تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802981974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد رويکرد نوين به مددکاري اجتماعي سلامت‌نگر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۰ق.ظ)
معاون رئيس جمهوري در امور زنان: بايد رويکرد نوين به مددکاري اجتماعي سلامت‌نگر باشد موج - معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: بايد رويکرد نوين به مددکاري اجتماعي، سلامت‌نگر باشد، يعني پيش از ايجاد بحران، مددکاران اجتماعي آسيب‌ها را رصد و از آن جلوگيري کنند.
به گزارش خبرگزارش خبرگزاري موج، شهين دخت مولاوردي روز چهارشنبه در همايش مددکاري اجتماعي و مسووليت اجتماعي، ضمن تبريک روز ملي مددکاري اجتماعي، حضرت علي (ع) را بزرگ‌ترين مددکار اجتماعي تاريخ بشر دانست و اظهار داشت: انفاق و ايثار از مهم‌ترين مفاهيم آموزه‌هاي اسلامي و همچنين سرمايه و پشتوانه‌اي براي انجام مسئوليت اجتماعي است.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه شغل مددکاري اجتماعي براساس عشق و علاقه است، گفت: پس از جنگ جهاني دوم براي تسکين آلام بشري، خدمات اجتماعي و مددکاري در دستور کار جوامع مختلف قرار گرفت و به دليل از دست رفتن سرپرست‌هاي خانوار، سازمان‌هاي خيريه و خدمات اجتماعي توسعه يافت.
مولاوردي با اشاره به جايگاه ويژه زنان در حوزه مددکاري اجتماعي، تصريح کرد: هرچند مددکاري اجتماعي يک مقوله فراجنسيتي است و مرزبندي‌هاي زنانه و مردانه در هم شکسته، اما؛ بي‌شک جامعه زنان به عنوان اصلي‌ترين مخاطبان اين مفهوم نقشي دوسويه را در مددکاري ايفا مي‌کنند، زيرا؛ به همان اندازه که آن‌ها بزرگ‌ترين مددکاران تاريخ بشري هستند، به همان نسبت نيز مددپذير هستند.
معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده با تأکيد بر اينکه زنان در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي به عنوان فعالان و کنشگران اصلي نقش مددرساني را ايفا مي‌کنند، گفت: زنان به دليل گسترش و رشد آسيب‌هاي اجتماعي و همچنين شرايط اقتصادي و فرهنگي جوامع آسيب‌پذيرتر هستند.
مولاوردي با اشاره به اينکه در همه جوامع زنان قربانيان آسيب‌هاي اجتماعي و انحرافات اجتماعي هستند، خاطرنشان کرد: بسياري از زنان نيازمند حمايت سازمان‌هاي رسمي و غيررسمي هستند که مي‌توانند به عنوان مخاطبان اصلي مددکاران اجتماعي مطرح شوند.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده به وضعيت آسيب‌هاي کودکان اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد گسترش روزافزون کودکان کار، کودکان در معرض انواع آسيب‌ها و خشونت‌هاي خانگي و کودکان در معرض اعتياد هستيم که البته ريشه آن به تورم و گراني، بيکاري‌هاي آشکار و نهان، حاشيه‌نشيني‌هاي تحميلي و بسياري از مشکلات ديگر باز مي‌گردد که بايد راهکاري را براي حل اين معضلات انديشيد.
مولاوردي با اشاره به سابقه 60 ساله خدمات اجتماعي در کشورمان گفت: اکنون شاهد خدماتي براي رفاه، اصلاح، تربيت و ارتقاء کيفيت زندگي در جامعه هستيم، اما؛ نگاه جديدتر و مهم‌تر مددکاري اجتماعي با رويکردهاي حقوق بشري است.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه امروزه مشارکت زنان در توسعه به خصوص در مقوله مددکاري اجتماعي با رويکرد مسووليت اجتماعي پيوند بسيار نزديکي دارد، اظهار داشت: مربيان افراد بالاترين تأثير را در ايجاد روحيه و فرهنگ مسووليت‌پذيري دارند.
مولاوردي افزود: براي دستيابي به توسعه پايدار، تغيير باورها و ذهن‌ها ضروري است که رويکرد نوين به مددکاري اجتماعي بايد رويکرد سلامت‌نگر باشد، يعني پيش از آنکه به بحران اجتماعي تبديل شود، مددکار مشکل را رصد و در جهت رفع آن اقدام کند.
در پايان اين مراسم با حضور معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده از مددکاران اجتماعي نمونه و فعالان اين حوزه با اهداء لوح تقدير شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن