تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعيت خريد و مصرف ظروف پلاستيكي يكبار مصرف در شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۱۶ق.ظ)
ممنوعيت خريد و مصرف ظروف پلاستيكي يكبار مصرف در شهرداري تهران موج - رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: : پلاستيک با ماندگاري حدود 300 سال يک ماده تجزيه‌‌ناپذير محسوب مي‌شود که بايد از چرخه توليد و مصرف حذف شود.
به گزارش خبرگزاري موج،علي محمد شاعري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: با توجه به تأثيرات مخرب بلند مدت زيست محيطي ظروف پلاستيكي ديرتجزيه پذير، خريد و استفاده از اين محصولات بايد متوقف و نسبت به جايگزيني آن با محصولات زيست تخريب پذير اقدام شود.
وي با بيان اينكه حذف كيسه ها و ظروف پلاستيكي در دستور كار شهرداري تهران است افزود: طي ابلاغيه ايي به تمامي مناطق 22 گانه،معاونت ها، سازمانها، ادارات کل و واحدهاي ستادي ، خريد و مصرف هر گونه مواد پلاستيکي يکبار مصرف ممنوع گرديد.
به گفته شاعري در ماده 38 احكام برنامه عملياتي 5 ساله دوم ، شهرداري تهران به استفاده از وسايل بسته بندي و ظروف تجديدپذير و سازگار با محيط زيست در فضاهاي عمومي شهري و ساختمان ها و تأسيسات تحت مالكيت شهرداري و در راستاي استقرار استاندارد بين المللي ISO14001 ملزم شده است .
وي با اشاره به مضرات ظروف يکبار مصرف و استفاده بيش از حد برخي شهروندان از اين ظروف گفت: استفاده از ظروف يکبار مصرف براي غذاهاي داغ ، سرطان زاست و بايد با مشارکت يکديگر ظروف يکبار مصرف را از زندگي حذف کنيم.
شاعري تصريح كرد: پلاستيک‌ها، ظروف و انواع ديگر مواد پليمري دور ريخته شده، علاو بر مشكلات زيست‌محيطي، مشكلات بهداشتي و اجتماعي ايجاد كرده و عوارض اقتصادي فراواني را نيز به ‌همراه دارند.
وي عرضه رايگان كيسه پلاستيكي در مراكز خريد و درخواست كيسه پلاستيكي بيش از كالاي خريداري شده توسط شهروندان را عادتي نادرست دانست و گفت: تغيير فرهنگ الگوي مصرف شهروندان از كيسه ‌هايي با قابليت استفاده مجدد همچون كيسه ‌‌هاي پارچه ‌اي و پاكت‌ هاي كاغذي به جاي كيسه ‌هاي پلاستيكي از موضوعاتي است که بايد به طور جدي دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن