تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819070798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت: سهام شركت مخابرات ايران به بخش خصوص واگذار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي دولت: سهام شركت مخابرات ايران به بخش خصوص واگذار مي‌شود
كليات
سخنگوي دولت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشريح اهم مصوبات هيئت وزيران گفت: دولت در ادامه اقدامات خود براي اجراي سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي و در جديدترين مصوبه ،زمينه‌هاي لازم را براي تسريع در واگذاري شركت مخابرات ايران فراهم كرد.

غلامحسين الهام افزود: دولت در همين راستا، تبديل اين شركت از سهامي خاص به سهامي خاص، خروج وظايف حاكميتي از اين شركت و عدم امكان استفاده از معافيت مالياتي و امتيازات ناشي از دولتي بودن آن را به تصويب رساند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا،الهام گفت : بر اساس مصوبه هيات وزيران، بنابه پيشنهاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مقرر شد به منظور واگذاري شركت مخابرات ايران، اين شركت از سهامي خاص به سهام عام تبديل شود و طي مدت واگذاري شركت مخابرات، اداره اين شركت بر اساس ماده ‪ ۷‬برنامه چهارم توسعه (تحت قانون تجارت) خواهد بود و پس از واگذاري نيز اين شركت طبق مقررات حاكم بر شركتهاي سهامي عام اداره خواهد شد.

هيات وزيران همچنين خروج وظايف و اختيارات حاكميتي مندرج در قانون تاسيس و اساسنامه شركت مخابرات را براي واگذاري آن به بخش خصوصي مورد تصويب قرار داد. (وظايف حاكميتي مخابرات در اختيار دولت مي‌ماند و ساير تصدي ها به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.)
سخنگوي دولت خاطرنشان كرد:بر اساس مصوبه دولت، همچنين مقرر شد كه پس از واگذاري شركت مخابرات ايران، شركت‌هاي استاني زيرمجموعه و همچنين شركت ارتباطات سيار، اين شركت‌ها ديگر از معافيت مالياتي و امتيازات ناشي از مالكيت دولت بر سهام آنها برخوردار نخواهند بود. همچنين استفاده از كليه اختيارات و امتيازات دولتي بودن همچون استفاده از اراضي و اموال دولتي يا تصرف اراضي داير يا باير يا ابنيه اعم از دولتي و غيردولتي براي شركت مخابرات ايران و شركت‌هاي تابعه آن از تاريخ واگذاري منتفي خواهد شد.

سخنگوي دولت همچنين ضمن اعلام موافقت دولت با تبديل شركت مخابرات ايران از سهامي خاص به سهامي عام ، از افزايش ضريب حقوق كاركنان دولت به صورت پلكاني به صورت ‪ ۷‬تا ‪۱۲‬درصد خبر داد.

سخنگوي دولت اعلام كرد:دولت افزايش ضريب حقوق كاركنان دولت را به صورت پلكاني به صورت ‪ ۷‬تا ‪ ۱۲‬درصد تعيين كرد.

وي گفت: افزايش ‪ ۷‬درصدي مربوط به حقوق‌هاي زير يك ميليون تومان و افزايش ‪ ۱۲‬درصدي مربوط به حقوق‌هاي زير ‪ ۳۰۰‬هزار تومان است.

رئيس شوراي اطلاع رساني دولت،- قانون برنامه دولت را مكلف به افزايش حقوق كارمندان كرده است .>و با بيان اينكه تاثيرات تورم در دهك‌هاي مختلف جامعه متفاوت است گفت : - افزايش و تعبير حقوق بايد متناسب با اين تاثيرات صورت گيرد.>
الهام افزود: افزايش ضريب حقوق كاركنان دولت در شش سطح مربوط به حقوق‌هاي زير ‪ ۳۰۰‬هزار تومان، زير ‪ ۴۰۰‬هزار تومان ، زير ‪ ۵۰۰‬هزار تومان و تا حقوق هاي يك ميليون توماني است.

سخنگوي دولت گفت: بخش عمده كاركنان دولت از ضريب افزايش بيشتر برخوردار مي شوند.

الهام افزود: با توجه به اينكه تاثير تورم بر دهك‌هاي پايين بيشتر از تاثير آن بر دهك‌هاي بالاتر است، اين روش موجب مي‌شود فشار كمتري بر دهك هاي پايين وارد آيد و به كاهش فاصله‌هاي دريافتي و تامين عدالت منجر شود.

دكتر الهام تسريح كرد افزايش ضريب حقوق كاركنان دولت كه هفته آينده ابلاغ خواهد شد از اول فروردين ماه اعمال مي‌شود.

ادامه دارد...

---> سهام.ايرنا.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن