تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820733232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت طرح آبرسانی دشت جایدر پروژه بزرگ کشاورزی که به دامداری تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آخرین وضعیت طرح آبرسانی دشت جایدر
پروژه بزرگ کشاورزی که به دامداری تبدیل شده است
طرح آبرسانی دشت جایدر یکی از طرح‌های مهم کشاورزی در پلدختر است که به دلیل سوء مدیریت امروز به محل نگهداری احشام و گوسفندان تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: پروژه بزرگ کشاورزی که به دامداری تبدیل شده است



به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، طرح آبرسانی دشت جایدر یکی از طرح‌های مهم  آبرسانی و تاثیرگذار در بخش کشاورزی شهرستان پلدختر به کار فرمایی آب منطقه‌ای لرستان بوده که دارای اعتبارات ملی است و عملیات اجرایی آن در نیمه اول سال 1388 آغاز شد که در صورت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه 2 هزار و 600 هکتار از زمین‌های دیم منطقه جایدر پلدختر به آبی تبدیل می‌شود، اما متاسفانه این طرح مهم بر خلاف صحبت‌های مسئولان امر که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، این روزه‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و به محل چرای دام و استراحت آنها تبدیل شده است.

علیرضا از کشاورزان منطقه جایدر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه سال‌ها منتظر تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه جایدر بوده‌ایم، گفت: دیگر مردم این منطقه کاسه صبرشان سر آمده و از اینکه مسئولان امر همه شعار می‌دهند و به گفته‌های خود عمل نمی‌کنند، خسته شده‌اند.

وی افزود: مردم با مشاهده وضعیت کنونی این طرح آبرسانی و اینکه تاسیسات و ساختمان نگهبانی آن به محلی برای نگهداری احشام و گوسفندان تبدیل شده است از مسئولان قطع امید کرده‌اند و دیگر امیدی برای راه‌اندازی طرح آبرسانی جایدر ندارند.

محمد از اهالی منطقه با عنوان اینکه چند ماه است که ایستگاه جایدر تعطیل شده است از سرقت اموال و برخی تجهیزات آن توسط سارقان خبر داد و اظهار داشت: کابل‌های برق و دیگر آهن‌آلات این ایستگاه به سرقت رفته است.

وی افزود: درب و پنجره ساختمان دو طبقه ایستگاه توسط سودجویان و افراد ولگرد تخریب شده است و برخی دامداران دام‌های خود را در این ساختمان نگهداری می‌کنند.

این جوان در پاسخ به اینکه آیا این طرح بزرگ نگهبان ندارد، اظهار داشت: علت اینکه این ایستگاه به این وضعیت دچار شده، عدم پرداخت حقوق و اخراج نگهبانان آن بوده است.

استاندار لرستان اخیرا در جلسه توسعه و برنامه‌ریزی پلدختر در جمع مدیران استانی و شهرستانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب جایدر، 2 هزار و 950 هکتار از اراضی، تحت پوشش آبیاری قرار می‌گیرد، گفته است: عملیات اجرایی این طرح از سال 1388 آغاز شده و تا‌کنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 140 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

هوشنگ بازوند تصریح کرده است: اخیرا این طرح جهت بهره‌برداری توسط آب منطقه‌ای، از طریق معاونت عمرانی استانداری استان فازبندی شده است.

به گفته بازوند با بهره‌برداری از طرح دشت جایدر پلدختر تحول عظیمی در بخش کشاورزی شهرستان ایجاد می‌شود و میزان تولیدات کشاورزی و دامی افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.



استاندار لرستان خاطرنشان کرده است: ایستگاه پمپاژ دشت جایدر 10 کیلومتر خط انتقال آب دارد که تاکنون پنج کیلومتر از این خط انتقال احداث شده و ظرفیت استحصال آب این ایستگاه 29 لیتر بر ثانیه معادل 18 میلیون متر مکعب در سال است.

بازوند اشتغالزایی مستقیم این طرح را یک‌هزار و 270 نفر اعلام کرده و گفته است: در سال 94 برای این پروژه بیش از 100 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

استاندار لرستان از بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ دشت جایدر در هفته دولت امسال خبر داده و با تاکید بر اینکه مدیران نباید قولی‌هایی بدهند که در توان آنها نباشد، اظهار داشته است: بدقولی مدیران باعث بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.

به نظر می‌رسد این گفته‌های استاندار لرستان با وضعیت موجود همخوانی ندارد و اگر قرار است این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و تمام مزایایی که بازوند از آنها یاد کرده را به دنبال داشته باشد نیاز به اقدامات عاجلی دارد تا از وضعیت کنونی رهایی یابد و زمینه‌ساز رشد و توسعه کشاورزی استان شود.
---------------------- گزارش: عباس جودکی ------------------------------ انتهای پیام/85009/غ20

94/02/19 - 09:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن