تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819851795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمه 6 ميليون نفر با قطع يارانه ثروتمندان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۲ق.ظ)
بيمه 6 ميليون نفر با قطع يارانه ثروتمندان موج - رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: با قطع يارانه ثروتمندان، ۶ ميليون نفر در کشور بيمه مي شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا عزيزي به موضوع جلسه شوراي عالي رفاه پرداخت و گفت: اين جلسه با پيشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد و براي اولين بار بود که در اين سطح، در دولت تدبير و اميد جلسه شورا عالي رفاه تشکيل شد.
وي گفت: بيمه فقير اجتماعي براي عموم مردم و بررسي معضلات و مشکلات صندوق هاي بيمه بازنشستگي موضوعات مورد بررسي در اين جلسه بودند.
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس به تصميمات گرفته شده در اين جلسه اشاره و ادامه داد: نظر سازمان تامين اجتماعي کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اين بود که از محل صرفه جويي براي ساير بيمه شدگان مي توانيم شش ميليون نفر را بيمه کنيم. بعضي ها مخالفت کردند و بحث هاي زيادي در اين جلسه شد و بنده پيشنهاد دادم که قانون داريم و مجلس به دولت اجازه داده که از محل هدفمندي يارانه ها، آنها مي توانند اين کار را انجام دهند، يعني با قطع يارانه پولدارها و افراد متمکن، مشکل خيلي از نيازمندان حل مي شود و علاوه بر دادن يارانه به نيازمندان براي آنها شغل ايجاد مي شود و مي توانيم آنها را بيمه تامين اجتماعي کنيم، نهايتا تصميم گرفته شد که اين طرح را بيشتر بررسي کنند و در جلسات بعدي شوراي عالي رفاه مطرح کنند.
وي در مورد اجراي اين تصميم گفت: هر زمان که اين طرح تکميل و کارشناسي شود، اجرايي شدن آن قطعي است.
عزيزي با اشاره به صندوق هاي نو بازنشستگي گفت: متاسفانه هر شرکت و بانکي براي خودش صندوقي تشکيل داده و اين اشتباه است و بايد از ابتدا همه اين صندوق ها زير نظر صندوق تامين اجتماعي کشور مي شدند به طوري که الان موجودي داشتند. آنها بايد اصولي جلو بروند.
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با انتقاد از چگونگي تامين صندوق بازنشستگي کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از ۷۰ درصد صندوق بازنشستگي کشور را دولت تامين مي کند و اين در حالي است که اين صندوق يک NGO است و بايد خودشان تامين کنند، در نيروهاي مسلح نيز ۹۸ درصد هزينه پرداخت مي شود و اين صحيح نيست و بايد به صورت خودگردان باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن