تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803243027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش دستباف چینی زندگی خیلی ها را به باد می دهد! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرش دستباف چینی زندگی خیلی ها را به باد می دهد!
وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین سازمان میراث فرهنگی که متولی صنایع دستی هستند باید در این خصوص پاسخگو باشند، واردات فرش دستباف به کشور ممنوع است و تحت هیچ شرایطی کسی حق واردات این نوع کالا ها را ندارد.
کد خبر: ۴۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ - 08 May 2015



هزینه های انتخاباتی
عليرغم اينكه واردات فرش‌ دستباف به كشور ممنوع است، فرش‌هاي هندي و پاكستاني دستباف به صورت غيرقانوني و قاچاق وارد كشور مي‌شود و اخيرا هم فرش دستباف چيني، وارد بازار شده است.

به گزارش «تابناک»، سيد مجتبي عراقچي ، رييس اتحاديه فروشندگان فرش دستباف گفت: به دليل ركودي كه با آن مواجه هستيم كشور‌هاي رقيب مثل هندوستان و پاكستان كه كارگران ارزان‌تري دارند به توليد فرش دستباف اقدام مي‌كنند و در اين حوزه فعال هستند. واردات فرش دستباف خارجي ممنوع است، اما اين فرش‌ها به صورت غيرقانوني و قاچاق وارد كشور مي‌شود.

جبار کوچکی نژاد رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اخیراً در جلساتی که با انجمن فرش بافان داشتیم این موضوع مطرح شد و آنها هم این خبر را تایید کردند و گفتند که اتفاقاتی مانند این در کشور در حال رخ دادن است.

این نماینده مجلس گفت: وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین سازمان میراث فرهنگی که متولی صنایع دستی هستند باید در این خصوص پاسخگو باشند، واردات فرش دستباف به کشور ممنوع است و تحت هیچ شرایطی کسی حق واردات این نوع کالا ها را ندارد.

این نماینده گفت: ورود این کالا ها به کشور یک فاجعه است و باعث از بین رفتن بخشی از صنعت کشور خواهد شد، در حال حاضر بیش از 80 درصد از فرشهای تولیدی کشور به خارج از ایران صادر می شود و گسترش واردات این کالا ممکن است زندگی بافندگان فرش را از بین ببرد، علاوه براین بخشی از اقتصاد کشور نیز به صادرات این فرشها گره خورده است.

کوچکی نژاد گفت: ما باید از صنایع دستی کشور تا جایی که می توانیم حمایت کنیم و از ورود صنایع دستی کشور های دیگر هم ممانعت نماییم، مشکل ما این است زمانی که یقه گمرکات را می گیریم و در باره این موارد سوال می کنیم اعلام می کنند که اینها به صورت قاچاقی وارد کشور شده است، یعنی این موضع را به نیروی انتظامی و کسانی که بحث قاچاق را دنبال می کنند ربط می‌دهند.

وی افزود: اما زمانی که از نیروی انتظامی در این باره سوال می شود آنها هم برعکس این گفته ها را ادعا دارند و می گویند که از طریق قانونی این کالا ها وارد کشور شده است، اما وقتی به گزارشاتی که در این خصوص وجود دارد مراجعه می شود مشخص می شود، که هر دو مورد وجود دارد و بخشی به صورت قاچاق و بخشی هم به صورت قانونی و از طریق گمرکات صورت گرفته است.

یعنی اینجا دو نکته وجود دارد و آن اینکه یک اهمال کاری در مراقبت از مرزهای کشور وجود دارد که باعث ورود کالای قاچاق به کشور می شود، و یک بی برنامگی و شاید مسائل دیگر در گمرکات، که اجازه واردات کالاهای ممنوعه را از مبادی قانونی صادر کرده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که ورود این کالا چه ضرری به کشور خواهد زد گفت: صنایع دستی ما را برشکست خواهند کرد، باید سریعاً در این خصوص اقدامات لازم را انجام داد در غیر این صورت بخشی از اقتصاد کشور را هم این کار دچار مشکل خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: من درصد نمی دانم و لی این را می دانم که بسیاری از افراد هستند که از طریق فرش بافی ارتزاق می کنند و اگر این مسئله دچار آسیب شود، بنیان بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده خواهد شد.

گفتنی است: فرش دستباف از ماليات بر ارزش افزوده معاف است ولي فروشندگان اين نوع فرش‌ها ماليات بر درآمد مي‌پردازند كه فشار زيادي را به آنها تحميل مي‌كند، هرچند که توليد‌كنندگان و صادر‌كنندگان فرش دستباف از اين نوع ماليات معاف هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن