تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسدي: بحث تباني توجيه امتياز نگرفتن تراكتوري‌ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۱۲ب.ظ)
چرا آن موقع كه با اين بازيكنان امتياز نمي‌گرفتند، نگفتند تباني شده ؟ اسدي: بحث تباني توجيه امتياز نگرفتن تراكتوري‌ها بود موج - گروه ورزش:
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، گسترش فولاد توانست در داربي تبريز مقابل تراكتورسازي و در روزي كه خيلي از اهالي تبريز و علاقه مندان به فوتبال به دنبال پيروزي تيم اول اين شهر بودند يك امتياز به دست آورد. يك امتيازي كه حرف و حديث‌هاي زيادي را از تباني تا كم كاري برخي بازيكنان قرمزپوشان تبريزي به وجود آورد. مرتضي اسدي، كاپيتان اسبق تراكتوري‌ها و فعلي گسترش معتقد است اين حرف‌ها همه توجيه است و هيچ بازيكن عاقلي در اين شرايط به اين مباحث فكر نمي‌كند. البته او در مورد بازي سخت خودشان برابر پرسپوليس و لزوم امتيازگيري و كنده شدن از قعر جدول هم صحبت كرد.
از بازي حساس در داربي تبريز شروع كنيم كه يك تساوي بود و كلي حرف و حديث؟
بازي حساسي بود و‌اي كاش در اين مقطع دو تيم تراكتورسازي و گسترش فولاد داربي را برگزار نمي‌كردند. هر دو تيم به امتياز احتياج داشتند و اين مساله بازي را بسيار حساس كرده بود چرا كه ما براي بقا و تراكتور براي قهرماني به پيروزي در اين بازي احتياج داشت. در نيمه اول تراكتورسازي واقعا خوب بود اما در ادامه و در نيمه دوم ما بهتر بوديم و چند موقعيت صددرصد داشتيم كه با بدشانسي مواجه شديم. با اين حال اين يك امتياز در بازي‌اي كه هواداران حاضر در ورزشگاه خواستار پيروزي تراكتور بودند هم تا حدي به ما براي بقا كمك كرد و به نظر بهتر از باختن بود. چون رقيبان ما هم در انتهاي جدول خوب نتيجه نگرفتند و خدا را شكر شانس ما در دو بازي بعدي بيشتر شد.
به هواداراني اشاره كردي كه حضورشان در اين بازي حساس حسابي مساله ساز شده بود؟
خب به هرحال طبيعي است در اين بازي طرفداران به خاطر قديمي بودن تراكتور و اينكه تيم اول شهر تبريز است خواستار موفقيت آنها باشند. چرا كه الان موقعيتي پيش آمده كه تراكتور بتواند بعد از سال‌ها عنوان قهرماني را به دست آورد. آنها انتظار داشتند كه تيم ما نتيجه نگيرد و خب ما هم در اين بازي امتياز مي‌خواستيم و اين مساله شايد يك مقدار فضا را حساس كرده بود.
يعني آنها مي‌خواستند كه شما بگذاريد تراكتور نتيجه بگيرد؟
نه، اصلا اين طور نبود. چون شرايط بازي فضا را احساسي كرده بود و چون طرفداران تراكتور بيشتر بودند دنبال نتيجه گرفتن تيم‌شان بودند چرا كه امتياز نگرفتن در اين بازي به خاطر دو بازي سختي كه تيم‌شان در ادامه مقابل استقلال و نفت بالانشين دارد كار آنها را مشكل مي‌كرد.
اما شايعه تباني و شعارهاي هواداران بعد از بازي حسابي در شهر پيچيد؟
اين وصله‌ها به هيچ‌كدام از بازيكنان دو تيم نمي‌چسبد. واقعا چرا بايد تباني مي‌شد وقتي هر دو تيم به امتياز نياز داشتند، يكي براي بقا و يكي براي قهرماني به دنبال كسب حداكثر امتيازات بود. من قبل از بازي هم گفته بودم كه بازيكنان گسترش اهل نان حلال بردن سر سفره خانواده‌هاي خود هستند و با جان و دل مقابل تيم اول شهر تبريز بازي خواهند كرد. بازهم مي‌گويم اصلا بحث راه دادن و اين حرف‌ها مطرح نبود و حساسيت بازي اين مسايل و حرف‌ها را به وجود آورد.
با اين همه حضور فردي به نام «م.ع» در تبريز در آن مقطع حساس و نزديكي او به افرادي در باشگاه حسابي مساله ساز شده بود؟
من در جريان اين مسايل نيستم و اطلاعي ندارم و قضاوت هم نمي‌كنم. با اين حال يك بحثي در تبريز راه افتاده بود كه با برخي بازيكنان صحبت شده و با آنها تماس گرفته‌اند كه مثلا مقابل تيم ما بازي نكنند يا به قولي كم كاري كنند. مثلا بحث حبيب گرداني و چند بازيكن ديگر را راه انداختند. واقعا چرا حبيب كه در چند بازي مصدوم بوده به يكباره بخواهد در اين بازي كم كاري كند. به نظرم اگر برده بودند اين بحث‌ها به وجود نمي‌آمد وگرنه خيلي از اين بازيكنان تا قبل از اين هم شايد در بازي بودند و تراكتور نتيجه نگرفته است چرا آن موقع نگفتند تباني بوده است. بازهم مي‌گويم اينها توجيه است چرا كه احمقانه‌ترين تفكر است كه يك بازيكن آن هم در مقطعي كه تيمش در مسير قهرماني قرار دارد در تيمي مثل تراكتور كه اين همه هوادار پرشور و دو آتيشه دارد به دنبال كم كاري باشد. ديديد كه در برنامه 90 هم خيلي از هواداران تراكتور پيروزي در اين بازي را حق تيم شان نمي‌دانستند و به نظر هيچ دليلي ندارد بازيكني حتي ذخيره‌هاي اين تيم 180 دقيقه مانده به قهرماني بخواهد كم كاري كند.
خودت فكر مي‌كني تراكتور بتواند قهرمان شود؟
همه بچه‌هاي گسترش فولاد به همراه مردم تبريز دعا مي‌كنيم كه اين اتفاق بيفتد و اميدوارم با بازيكنان جوان و خوبي كه تراكتور در كنار كادرفني مجربش دارد به اين مهم برسد چون قهرماني دست خودشان است.
از اين مباحث بگذريم و به گسترش برگرديم. بازي با پرسپوليس را چطور مي‌بيني؟
بعد بازي با تراكتور تمام هم و غم ما شده بازي با پرسپوليس تا بتوانيم در خانه امتياز بگيريم و كارمان براي بقا را يكسره كنيم و به هفته آخر نكشد. چون اگر بتوانيم پرسپوليس را ببريم كلا از ته جدول جدا خواهيم شد.
حتما شنيده‌اي كه به خاطر داربي شايد پرسپوليس با اصلي‌ها به تبريز نيايد؟
براي ما فرقي نمي‌كند چون ما در هر صورت به امتياز اين بازي احتياج داريم و اميدوارم بتوانيم به اين مهم برسيم و هفته آخر را بدون استرس برگزار كنيم.
و اگر از پرسپوليس ببازيد...
اميدوارم كه اين اتفاق نيفتد اما با اين حال كارمان به هفته آخر مي‌كشد و تا آخرين دقايق براي بقا و ماندن در ليگ برتر شانس خواهيم داشت.
حتما شنيده‌اي كه در اين بازي هواداران تراكتور مي‌خواهند تلافي داربي تبريز را با تشويق پرسپوليس جبران كنند؟
اين تماشاگران و هواداران ولي نعمتان ما هستند و اين حق را دارند كه هر تيمي را كه دوست دارند تشويق كنند. به هرحال شايد ناراحت باشند اما همانطور كه گفتم مصاحبه برخي از آنها در برنامه 90 نشان داد آنطور كه بعضي‌ها مدعي هستند مستحق قطعي پيروزي نبودند. ما در آن بازي بايد به فكر امتياز مي‌بوديم و اين حق ما بود.
تهيه و تنظيم: سيدياسر رضوي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن