تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816423592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور خدمات فني ‌مهندسي در اين شرايط يک شعار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۰ق.ظ)
صدور خدمات فني ‌مهندسي در اين شرايط يک شعار است موج- چندي پيش مشاور عالي وزير نيرو با بيان اين که 88 درصد کل صادرات فني مهندسي در بخش نيرو بوده است، گفت: با وجود تلاش‌هاي سازمان نظام مهندسي، صحبتي از صدور خدمات فني مهندسي در حوزه ساخت و ساز در ميان نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، شهريار مشيري، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان هرمزگان، با اشاره به اينکه سابقه خدمات مهندسي انرژي به سال‌هاي دور برمي‌گردد و حتي قبل از انقلاب هم تمام صنعت نفت کشورهاي همجوار را مهندسان ايراني و کنسرسيوم‌هاي خارجي راه‌اندازي کردند، گفت: بر اساس مستندات موجود، متخصصان ايراني در حوزه صدور خدمات فني مهندسي ساختمان در کشورهاي همسايه نقش مهمي داشته‌ اند.
شهريار مشيري ضمن بيان اينکه اکثر مهندسان ايراني در کشورهاي امارات متحده عربي نظارت و فعاليت داشته‌اند، اذعان داشت: مهندسان ساختماني فعال در حوزه ساخت و ساز با عنوان افراد حقيقي در کشورهاي همسايه استخدام و مشغول کار هستند و به دليل اينکه در قالب شرکت‌هاي ساختماني فعاليت ندارند در نتيجه آمار فعاليت اين قشر از مهندسان در اختيار عموم قرار ندارد.
عضو شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در ادامه اضافه کرد: با اين تفاسير صدور خدمات فني مهندسي ساختمان به کشورهاي ديگر صورت گرفته است، اما؛ به دليل اينکه اين خدمات در قالب شرکت‌هاي ساختماني، هماهنگ با دولت ايران و وزارت کار نبوده و به صورت فردي اقدام به ارائه خدمات فني کرده‌اند در نتيجه نمي‌توان لفظ صدور خدمات را به کار برد.
مشيري با انتقاد از اين نوع ارائه خدمات مهندسان در حوزه ساختمان که مشکل اصلي اين حوزه هم بشمار مي‌رود، تصريح کرد: به جرات مي‌توان اين ادعا را داشت که دوسوم خدمات مهندسي انجام گرفته در امارات متحده عربي توسط مهندسان ايراني بوده است. البته ناگفته نماند که مهندسان خارجي هم در اين کشورها حضور داشته‌اند.
اين مسوول سازماني بر اين اعتقاد است که در سال‌هاي اخير بخش خصوصي شديدا تضعيف و امکان رقابت از اين بخش گرفته شده است، در نتيجه شرکت‌هاي ايراني در مناقصه‌هاي بين‌المللي کمتر شرکت داشته‌اند.
مشيري پيمانکاران دولتي و شرکت‌هاي اقماري و وابسته به دولت را صاحبان اصلي پروژه‌هاي پيمانکاري دانست و گفت: براي ورود به عرصه بين‌المللي راهي به جز تقويت بخش خصوصي وجود ندارد و در ده سال اخير بدترين شرايط براي صنعت ساختمان و بخش خصوصي رقم خورده است.
عضو شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، سپردن کارهاي اجرايي به بدنه دولت را حرکتي کاملا غيرمنطقي برشمرد و تصريح کرد: اعمال چنين سياست‌هايي تنها باعث تضعيف بخش خصوصي و در پي آن ضعف اقتصادي در عرصه بين‌المللي مي‌شود. توجه داشته باشيد که فعالان بخش دولتي نمي‌توانستند در عرصه بين‌المللي فعاليت داشته باشند، در نتيجه تمام پتانسيل و قابليت‌هاي متخصصان در داخل کشور باقي ماند؛ اين در حالي است که بخش خصوصي مي‌توانست در اين زمينه فعاليت چشم‌گيري داشته باشد.
وي اتلاف موقعيت‌هاي استثنايي را يکي ديگر از دلايل عقب‌افتادگي صنعت ساختمان در عرصه بين‌المللي دانست و اظهار داشت: متاسفانه ما هميشه دير وارد صحنه مي‌شويم، يکي از دلايل موفقيت کشورهاي پيشرفته در پروژه‌هاي مختلف اين است که به موقع وارد عرصه فعاليت مي‌شوند. به عنوان مثال زماني که حاشيه جنوبي کشورهاي خليج فارس، بيابان بود يا زماني که اتحاد جماهير شوري سابق منحل و به چندين کشور تقسيم شد، بهترين زمان براي صدور خدمات فني مهندسي بود، نه اينکه آن قدر صبر کنيم که وسعت فعاليت ترکيه و ديگر کشورها زياد شود به صورتي که ديگر جايي براي فعاليت مهندسان ايراني باقي نگذارد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان هرمزگان، افزود: ما در حال حاضر بايد به دنبال راهکارهاي جديد باشيم و راه‌هاي رفته ديگر کشورها را امتحان نکنيم.
اين مسوول سازماني با اشاره به وضعيت نابسامان اقتصاد ايران و پيامدهاي ناشي از آن، گفت: اکثر فعالان مهندسي ديگر کشورها درآمد حاصل از فعاليت‌شان را وارد اقتصاد و بازار کشور خودشان مي‌کنند، در صورتي که مهندسان ايراني به دليل عدم امنيت اقتصادي چنين کاري نمي‌کنند و درآمد حاصل از فعاليتشان را در اقتصاد يا بانک‌هاي محل خدمتشان نگه مي‌دارند، در نتيجه صنعت و اقتصاد کشور ما هيچ رشدي نخواهد داشت.
مشيري در پايان خاطر نشان ساخت: در چنين شرايطي صدور خدمات فني ‌مهندسي هم شعاري بيش نخواهد بود، چرا که در اقتصاد و توسعه کشور هيچ نقشي نخواهد داشت و تنها نتيجه اين است که با اعزام مهندسان جوان به خارج از کشور معضل بيکاري برطرف خواهد شد و اهدافي که ديگر کشورها از اين کار دارند، در ايران محقق نخواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن