تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث بيش از ۳ هزار کيلومتر راه تا سه سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۱۱ق.ظ)
در استان خراسان جنوبي؛ احداث بيش از ۳ هزار کيلومتر راه تا سه سال آينده موج - معاون ساخت و توسعه راه خراسان جنوبي از احداث ۱۲۰۰ کيلومتر بزرگراه، ۱۳۰۰ کيلومتر راه شرياني و ۸۰۰ کيلومتر راه روستايي تا سه سال آينده در اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون ساخت و توسعه راه‌هاي استان خراسان جنوبي ضمن اعلام اين خبر، گفت: خراسان جنوبي در حال حاضر ۳۶۸ کيلومتر بزرگراه را در حال بهره‌برداري داشته و ۸۷۵ کيلومتر ديگر را با برخورداري از اعتبارات ملي در دست اجرا قرار داده است.
رجبي در اين باره افزود: ميزان برخورداري استان خراسان جنوبي از بزرگراه در سطح کشور ۰.۲۴ درصد است و اگر بخواهيم اين ميزان را با ميانگين برخورداري متوسط کشوري بدانيم بايد ساخت ۱۲۰۰ کيلومتر ديگر را در برنامه خود قرار دهيم.
وي همچنين در مورد ميزان جاده‌هاي اصلي استان نيز گفت: اداره راه و شهرسازي براي رسيدن به استاندارد کشوري در اين حوزه نيز بايد دو هزار کيلومتر جاده‌سازي داشته باشد.
معاون ساخت و توسعه راه استان دليل اين مشکلات و عقب‌ماندگي‌ها را پراکندگي و دوري اين منطقه از مرکز خراسان بزرگ اعلام کرد.
اين مقام مسئول در مورد پروژه‌هاي در دست اجراي فعلي استان تصريح کرد: در حال حاضر پروژه ارتقاي هزار و ۲۴۴ کيلومتر جاده را در حوزه راه‌ها در دست داريم که با عقد قرارداد ۳۲۸ ميليارد توماني لازم با پيمانکارها قصد تبديل بسياري از راه‌هاي فرعي به اصلي را دنبال مي‌کنيم.
رجبي در ادامه نسبت به وضعيت کنوني راه‌هاي روستايي خراسان جنوبي افزود: اداره راه و شهرسازي استان از اين نظر در مقايسه با ميانگين کشور بالاتر از سطح اعلام‌شده قرار دارد.
استان خراسان جنوبي درکل ۱۱ هزار و ۱۲۹ کيلومتر راه روستايي دارد که ما هم‌اکنون در حال رسيدگي به بخش‌هاي بالاي ۲۰ خانوار بوده و درحال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ کيلومتر (۴۵ درصد) آن را آسفالت کرده‌ايم.
معاون ساخت و توسعه راه خراسان جنوبي همچنين درباره خطوط ريلي و بخش راه‌آهن اين استان بيان کرد: براي پروژه احداث کريدور شرقي مشهد – چابهار دو ميليارد تومان در سال گذشته براي مطالعه تخصيص داده شده و ۱۰ ميليارد ديگر در سال جاري به منظور مطالعه و اجراي آن به اداره داده شده است که با توجه به بررسي‌هاي انجام شده اين عمليات از خرداد امسال آغاز خواهد شد.
ابراهيم کريم‌پور معاون راهداري خراسان جنوبي نيز دراين باره گفت: اين اداره کل به دليل برخورداري از اعتبارات خوب در سال گذشته توانست تحول چشمگيري در بخش بهسازي راه‌هاي استان ايجاد کند. براي نمونه توانستيم با تحويل ۲۵ هزار تن قير يارانه‌اي نزديک به هزار کيلومتر از جاده‌ها را ترميم کنيم.
کريم پور در ادامه افزود: بيشتر راه‌هاي اصلاح‌شده مربوط به شهرستان طبس بود که به دليل مشکلات فراوان باعث به وجود آمدن ترافيک سنگين و تصادفات فراواني بود.
وي در ادامه تصريح کرد: روکش جاده‌هاي ارتقا يافته و برطرف کردن ۶ نقطه پرحادثه ديگر از برنامه‌هاي سال جديد بخش راهداري استان به شمار مي‌رود.
معاون راهداري خراسان جنوبي همچنين گفت: در حال حاضر ۵۱ نقطه پرحادثه در استان شناسايي و آشکارسازي شده که ۹ نقطه آن تاکنون رفع شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن