت: داوطلبی یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که در سازمان و جمعیت هلال احمر این ویژگی را می بینیم به‌ویژه در بخش سازمان جوانان هلال احمر؛ البته کل این جمعیت اهمیت دارد.
آقای روحانی افزود: کار بزرگی که این جمعیت انجام می‌دهد این است که افرادی که مسئولیت دارند مدیریت بخش‌های مختلف و رسالت‌ها و تخصص‌های ویژه را برعهده دارند که این برای جامعه و مردم مهم است.
رئیس جمهور خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر گفت: اساسا شما آرامش‌آورید، یعنی هر جا پرچم هلال احمر دیده می‌شود، هر جا آمبولانس، چادر و ساختمان هلال احمر حضور دارد به افراد احساس آرامش می‌دهد.
آقای روحانی افزود: کسی که شب در جاده حرکت می کند می بینید که کسی همراه اوست و احساس می کند اگر حادثه‌ای رخ دهد گروهی هستند که خود را از قبل برای کمک به حادثه‌دیدگان آماده کرده‌اند.
رئیس جمهور اضافه کرد: حضور شما آرامش‌بخش است هرچند ممکن است در جاده ای هیچ حادثه ای روی ندهد و ان‌شاءالله هیچ گاه پیش نیاید اما همینکه مردم از شهر خارج می شوند چادر، لباس و علامت هلال احمر را می بینند قلبشان مقداری آرامش می یابد و می گویند عده ای برای نجات دیگران حضور دارند.
آقای روحانی ادامه داد: مردم می بینند که عده ای شب را بیدار می مانند و صحرا و بیابان را بر خانه ترجیح می دهند، در مسیرهای کوهستانی، ساحل دریا و جاده و بیابان و کویر، راه‌های سخت را می‌پیمایند تا خود را به گرفتاران برسانند.   تکمیل می شود...
همایش هلال احمر

  حجت الاسلام و المسلمین روحانی قبل از سخنرانی، کارت عضویت افتخاری و یک دست لباس داوطلبان این جمعیت را دریافت کرد .


شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن