تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812812641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاى رحیم پورازغدى! پاسخ خوبى نبود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آقاى رحیم پورازغدى! پاسخ خوبى نبود وبلاگ > جوادی، محمدجعفر - چند شب پیش سخنرانى اى ازآقاى رحیم پور از شبکه اول سیما پخش شد که در پایان آن شخصى سؤال کرد؛ شما گفتید:کشتن یک انسان کشتن همه انسانهاست و گفتید ما بمب اتم نمی سازیم داراى این فرهنگ هستیم، پس ساختن موشک را که آن هم می رود تا عده اى را بکشد چگونه توجیه مى کنید؟

آقاى رحيم پور ازغدى از انديشمندان و محققين خوب و ارزشمند كشور است كه در راستاى تجزيه و تحليل مسايل جارى كشور و موارد مبتلابه مردم و خصوصأ جوانان در امور سياسى و دينى تلاشهاى گسترده و قابل قبولى دارد ليكن گاهى اوقات از ايشان سخنانى بيان مى شود كه جاى تأمل دارد و لازم است تا ايشان با دقت عمل بيشترى به طرح موارد بپردازد تا بعدا مجبور به اصلاح و يا عذرخواهى نشود.
ايشان چندى پيش نيز در جمع طلاب، سخنانى درخصوص نظر شهيد مطهرى در باب شيعيان و ما داشته و اعلام كردند؛ «ما شيعيان قالتاق ترين مردم روى زمين هستيم، اين نظر شهيد مطهرى است، كس ديگرى جرأت نمى كند از اين حرفها بزند، البته خود من هم جرأت ندارم، ولى اين نظر شهيد مطهرى است» متأسفانه كليپ اين سخنان در شبكه هاى وايبر كشور بطور گسترده پخش و سياستمداران ضد شيعه خصوصأ وهابيون و در رأس آنها سردمداران عربستان از آن بهره هاى فراوانى بردند كه ايشان مجبور شدند در سخنان نماز جمعه تهران اعلام كنند منظور من اين نبوده و آنرا توجيه كنند كه البته اگر به كليپ به هر شكلى نگاه كنيد نظر اعلام شده شفاف بوده، توجيه پذير نيست و اثر خود را گذاشته است، حال اگر به سخنان شهيد مطهرى در اين موضوع مراجعه كنيد اصلا چنين منظورى را برداشت نمي كنيد كه ايشان كل شيعيان و مردم ما را به آن منتسب كردند، گونه اى گويش كه قابل بهره برداري هاى سوء و جهت دار باشد از علما و انديشمندان ما شايسته نيست و لازم است تا در سخنراني ها و نوشته ها دقت كافى و لازم مبذول شود، برخى از اظهار نظر ها، خصوصأ از سوى انديشمندان در مسايل مهم مرتبط با سياستهاى كلان كشور و مبانى اعتقادى ما بايد با ظرافت، حساسيت و جامعيت كامل بيان شود تا از هر گونه خدشه به اصول و مبانى جلوگيرى نمايد.
آقاى رحيم پور در پاسخ سؤال كننده فوق درباره ساخت موشك گفتند: اصولا جنگ قبيح و بد است اما ساختن بمب اتم كه دهها هزار نفر را مي كشد كجا و موشكى كه حداكثر چند نفر را كجا؟ و به سراغ پاسخ به سؤال بعدى رفتند، مطمئنأ اين پاسخ براى سؤال كننده و هر آنكه اين پرسش و پاسخ را شنيد، قابل قبول نبوده است، وقتى ما اعتقاد به اين داريم كه كشتن يك نفر، كشتن همه انسانهاست، نبايد كشتن را به تعداد كم در مقايسه با تعداد زياد توجيه كنيم. اين قابل فهم است كه گاهى در پاسخ سؤالهايى كه بطور زنده صورت مى گيرد، انسان امكان دارد تمركز لازم را براى پاسخ دادن نداشته و پاسخى كه جامع و مناسب
باشد را در ذهن نداشته باشد، بر اين اساس لازم است با تأمل پاسخ داده و يا اگر پاسخ مناسبى نداريم، هيچ اشكالى ندارد كه بگوييم روى اين سؤال بيشتر فكر مي كنم و در فلان موقعيت به آن پاسخ مناسب مي دهم.
طبيعى است كه نبايد موشك را با بمب اتم مقايسه كرد، چرا كه ما بر اساس اعتقادات دينيمان خواستار آسيب به انسانهاى بيگناه نيستيم، نگاه ما در موضوع تجهيزات و اقدامات نظامى، نگاه پيشگيرانه و دفاعى است، تجهيزات نظامى، ابزار نظامى، تداركات نظامى و امثال آن همه براى آماده نگاه داشتن كشور براى مقابله با تجاوز است، به تاريخ هم كه بنگريد ما را آغاز كننده جنگ نمى بينيد، هر گاه حمله اى شده موظف به دفاع شدیم.
ساخت بمب اتمى براى دفاع نيست، براى تهديد و حمله است و براى اهداف نظامى نيست، خارج از هدف كنترل شده و خاصى است، وقتى از بمب اتم استفاده مى شود، حتى اگر اهداف نظامى هم مد نظر باشد جمعيتى را و منطقه اى را با همه موجودات زنده اش، نظاميان درگير جنگ و غير نظاميان بى گناه و حتى ديگر موجودات زنده را از بين مى برد و به همين دليل استفاده از بمب اتم كه غيرقابل كنترل براى اهداف نظامى است، غيرانسانى است، اما در بهره از موشك اولا اگر مورد حمله قرار گرفتيم از آن بهره مى بريم، ثانيأ با توجه به اينكه مى توان آن را با كنترل و هدايت دقيق پرتاب كرد، فقط مى تواند داراى كاربرد نظامى باشد و نه كشتن انسانهاى بى گناه، و اساسأ با موضوع بمب اتمى تفاوت اساسى داشته و قابل مقايسه نيست.
محمد جعفر جوادى

کلید واژه ها: اسلام - حسن رحیم پور ازغدی - استاد شهید مرتضی مطهری -




سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 14:05:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن