تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820299261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت پپ به نیوکمپ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازگشت پپ به نیوکمپ
دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان امشب با رویارویی بارسلونا و بایرن‌مونیخ به پایان می‌رسد. نبرد دو غول اروپایی هیجان رقابت‌ها را به اوج خود رسانده است. به‌ویژه آنکه رویارویی پپ گواردیولا با تیم سابقش از جمله نکات مهم این بازی است.
نویسنده : شیوا نوروزی 


دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان امشب با رویارویی بارسلونا و بایرن‌مونیخ به پایان می‌رسد. نبرد دو غول اروپایی هیجان رقابت‌ها را به اوج خود رسانده است. به‌ویژه آنکه رویارویی پپ گواردیولا با تیم سابقش از جمله نکات مهم این بازی است.

هیجان در نیوکمپ
بارسلونا برای رسیدن به دیدار پایانی هزار و یک آرزو دارد. صدرنشین لالیگا از هر نظر برای روبه‌رو شدن با قهرمان آلمان آماده است. در حال حاضر اختلاف این تیم با رئال‌مادرید دو امتیاز است و در صورت تداوم این اختلاف جام قهرمانی به آبی و اناری‌ها خواهد رسید. شاگردان لوئیز انریکه هفته خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و با پیروزی هشت بر صفر مقابل کوردوبا حسابی شارژ روحی شدند. با این شرایط بارسا در صورتی که خط حمله آتشین‌اش روز خوبی را سپری کند قطعاً می‌تواند پیروزی در دور رفت را از آن خود کند. MSN یا همان مسی، سوارز و نیمار این بار نیز برای گلزنی انگیزه بالایی دارند. به‌ویژه لیونل که این روز‌ها برای تصاحب عنوان آقای گلی لالیگا شانه به شانه رونالدو حرکت می‌کند و 40 گل به ثمر رسانده است. مسی در این فصل اروپا نیز هشت گل زده و بدش نمی‌آید، دروازه مانوئل نویر و تیم پپ را باز کند.
شکست تحقیرآمیز هفت بر صفر در سال 2013 هنوز از خاطر هواداران بارسا نرفته، شکستی که آنها را از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان محروم کرد. حالا زمان آن رسیده که انتقام آن نتیجه را از باواریایی‌ها بگیرند. آبی و اناری‌ها تاکنون چهار بار قهرمانی در اروپا را تجربه کرده‌اند. این تیم که هر پنج دیدار خانگی‌اش در این فصل را با پیروزی پشت سرگذاشته امیدوار است برای هشتمین بار به فینال صعود کند. این در حالی است که کاتالان‌ها در مصاف با تیم‌های آلمانی 19 پیروزی را از آن خود کرده‌اند و تنها هفت بار طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. خوززپ ماریا بارتمئو رئیس باشگاه بارسلونا به نتیجه بازی امشب خوش بین است: «باید تمام تلاشمان را بکنیم. در مقابل تیمی به میدان می‌رویم که سرمربی‌اش به خوبی ما را می‌شناسد. باید به پپ و تیمی که ساخته افتخار کرد. البته نباید فراموش کنیم که او امشب برای شکست تیم ما به میدان می‌آید. معتقدم که گواردیولا روز‌های خوبی را در بارسا داشت و باید بگویم که در‌های این باشگاه همیشه به روی پپ باز است.»

بایرن و لشکر مصدومان
انتقاد‌های کاپیتان اسبق بایرن در آستانه بازگشت به نیوکمپ ذهن گواردیولا را درگیر کرده است. افنبرگ با متهم کردن پپ این مربی را حسابی تحت فشار قرار داده. با این حال سرمربی بایرن آنقدر حرفه‌ای است که تمام تمرکز خود را معطوف تیم کرده است. بازی در ورزشگاه خانگی بارسا یادآور روز‌های خوشی برای اوست. سرمربی این روز‌های مونیخی‌ها چهار سال تمام روی نیمکت بارسا نشست و 14 قهرمانی را با آنها جشن گرفت. دو قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان در همین دوران رقم خورد. بدون شک رودررو شدن با بازیکنان قدیمی و هوادارانی که هنوز پپ را دوست دارند برای گواردیولا راحت نیست.
باوریایی‌ها که تجربه پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارند سال گذشته با شکست مقابل رئال حتی نتوانستند به فینال برسند. این بار هم یک تیم اسپانیایی سد راه آنها شده. نکته دیگر اینکه حذف بایرن از جام حذفی یک جام را از چنگ بهترین تیم آلمانی درآورد. ایستادن بر سکوی نخست اروپا در شرایط فعلی به اصلی‌‌ترین هدف نویر و هم‌تیمی‌هایش تبدیل شده است. با این وجود قهرمان بوندس‌لیگا بهترین بازیکنانش را در اختیار ندارد. لواندوفسکی که از ناحیه صورت دچار شکستگی شده بود با ماسک مخصوص به زمین می‌رود. اما حضور ریبری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آرین روبن، دیوید آلابا و بداشتوبر به دلیل مصدومیت تا پایان فصل باید روی نیمکت بنشینند. دروازه‌بان 27 ساله بایرن از جمله بازیکنانی بود که قبل از بازی برای مسی خط و نشان کشید. مانوئل نویر در گفت‌وگو با نشریه کیکر به نوعی لئو را تهدید کرد: «به مسی احترام می‌گذارم چراکه بازیکني فوق‌العاده است. ولی در این بازی به او نشان می‌دهم که رئیس کیست. این کار را یک بار در جام جهانی انجام دادم و به هدفم رسیدم. امشب دوباره این را به مسی ثابت می‌کنم.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن