تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810400318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان در دوران سالمندي از 1 تا 3 بيماري رنج مي برند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
چهارمين سمينار بين المللي سلامت زنان؛ زنان در دوران سالمندي از 1 تا 3 بيماري رنج مي برند موج - چهارمين سمينار بين‌المللي سلامت زنان به همت مرکز تحقيقات سياست‌گذاري سلامت دانشگاه علوم پزشکي شيراز برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، کامران باقري لنکراني، رئيس مرکز تحقيقات سياست‌گذاري سلامت دانشگاه در کنفرانس خبري چهارمين سمينار بين‌المللي سلامت زنان، گفت: نظام‌هاي سلامت در دنيا بيشتر در بحث‌هاي کلان به‌نوعي مرد محور هستند و بر اين اساس برخي مشکلات مربوط به زنان ناديده گرفته شده در حالي که سلامت زنان از جهات مختلف داراي اهميت است.
کامران باقري لنکراني افزود: يکي از اهداف هزاره سوم کاهش مرگ‌ومير مادران باردار بود که خوشبختانه کشور ما در اين زمينه در سال 2008 ميلادي مقارن 1387 به اين هدف رسيد.
وي با اشاره به اينکه الگوي بيماري در کشور ما نيز مانند ساير کشورها در زنان و مردان متفاوت است، گفت: 4 درصد خانم‌هاي ميانسال در مقايسه با 26 درصد آقايان ميانسال از دخانيات استفاده مي‌کنند، اما؛ طي سال‌هاي گذشته رشد مصرف دخانيات در زنان بيشتر بوده و به ويژه شاهد افزايش مصرف قليان در خانم‌ها هستيم که بر اين اساس نگران بروز برخي بيماري‌هاي ناشي از آن در آينده هستيم، با وجود اينکه اين‌گونه بيماري‌ها با توجه به آمار کم زنان مصرف‌کننده دخانيات، تاکنون کم بوده‌اند.
وي اظهار داشت: چاقي در خانم‌ها با آمار 26 درصد، حدود 2 برابر مردان و شايع‌ترين علت مرگ در خانم‌ها سکته‌هاي قلبي و مغزي است که در مردان هم همين موارد هستند.
لنکراني بيان کرد: بانوان بيشتر از مردان دچار چاقي و بيماري‌هايي مانند کمر درد و افسردگي هستند و در سرطان‌ها نيز سرطان سينه تعداد زيادي از زنان را مبتلا مي‌کند و سالانه حدود 10 هزار زن در کشور به اين بيماري مبتلا مي‌شوند و همين تعداد نيز فوت مي‌کنند که نشان‌دهنده نياز به غربالگري در اين زمينه است.
وي گفت: سعي شده که در چهارمين سمينار بين‌المللي سلامت زنان به ميزباني مرکز تحقيقات سياست‌گذاري سلامت دانشگاه علوم پزشکي شيراز، به مسائل مربوط به سلامت زنان بپردازيم که اين موضوع در محورهاي مختلفي بررسي مي‌شود.
لنکراني با اشاره به اينکه مهماناني از کشورهاي هلند و کانادا از سخنرانان خارجي شرکت‌کننده در اين سمينار هستند، ادامه داد: اميدواريم طي 2 روز برگزاري در 30 و 31 ارديبهشت، فضاي گفتماني خوبي در خصوص اهم موارد مرتبط با سلامت بانوان ايجاد شود.
وي با بيان اينکه سلامت خانواده يکي از محورهاي اين سمينار است، گفت: سلامت خانواده محور سلامت جامعه است و نقش بانوان در اين زمينه قابل توجه بوده زيرا براساس تحقيقات، نکات مربوط به سلامت در خانواده‌هايي که بانوان در آن‌ها دخالت دارند، بيشتر رعايت مي‌شود.
لنکراني اظهار داشت: نقش زنان در سلامت رواني خانواده و پرورش کودک و نوجوان براي ايفاي نقش‌هاي مناسب در جامعه به ويژه براي نقش مادري، از ديگر موارد داراي اهميت است که در اين سمينار به عنوان يک محور مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي بيان کرد: کشور از رشد جمعيت يک و شش‌دهم درصد برخوردار است و اگر اين روند ادامه يابد ظرف 25 سال آينده به جامعه‌اي سالمند تبديل مي‌شويم و در حال حاضر در بحران جمعيتي هستيم و بايد الگوي جمعيتي تغيير کند و با افزايش نرخ باروري اين مشکل رفع شود.
لنکراني ادامه داد: براي تغيير نرخ باروري بايد نگاهي بين بخشي داشته باشيم، به طور مثال افزايش مرخصي زايمان از 3 به 6 و سپس 9 ماه تأثيرگذار است و بايد به سمت سياست‌هاي حمايتي از مادران و فرزندان خانواده‌ها پيش رويم تا شاهد افزايش باروري در کشور باشيم.
وي با اشاره به اينکه، براي کمتر کردن مشکلات سالمندي بايد به سمت سالمندي سالم پيش رويم، گفت: 51 درصد مرگ‌وميرهاي کشور مربوط به مردان و 49 درصد مربوط به زنان هستند، خانم‌ها در سالمندي طي 15 سال آخر زندگي از يک تا 3 بيماري رنج مي‌برند.
لنکراني تصريح کرد: شايع‌ترين علت ناتواني در زنان، بيماري‌هاي اسکلتي عضلاني است که نياز به اطلاع رساني در زمينه ورزش همگاني است و همچنين پيشگيري از پوکي استخوان که اين موضوع در سمينار به عنوان يک محور مورد توجه قرار مي‌گيرد.
وي افزود: لازم است که در خصوص بهبود فيزيکي درون خانه نيز تلاش شود، زيرا؛ برخي موارد از جمله استفاده بيش از حد از شوينده‌هاي شيميايي و حشره‌کش‌ها و سوخت‌هاي فسيلي شانس ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهد.
لنکراني گفت: حدود 760 مقاله به اين سمينار ارسال شد که 354 مورد به صورت پوستر و 30 مورد نيز در قالب سخنراني ارائه مي‌گردد و 4 کارگاه آموزشي برگزار مي‌شود، برگزاري نمايشگاه مرتبط با سلامت زنان نيز از برنامه‌هاي حاشيه‌اي اين سمينار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن