تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813055130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهايي متناسب با اولويت حفظ و نگهداشت بافت تاريخي ارائه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
مديرکل راه و شهرسازي استان قم: راهکارهايي متناسب با اولويت حفظ و نگهداشت بافت تاريخي ارائه شود موج -قم- مديرکل راه و شهرسازي استان قم در نخستين جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش هاي زمين، ابنيه، ساختمان و شهرسازي در سالجاري اعلام کرد: با حفظ اصالت ساختار تاريخي بنا بايد به مقاوم سازي اقدام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، نخستين جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش لايه هاي زمين، ابنيه، ساختمان و شهرسازي در سال جاري در ساختمان اداره کل راه و شهرسازي با موضوع بررسي راهکارهاي حفاظت از بافت فرسوده با اولويت بافت تاريخي تشکيل شد.
مديرکل راه و شهرسازي استان قم در سخناني با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص نگهداري بافت تاريخي گفت: بايد راهکارهايي با اولويت حفظ و نگهداشت بافت تاريخي انديشيده و به بحث گذاشته شود.
وي با تاکيد بر حفظ اصالت ساختارهاي تاريخي بنا ادامه داد: اگر پاره اي تعلل ها در مرمت و انتخاب مصالح در خصوص ارگ تاريخي بم انجام نشده بود هم اينک اين بناي بي نظير تخريب نمي شد.
محسن بهشتي راهکار مناسب در حفظ و مرمت بناهاي باستاني را تعمق و بررسي در اصالت بنا دانست و توضيح داد: بايد موارد دخل و تصرف در تاريخ بنا مورد بررسي قرار گرفته و علت هاي ماندگاري را جستجو کرد.
وي خاطر نشان ساخت: نبايد در بهسازي و نگهداشت بافت تاريخي درگير مباحث چالشي شد، بايد با حفظ بکارت ابنيه تاريخي و استفاده از مصالح بومي، نسبت به مرمت اين بناها اقدام عاجل نمود.
در ادامه جلسه اروجي مديرکل بحران استانداري قم نيز در سخناني ضمن تاکيد بر اولويت حفظ ابنيه تاريخي عنوان کرد: نبايد با استفاده از مصالح نامتجانس در مرمت ابنيه تاريخي به اصالت آنها خدشه وارد کرد.
وي تهيه مصالحي که در ساخت اين بناها به کار رفته را ميسور دانست و ادامه داد: ساختماني که چند هزار سال قدمت دارد نشان از دانش مهندسان و معماران آن مي دهد و نبايد در تجديد اين بناها مقلد صرف غربي ها شد.
اروجي مصالحي همچون خشت، ساروج، تيرهاي چوبي را مصالحي مناسب و همگون با ابنيه تاريخي برشمرد و افزود: حتي الامکان مصالحي چون آهن، فولاد و سيمان کمتر مورد استفاده قرار گيرد.
در ادامه جلسه امامي فر مشاور اداره کل ميراث فرهنگي استان قم در خصوص روش هاي بهسازي لرزه اي با ارائه مقاله هايي علمي در قالب عکس و اسلايد به ايراد نظر پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن