تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804398720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از مدل موی شیطانی تا تکاپو برای تصویب طرح ضد ایرانی در سنا


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
از مدل موی شیطانی تا تکاپو برای تصویب طرح ضد ایرانی در سنا
ایران در رسانه های خارجی:
از مدل موی شیطانی تا تکاپو برای تصویب طرح ضد ایرانی در سنا رویدادها و اتفاقات ایران در رسانه های خارجی از اهمیت زیادی برخوردار اند و رسانه ها و خبرگزاری های عمده بین المللی هر روزه به پوشش اخبار ایران مباردت و اخبار ایران را از دید خود منتشر می کنند.


به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، رسانه های خارجی دیروز به موضوعات متنوعی پیرامون ایران پرداختند. در این راستا تلاش جمهوری خواه ها برای تصویب طرحی که منجر به نظارت و بازبینی توافق هسته ای آمریکا با ایران می شود، مورد توجه اکثر رسانه ها بوده است. همچنین موضوع ممنوعیت مدل موهای شیطانی در آرایشگاه های ایرانی نیز مد نظر این رسانه ها قرار گرفته است. رویترز: قصد آمریکا برای مصون سازی توافق با ایران در مقابل وتوی چین و روسیهخبرگزاری رویترز در مطلبی به هراس آمریکا از وتوی روسیه و چین در شورای امنیت در صورت عدم پایندی ایران به توافق هسته ای پرداخته و در همین زمینه به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکا در سازمان ملل نوشت: واشنگتن قصد دارد تا در رابطه با هر نوع توافق هسته ای میان ایران و قدرت ها بزرگ مطمئن شود که این اطمینان خاطر شامل امکان بازگشت تحریم های سازمان ملل در صورت عدم پایبندی ایران به توافق نامه بدون خطر وتوی چین و روسیه می شود.

تحریم های سازمان ملل و مکانیسمی برای دستیابی ایران به فن آوری هسته ای، دو موضوع بسیار حساس در گفتگو های هسته ای ایران و توافق احتمالی هستند که تهران و قدرت های جهانی در تلاش برای غلبه بر این اختلافات عمیق در چند روز اخیر هستند.این خبرگزاری به تلاش اوباما به ایجاد سپر دفاع موشکی در خلیج فارس علیه ایران نیز اشاره کرده است. منابع آمریکایی اعلام کردند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به همپیمانان عربی خود در منطقه خلیج فارس کمک کند تا یک سامانه دفاع موشکی در منطقه ایجاد کنند. آمریکا مدعی است که این دفاع موشکی را در مقابل تهدیدات موشکی ایران است قرار است به وجود آورد تا در حالیکه مذاکرات هسته‌ای پیش می‌رود، نگرانی‌های کشورهای عربی خلیج‌فارس را کاهش دهد.سی ان ان: تلاش مک کانل برای شکست طرح روبیو و کاتن درباره طرح بازبینی توافق هسته ای با ایرانتد بارت خبرنگار سی ان ان، به جنجال های درون کنگره آمریکا پیرامون طرح بازبینی توافق هسته ای با ایران پرداخته و نوشته علی رغم تلاش دو سناتور جمهوری خواه برای اضافه کردن تغییرات جدل آمیز به توافق هسته ای با ایران، رهبر اکثریت سنا، میچ مک کنل، روز سه شنبه برای جلوگیری از رای آوردن این طرح، تلاش هایی را انجام داده که به نظر می رسد کار جمهوری خواه ها را برای تصویب آن ناکام خواهد گذاشت.

 سناتور روبیو و سناتور کاتن هر یک متمم هایی را برای اضافه شدن به طرح بازنگری توافق هسته ای ایران اضافه کره اند که در صورت اضافه شدن این موارد به طرح مذکور، امکان دریافت آرای مثبت آن از یک سو کاهش یافته و از سوی دیگر احتمال وتوی آن از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را نیز افزایش می دهد.در کنگره و سنای آمریکا در آخرین روزهای رایزنی برای تصویب طرحی که توافق با ایران را برای دولت مشکل خواهد کرد، در جریان است و لابی های اوباما برای عدم تصویب چنین طرحی افزایش یافته است. این در حالی است که مک کروکر، در اظهار نظری گفته بدون نظارت هیچ توافقی در کار نخواهد بود.گاردین: ایران مدل های موی شیطانی و همجنس گرایانه را ممنوع کردروزنامه گاردین در مطلبی به بخش نامه جدیدی در ایران پرداخته که براساس آن آرایشگاه ها که از انجام یک سری از خدمات از جمله «مدل موی شیطانی، خالکوبی، سولاریوم و برداشتن زیر ابرو» منع شده اند. به نوشته گاردین، معمولا در تابستان، مقامات ایران درباره طرز پوشش و مدل موی جوانان، سختگیری بیشتری نشان می دهند.

براساس این گزارش، ایران در سال 2010، مدل موی دم اسبی، گلت کردن موی مردان را نیز ممنوع کرده بود. نگاه روحانی به رویکرد پلیس به اسلام نیز مدنظر گاردین قرار گرفته و نوشته: رئیس جمهور میانه رو ایران، حسن روحانی، علیه چنین سخت گیری های سخنرانی کرده و خاطر نشان ساخته که وظیفه پلیس اجرای قانون است و نه اجرایی کردن اسلام. اما با وجود چنین سخنانی، تندروها به آن بی اعتنا هستند.گاردین همچنین به اظهارت مصطفی گواهی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه نیز اشاره کرده و به نقل از وی آورده است: اگر واحد صنفی قوانین نظام اسلامی را زیرپا گذاشته و در اصلاح موی سر از مدل‌های غربی پیروی کند و مدل‌هایی مثل شیطان پرستی یا مواردی از این قبیل را ارائه کند بعد از تعهد اولیه و در صورت تکرار، جواز کسب آن ها را باطل خواهیم کرد و به هیچ عنوان به آن‌ها اجازه فعالیت دوباره داده نمی‌شود.روزنامه واشنگتن پست و ایندپندت نیز در مطالبی جداگانه به موضوع بخش نامه جدید صنف آریشگران ایران پرداخته اند و آن را جزء محدودیت هایی دانسته اند که جمهوری اسلامی ایران برای جوانان ایجاد کرده است. این در حالی است که چنین اقداماتی با عرف خانوادگی و ایرانی کشور هم خوانی ندارد و پرداختن چنین رسانه هایی به این موضوعات کلیشه ای تنها در راستای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار می گیرد.

 

 یاهو: سلمان درباره خطر ایران هشدار دادسایت یاهو در مطلبی به هشدار ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نسبت به همکاری کشورهای خلیج فارس برای مقابله با ایران و پشتیبانی تهران از حوثی ها پرداخته است. سلمان که در حضور فرانسوا اولاند در نشست کشورهای حاشیه ای خلیج فارس در ریاض سخن می گفت، از ضرورت مقابله با تهدیدی سخن گفت که «قصد توسعه کنترل و نفوذ و هژمونی خود را دارد» که این  امنیت منطقه را تهدید می کند. وی همچنین گفت که توافق هسته ای با ایران که کشورهای دیگر را ایمن نمی کند باعث ایجاد رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه می شود.

سلمان افزود: تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای خطر خیلی جدی است. وی از کشورهای پنج بعلاوه یک خواست که قوانین سخت گیرانه تری در مذاکرات تعیین کنند تا امنیت منطقه تضمین شود.ووکس: بحث در مسکو پیرامون حمایت از توافق هسته ای ایرانپایگاه خبری ووکس، در گزارشی پیرامون ایران و روسیه، به بحث های در روسیه برای حمایت یا عدم حمایت از توافق هسته ای ایران پرداخته است. این پایگاه خبری در این زمینه با «فیودور لوکیانوف» رئیس شورای سیاست دفاعی و خارجی روسیه  درباره ایران مصاحبه کرده است. وی درباره سیاست خارجی مسکو در قبال ایران گفت: اختلاف نظر درباره برنامه هسته ای ایران نیست، اختلاف بر سر این است که این مسئله چطور می تواند به نفع آمریکا باشد.

الوکیانوف در این مصاحبه درباره همسویی منافع آمریکا و روسیه در زمینه مذاکرات هسته ای با ایران تصریح کرده: شاید هم سو نباشد اما لزوما مغایرتی هم ندارد. من فکر می کنم هیات دیپلماتیک روسیه تلاش زیادی در مذاکرات هسته ای کرده است و سرگئی لاوروف مذاکره کننده ارشد هیات روسی دیپلمات بسیار خوبی است. او برای رسیدن به توافق تلاش زیادی کرده است. گروهی می پرسند چرا ما باید به آشتی میان آمریکا و ایران کمک کنیم؟ آنها می گویند اگر ایران منزوی نباشد حداقل از نظر اقتصادی می تواند به سمت غرب برگردد و این به نفع ما نیست. البته این موضع رسمی کشور نیست. موضع رسمی ما قاطعانه این است که باید این مسئله حل شود. من شخصا فکر می کنم این دیدگاه که ایران را تا جائیکه امکان دارد باید در انزوا نگه داشت بسیار کوته نظرانه است. ایران کشور مهمی است و ایرانی ها می خواهند که از انزوا خارج شوند. تصمیم اخیر پوتین برای برداشتن ممنوعیت تحویل موشکهای پیشرفته اس سیصد به ایران بسیار جالب بود. البته من مطمئن نیستم چنین اتفاقی بیفتد. کارشناسان نظامی می گویند این کار آسانی نیست. اما به هر حال روسیه می خواست این پیام را به ایران بدهد که ما آماده همکاری هستیم. به نظر من روسیه با رقابت سختی برای رسیدن به بازار ایران مواجه خواهد بود.تایمز هند: تلاش دولت هند برای توافق با ایران علی رغم هشدار آمریکاتایمز هند در گزارشی به قصد دهلی برای اجرایی کردن قرارداد ساخت بندر در چابهار ایران پرداخته و خاطر نشان کرده که هند علی رغم فشارهای آمریکا به دنبال ساخت بندر در جنوب شرقی ایران است.

ایران و هند در سال 2003 توافق کرده بودند تا توسعه بندر چابهار را در دریای عمان در دستور کار قرار دهند اما این توافق پیشرفت به خاطر تحریم های غرب علیه ایران پیشرفتی نداشت. اکنون بعد از گذشت چند سال و بعد از امضای توافقات چین و پاکستان در زمینه‌های انرژی و زیرساخت به ارزش 46 میلیارد دلار، «نرندرا مودی» نخست وزیر هند مشتاق است قراردادهایی با ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس امضا کند. نیتین گات کاری وزیر حمل و نقل جاده ای، بزرگراهها و کشتیرانی هندوستان در سفری یک روزه به ایران یادداشت تفاهمی را برای توسعه بندر چابهار با ایران امضا خواهد کرد. منبعی به رویترز گفته است این توافق روز چهارشنبه (امروز) به امضا خواهد رسید. 



94/2/16 - 12:53 - 2015-5-6 12:53:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن