تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819979246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت کشاورزي پاسخي به مشکل ما نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
مديرعامل شرکت تعاوني توليدکنندگان فرآورده‌هاي گوشتي: وزارت کشاورزي پاسخي به مشکل ما نمي‌دهد موج - آلوده بودن گوشت گاوميش هندي، هزينه توليد کارخانه‌هاي توليدکننده فرآورده‌هاي گوشتي را افزايش داده اما سازمان دامپزشکي مي‌گويد اين گوشت‌ها نبايد به کشور وارد شود ولي جايگزيني براي آن به ما معرفي نمي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمد موسوي مديرعامل شرکت تعاوني توليدکنندگان فرآورده‌هاي گوشتي امروز در يک نشست خبري با بيان اينکه نامه‌هاي زيادي را در مورد تأمين گوشت مورد نياز صنايع فرآورده‌هاي گوشتي به وزارت کشاورزي ارائه کرده‌ايم، گفت: تاکنون جوابي به نامه‌هاي ما داده نشده است.
وي با بيان اينکه بخشي از گوشت گاوميش مصرفي در کشور از دام‌هاي اردبيل و خوزستان تأمين مي‌شوند، گفت: اگر شبهه‌اي در مورد گوشت اين حيوان مطرح است، بايد در مورد توليدات داخلي نيز مطرح شود، نه اينکه فقط به توليدات وارداتي اختصاص داشته باشد.
موسوي با انتقاد از بحث‌هاي مطرح شده در مورد آلودگي گوشت گاوميش هندي، گفت: طبق اعلام سازمان جهاني بهداشت، انسان ميزبان نهايي انگل موجود در گوشت گاوميش نيست.
وي افزود: سازمان دامپزشکي قبلاً نيز بحث استفاده از خمير مرغ در صنايع فرآورده‌هاي گوشتي را مطرح کرد که در نهايت اين خمير مرغ از جاهاي ديگري سر در آورد و نظارتي بر مصرف آن وجود ندارد.
وي با تأکيد بر لزوم ايجاد سازمان ملي غذا، گفت: با تشکيل اين سازمان وظيفه هر دستگاه مشخص خواهد شد و مشکلات صنعت غذا نيز حل مي‌شود.
موسوي همچنين با گلايه از نحوه دريافت ماليات بر ارزش افزوده از صنايع، پيشنهاد کرد براي حمايت از بخش صنعت، ماليات صنايع غذايي کاهش يابد و يا حذف شود.
وي افزود: در حال حاضر از توليدکننده، بنکدار، ساندويچ‌فروش و سوپرمارکت ماليات بر ارزش افزوده دريافت مي‌شود در حالي که در هر دور از دريافت اين ماليات، قيمت توليدات ما کيلويي 2 هزار تومان افزايش مي‌يابد.
در ادامه دبير انجمن توليدکنندگان فرآورده‌هاي گوشتي البرز گفت: بحث آلوده بودن گوشت گاوميش هندي، هزينه توليد کارخانه‌هاي توليدکننده فرآورده‌هاي گوشتي را افزايش داده و به همين دليل درخواست افزايش ۱۲ درصدي قيمت محصولات‌مان را به سازمان حمايت ارائه کرديم.
حسين شاه‌آبادي با اشاره به بحث‌هاي مطرح شده در مورد آلودگي گوشت‌ گاوميش وارداتي از هند و استفاده از آن در توليد فرآورده‌هاي گوشتي، اظهار داشت: سازمان دامپزشکي مي‌گويد اين گوشت‌ها نبايد به کشور وارد شود ولي جايگزيني براي آن به ما معرفي نمي‌کنند.
وي ادامه داد: از سه ماه پيش که بحث آلودگي گوشت‌هاي هندي مطرح شده، گوشت برزيلي که از آن به عنوان جايگزين در صنايع فرآورده‌هاي گوشتي استفاده مي‌شود، افزايش قيمت داشته و از کيلويي 17.5 هزار تومان به 25 هزار تومان رسيده است.
شاه آبادي با بيان اينکه تمام گوشت‌هاي وارداتي به کشور تحت نظارت سازمان دامپزشکي وارد مي‌شود، افزود: برخي دلالان در گذشته نسبت به واردات گوشت‌هاي برزيلي اقدام کردند، اما نتوانستند آن را در بازار به فروش برسانند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر با مطرح شدن بحث آلودگي گوشت‌ گاوميش هندي، در کارخانه‌هاي فرآورده‌هاي گوشتي از گوشت توليد سيستان و بلوچستان و برزيل استفاده مي‌شود که توليدات سيستان و بلوچستان کيفيت مناسبي ندارند.
وي با بيان اينکه گوشت هندي سهم 20 درصدي در مصرف گوشت مورد نياز صنايع فرآورده‌هاي گوشتي را دارد، گفت: سالانه 100 هزار تن گوشت به کشور وارد مي‌شود که حدود 25 هزار تن آن به توليدات هند اختصاص دارد.
به گفته دبير انجمن فرآورده‌هاي گوشتي البرز، در حال حاضر کارخانه‌هاي توليدکننده فرآورده‌هاي گوشتي با 10 تا 20 درصد ظرفيت خود فعال هستند.

درخواست افزايش 12 درصدي قيمت فرآورده‌هاي گوشتي
عبدالرزاق عليمرداني، يک توليدکننده محصولات فرآورده‌هاي گوشتي نيز در اين نشست با اشاره به افزايش 25 درصدي هزينه‌هاي توليد صنايع فرآورده‌هاي گوشتي، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون افزايش قيمتي را در محصولاتمان نداشته‌ايم و در حال حاضر نيز به دليل بحث هاي مطرح شده در مورد مصرف گوشت هندي، با رشد هزينه‌هاي توليد روبه‌رو هستيم.
وي ادامه داد: به همين دليل درخواست افزايش 12 درصدي قيمت فرآورده‌هاي گوشتي را به سازمان حمايت ارائه کرده‌ايم که هنوز پاسخي نگرفته‌ايم













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن