تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804534886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صحنه‌هایی تماشایی‌تر از چیپ مسی به نویر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: صحنه‌هایی تماشایی‌تر از چیپ مسی به نویر
انریکه نسخه اصلی یک بارسلونائی اصلی است و تیمش هم این گونه است. صحنه شادمانی گل بارسائی ها تماشائی تر از حتی دریبل بوآتنگ و چیپ به نویر است.
تورج عاطف - صادقانه باید بگویم بارسلونا را دوست دارم و این علاقه از سالهای نوجوانی وجود دارد آن هنگام که یوهان کرایوف بزرگ را به واقع عاشق بودم. یوهان کرایوف محبوب من در فینال مونیخ 1974 می توانست قهرمان جام جهانی شود. هلند محبوب من در سال 1978هم مغلوب بازی های بد سیاسی ژنرال های آرژانتینی شد اما هلند 1988 اندکی این خاطرات را جبران کرد و...

اما در سالهای بعد که بعنوان یک روزنامه نگار و نویسنده مشغول به کار شدم نگاهم به بارسلونا به گونه دیگری بود. عده ای اهالی ایالت کاتالان را شورشی می نامند و دردهای این ایالت را در حکومت ژنرال فرانکو را کمتر بیاد می آورند اما علاقه من به شورشی بودن آنها نیست بلکه فوتبال بارسلونا حکایتی را به یاد من می اندازد که شاید بخاطرآن فوتبال را هم دوست دارم؛ قصه عشق.
 
در تیم بارسلونا اتفاقهائی می افتد که شاید کمتر در جهان فوتبال رخ می دهد و ای کاش این اتفاقها زیاد بودند. قصه آبیدال را بخاطر داریم بازیکنی که سرطان داشت و در فینال رقابتهای چامپیونز لیگ در دقایق آخر بازی با منچستر یونایتد به میدان آمد تا او هم شریک باشد. قصه تیتو ویلانوا مربی که با درد سرطان تیم را رهبری می کرد.
 
حکایت های خشم طرفداران بارسلونا و پرتاب جمجه به سمت فیگو را از یاد نبردیم که چگونه فاصله عشق و نفرت می تواند کم باشد.

پپ گواردیولا را دوست دارم مردی که در بدو ورود به بارسا عذر رونالدینو و دکو را می خواهد زیرا معتقد است آنها قلبشان با بارسا نیست. گواردیولا حتی زلاتان را هم نمی خواهد زیرا خود را بالاتر از بارسا می داند.

پپ قصد داشت که پیکه را هم از تیم بیرون بیاندازد زیرا ازدواج جنجالی اش با سوپر استار آمریکای جنوبی یعنی شکیرا تمرکز او را به هم زده بود اما خودش رفت.
 
بارسلونا معدن قصه های مختلف است،‌ قصه های عاشقانه ای که از آکادمی فوتبالشان شروع می شود و چهارشنبه شب دو عاشق مکتب بارسا به مصاف هم رفتند؛ لوئیر انریکه و پپ گواردیولا.

انریکه همان شورشی بود. کت و شلوار با کفش های راحتی پوشیده بود اما روح پپ بی تاثیر از مکتب احتیاط نبود. پپ علاقه داشت که مورینیو باشد که از جهنم نیوکمپ گریخت و با اینتر میلان فاتح اروپا شد.

در تیم پپ همه منسجم بودند که تی کی تاکا را تخریب کنند. شومن تی کی تاکا پپ گواردیولا تبدیل به تخریب گر آن می خواست باشد اما گواردیولا مومن به تی کی تاکا نتوانست کافر آن باشد!! شوخی تلخی است.

سالها میانه خوبی با فوتبال آلمان نداشتم شاید علتش همان عشق به کرایوف بود اما باید اعتراف کنم که آلمان یواخیم لو را خصوصا در جام جهانی 2014 را دوست داشتم آلمانی که نویر و مولر و لام و شوانی و بواتنگ را در بایرن مونیخ دارد اما آن حس در این تیم نیست؛ حس عشق، حس همه برای یک تیم.

البته مصدومیت را نمی توان نادیده گرفت اما بایرن مونیخ مقابل بارسا بی مهره نبود و اگر نویر در دروازه این تیم نبود شاید این تیم بیشتر هم گل می خورد.

در بازی بارسلونا در مقابل کوردو با در یکی از گلها مسی توپ را از نیمار می رباید و گل می زند اما برای این که از دل او در بیاورد ضربه پنالتی را به او می دهد. در بازی با بایرن دوستی و تیم بودن را در بارسا دیدیم همان بارسا که گوئی بعد از ویلانوا گم شده بود و این فصل با ورود انریکه می بینیم.


صحنه‌هایی تماشایی‌تر از چیپ مسی به نویر


بارسا به تمامی می جنگد و عاشقانه می جنگد و سرود پیروزی می خواند اما در بایرن مونیخ حداقل در بازی برابر بارسا این گونه نبود.

صرف نظر از هر تحلیل ورزشی بارسلونا را دوست دارم بخاطر حسی که در تمامی مقاطع بازیهایش در فصل اخیر داده است.

انریکه نسخه اصلی یک بارسلونائی اصلی است و تیمش هم این گونه است صحنه شادمانی گل بارسائی ها تماشائی تر از حتی دریبل بوآتنگ و چیپ به نویر است.

گواردیولا نمی تواند به غیر از خودش کسی دیگر باشد و سعی کرد کسی دیگر باشد اما به نظر می رسد که گواردیولا بودن در فوتبال آلمان کمکی نمی کند.




۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن