تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802767283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه جوانان ، مغفول مانده در ورزش لرستان !


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


حوزه جوانان ، مغفول مانده در ورزش لرستان ! استان‌ها > لرستان - لرستان به لحاظ جمعیتی، جزاستانهای جوان کشور بحساب می آید و نسل جوان، بر اساس آمارهای موجود، تقریبا نیمی از جمعیت ما را تشکیل می دهد. علاوه بر آن، ظهور و گسترش پدیده ی دوره ی جوانی ایجاب می کند که به خواسته ها، نیازها، دغدغه ها و مطالبات نسل جوان، اهتمامی ویژه مبذول نماییم .

  لرستان به لحاظ جمعيتي، جزاستانهای  جوان کشور بحساب می آید  و نسل جوان، بر اساس آمارهاي موجود، تقريبا نيمي از جمعيت ما  را تشکيل مي دهد. علاوه بر آن، ظهور و گسترش پديده ي  دوره ي جواني ايجاب مي کند که به خواسته ها، نيازها، دغدغه ها و مطالبات نسل جوان، اهتمامي ويژه مبذول نماییم ..
از سوي ديگر، جوانان، سرمايه هاي اصلي جامعه ي ايران اسلامي محسوب مي شوند که بهره گيري صحيح از توانمندي هاي آنان مي تواند تضمين کننده ي رشد و توسعه ي کشور باشد؛ چنان که اولويت بخشي به امور جوانان در برنامه هاي سوم و چهارمتوسعه ي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران » و اقدامات مختلف دولت را مي توان نشانه ي جايگاه خاص و تأثيرگذاري بسزاي جوانان در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي دانست.
بديهي است که ايجاد فضايي مناسب جهت فراهم آوردن فرصت ها و تحقق نيازها و خواسته هاي جوانان، نيازمند مديريت و برنامه ريزي از سوي تشکيلاتي قوي و مقتدر است که بي ترديد،اداره کل ورزش و جوانان استانها بعنوان متولی این کار فعالیت و اهتمام ویژه ای دارند اما در استان ما که متولی امورات جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان می باشد تاکنون آن چنان که باید و شاید انتظارات این نسل عظیم را برآورده نساخته است اگر قیاس ساده ای با سال 92 داشته باشیم متوجه می شویم فعالیت حوزه جوانان در سال گذشته سیر نزولی را با سرعت طی کرده و به کلاف سردرگمی بنام جوانان تبدیل شده است در سال 92 براساس شاخصهای رتبه بندی ، لرستان از بین استانهای گروه 2 سوم شد همچنین در کل استانهای کشور مقام پنجم را به خود اختصاص داد که نشان دهنده تحرک و فعالیت این حوزه در آن سال است اما وقتی سیری در اهم برنامه های این حوزه در سال 93 بخصوص شش ماهه اخیر می زنیم به یک آشفتگی و بی برنامه گی محضی خواهیم رسید علی رغم اینکه برابر دستورالعمل وزارتی جلسات ستاد سامان دهی امورجوانان بصورت ماهانه می بایست برگزار شوند اما در شش ماه اخیر هر سه ماه یکبار نیز این جلسات برگزار نشدند حالا چه شده که جلسات ستاد سامان دهی جوانان استان در اولویت کاری مسئولان ورزش و جوانان استان ما قرار ندارند بماند اما مهمتر اینکه خروجی جلسات محدود برگزار شده در استان در حد صفر بوده و هیچگونه دستاوردی برای جوانان ما در بر نداشته است و جای سوال است چه کسی در استان پاسخگوی بی برنامه گی این حوزه مهم و اثربخش است. گستره حوزه کاری جوانان می طلبد که نیروی انسانی متخصص و توانمندی را برای پیشبرد برنامه های داخلی و همچنین کمک به امورات جوانان به کار گرفت در حالیکه برابر چارت تشکیلاتی معاونت جوانان می بایست حداقل 15 نفر پرسنل بکار گیری شود اما در حال حاضر تنها کمتر از 5 نفر در اداره کل ورزش استان در این حوزه مشغول بکار هستند که این چنین رفتاری با حوزه جوانان خود گویای همه چیز می باشد.  اجرای برنامه های اوقات فراغت جوانان، برگزاری همایش بمناسبت های گوناگون ،تاسیس سمن های جوانان، تقویت و استفاده از توانمندیهای سمن ها ، برگزاری همایش تجلیل از جوانان برتر، تسهیل پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان ، دایر نمودن مشاوره های مختص جوانان وبرگزاری جشنواره ها و ........ بخشی از وظایف حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان است که تا جایی که حضور ذهن داریم شاید هیچکدام از این برنامه تاکنون جنبه اجرایی به خود نگرفته و به نوعی در ورزش و جوانان ما مغفول ما نده انددر حال حاضر در حدود 15 سمن فعال داریم که متاسفانه بعلت نبود برنامه ریزی مشخص برای هر یک از آنها شاهد فعالیت مثمرثمر بیشتر آنها نیستیم عدم شرکت آنها در بعضی جلسات  در اداره کل ورزش استان گویای نارضایتی مدیران این سمن ها می باشد در حالیکه جلسه سمن ها می بایست با حضور معاونت جوانان انجام پذیرد اما در عین ناباوری در این جلسات نه متولی آن حضور دارد و نه سمن ها !!!! جای تعجب و سوال دارد چه زمانی می بایست به این موارد بی برنامه گی و بی نظمی پایان دهیم ؟؟ به نظر زمان آن فرارسیده که متولیان ورزش و جوانان استان در عملکرد خود تجدیدنظر نمایند و این فضای رها شده را با بهره گیری از تجربیات مسئولان  بهبود بخشند.   



جمعه 18 اردیبهشت 1394 - 07:02:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن