تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802468609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلافات درون خاندانی در عربستان دو چندان شد/ محمد بن سلمان و کلکسیون حمله به یمن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/ امین اسدی
اختلافات درون خاندانی در عربستان دو چندان شد/ "محمد بن سلمان" و کلکسیون حمله به یمن
محمد بن سلمان یک جوان بی تجربه در سیاست عربستان است و خود را با ناپختگی سیاسی و هیجانات جوانی به کلکسیون حمله نظامی عربستان سعودی به یمن تبدیل کرده است،

اختلافات درون خاندانی در عربستان دو چندان شد/
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  "امین اسدی" کارشناس مسائل منطقه‌ایطی یادداشتی به بررسی تحولات اخیر عربستان و اختلافات درون خاندانی آن پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

هر روز که می‌گذرد تحولات پیچیده منطقه‌ای شیب و سرعت بیشتری به خود می‌گیرد آغاز مرحله جدید عملیات نظامی عربستان سعودی نشان می‌دهد که اختلافات درون خاندانی در عربستان سعودی روز به روز افزایش یافته است و این اختلافات سبب این شد که یک عده از شاهزادگان موافق ادامه جنگ باشند و عده‌ای دیگر مخالف جنگ با یمن،

از طرفی عربستان سعودی نمی‌تواند شکست را بپذیرد و ادامه حملات فرصت مناسبی برای آلوده‌سازی هر چه بیشتر یمن است و می‌توان اینگونه بیان کرد که عربستان از تمام جهات به بن بست رسیده است.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنرانی اخیر خود همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها) با اشاره به حمله رژیم آل سعود به یمن این گونه بیان کردند که ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم، اما همیشه می‌گفتیم که آن‌ها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می‌دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد. این حرکت در منطقه قابل قبول نیست و من هشدار می‌دهم که باید دست از حرکت جنایت آمیز در یمن بردارند.

این اختلافات به ویژه در زمینه مداخله زمینی پس از حملات هوایی در یمن ملموس شد، «محمد بن سلمان» مانند آغاز حملات هوایی، برای تصمیم ‌گیری در زمینه حمله زمینی نیز شتابزده است، اما «محمد بن نایف» با آغاز مداخله زمینی در یمن مخالفت می‌کند. این مخالفت‌ها می‌تواند در ‌‌نهایت با توجه به نفوذ محمد بن سلمان در نزد پدرش که به علت بیماری اداره امور را به وی واگذار کرده، به برکناری محمد بن نایف منجر شود، که سبب افزایش شکاف و واگرایی داخل عربستان می‌شود.
 
محمد بن سلمان یک جوان بی‌تجربه در سیاست عربستان است و گر چه محمد بن سلمان با ناپختگی سیاسی و هیجانات جوانی، خود را به کلکسیون حمله نظامی عربستان سعودی به یمن تبدیل کرده است، اما تحلیلگران جیره خوار عربستانی در کمال نا‌باوری اعتقاد دارند محمد بن نایف مرد قدرتمند عربستان سعودی و مسئول اول پرونده تروریستی در این کشور سر خط سیاست‌گذاری‌های جنگی آل سعود بر ضد مردم بی‌پناه یمن را در دست دارد.

 شبکه العربیه ارگان رسمی عربستان سعودی پنجشنبه شب در همین راستا اعلام کرد که محمد بن نایف ولیعهد پادشاه عربستان سعودی و نایب رئیس دوم شورای وزیران این کشور نقش فعال و تأثیرگذاری در قانع کردن واشنگتن به حمایت از این عملیات داشته است.

نقش محمد بن نایف در پیشبرد تجاوز عربستان سعودی به یمن که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در آن به شهادت رسیده‌اند، تنها به بستر سازی‌های دیپلماتیک منتهی نمی‌شود، بلکه وی از نزدیک طرح‌های مربوط به حملات هوایی رژیم آل سعود را نیز پیگیری می‌کند. وی بلند پایه‌ترین مسئول عربستان است که از نزدیک بر روند عملیات نظامی در یمن نظارت کرده و بعد از شاه عربستان دومین مقام ارشد این کشور است که از این جنگ حمایت می‌کند.

البته محمد بن نایف انگیزه‌هایی در جنگ با یمن دارد، او به عنوان یکی از مهم‌ترین مقامات سعودی وابسته به موسسات مذهبی وهابیت در عربستان از انتشار تفکر استقلال طلبانه شیعی در بیخ گوش عربستان سعودی نگران است و آن را معضلی برای افق امنیتی پیش روی این کشور می‌داند و در خیال خام خود ادامه تاکیدش بر جنگ این است که ترسی بر دل شیعیان بیاندازد ولی زهی خیال باطل..
 
اکنون که در شرایط حمله هجوم آل‌سعود به مردم مظلوم یمن هستیم از کشورهای مستقل می‌خواهیم در برابر این رژیم سکوت نکنند و از مسئولین بلند پایه کشورمان نیز خواستاریم که اعتراضات خود را بیشتر کنند و واکنش قاطعی را دربرابر این حمله نابرابرانه نشان دهند به قول سرلشکر جعفری فرمانده سپاه، حالا که این حملات صورت گرفته باید این ملاحظات شکسته شود و سکوتشان را بشکنند.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

تیپولوژی گروه‌های مسلح و معارض سوریه/ رمز اصلی موفقیت "بشار اسد"/ عدم تغییر سیاست واشنگتن در قبال دمشق/ نسبت کردها با حکومت مرکزی
انتظار داریم جامعه جهانی توجه ویژ‌ه‌ای به بحران یمن داشته باشد/ سفر رئیس جمهور چین به کشور در دستور کار است/ در بحث بازرسی، تابع نظام غیرمتعارف نمی‌شویم
سفر اولاند به ریاض، نوعی اعتماد به نفس کاذب به عربستان داده است
یمن، غزه نیست/ ایران به حمایت‌های خود از مردم مظلوم یمن ادامه می‌دهد




۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن