تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812966146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصدق: بزرگ‌ترین مشکل بیمه کشور فرهنگ است / طالب: نقش بیمه مرکزی در از بین بردن رانت باید پررنگ باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
مصدق: بزرگ‌ترین مشکل بیمه کشور فرهنگ است / طالب: نقش بیمه مرکزی در از بین بردن رانت باید پررنگ باشد
در برنامه گفتگوی ویژه خبری (14 اردیبهشت) با حضور "رحیم مصدق" معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و" طالب" کارشناس بیمه به بررسی بیمه شخص ثالث، دغدغه‌ها و حمایت‌های آن پرداخته شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، در برنامه گفتگوی ویژه خبری (14 اردیبهشت) با حضور "رحیم مصدق" معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و" طالب" کارشناس بیمه به بررسی بیمه شخص ثالث، دغدغه‌ها و حمایت‌های آن پرداخته شد.

مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که بزرگ‌ترین مشکلات بیمه کشور چیست گفت: بزرگ‌ترین مشکل بیمه کشور بحث‌های مرتبط با فرهنگ است.
بزرگ‌ترین مشکل کشور فرهنگ است

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت به وجود آمدن فرهنگ بیمه ای اظهار داشت: مردم باید از حق و حقوق و ضوابط قردادها و همچنین سایر موارد اطلاع داشته باشند این در حالی است که این اطلاع رسانی در حد کافی نبوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون بیمه شخص ثالث اظهار داشت: آمار بالایی از تصادفات در کشور وجود دارد به طوری که در کشور متأسفانه بالغ بر 18 هزار نفر  در طی سال گذشته فوتی داشتیم.

مصدق با اشاره به این که بالغ بر 320 هزار  مجروح در کشور داشتیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: شرکت‌های بیمه برای پرداخت  تعهدات جاری نیازمند نقدینگی است

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا باید به شرکت‌های بیمه یک خدمت اجتماعی نگریست افزود: بیمه شخص ثالث جزء بیمه بازرگانی محسوب می‌شود.

مصدق با اشاره به این که این بیمه ابعاد اجتماعی وسیعی دارد خاطر نشان کرد: اگر بیمه شخص ثالث نباشد در سال 17، 18 هزار نفر فوتی که به وجود می‌آیند خانواده‌هایشان از نظر مباحث مالی دچار مشکل می‌شوند.

بیمه شخص ثالث بیمه ای اجتماعی است

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان این که بیمه شخص ثالث بیمه اجتماعی است ادامه داد: یکی از ایرادات ما به شرکت‌های خودروساز در این است که چرا خودشان شرکت‌های بیمه مرتبط با شخص ثالث را تعیین می‌کنند.

وی با بیان این که باید انتخاب بیمه شخص ثالث را به مردم واگذار کنیم گفت:در مورد حق بیمه شخص ثالث پیرامون مبحث خودرو باید بیمه گذار بتواند حق انتخاب داشته باشد.

مصدق با اشاره به این که نظارت بر شرکت‌های بیمه از طریق بیمه مرکزی صورت می‌گیرد بیان کرد: این در حالی که نظارت بر خودروسازان با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به این که در بیمه شخص ثالث شناور باید بیمه گر و بیمه گذار مشخص باشند اضافه کرد: در صورتی که راه حل عملی و اجرایی باشد استقبال می‌کنیم.

باید زمینه ایجاد رانت را از بین ببریم

وی با اشاره به این که باید امکان ایجاد رانت را از بین ببریم گفت: باید شرایطی را ایجاد کرد که خریدار خودرو بتواند بیمه گر را انتخاب کند.

مصدق افزود:به همه سازمان‌هایی که با شرکت‌ها بیمه در ارتباط هستند اعلام کرده‌ایم که هیچ کدام نمی‌توانند بر خلاف واقعیت عمل کنند.

طالب در ادامه برنامه پیرامون بیمه شخص ثالث گفت: متأسفانه در جامعه فرهنگ بیمه وجود ندارد بنابراین باید اذعان داشت که مسئول فرهنگ سازی در این حوزه بیمه مرکزی است.

کارشناس بیمه با بیان این که وظایف فرهنگ سازی را به خوبی انجام نمی‌دهد خاطر نشان کرد: بیمه شخص ثالث زیان ده است اما تخلفات نشان می‌دهد که این گونه نیست.

وی با اشاره به سوددهی و یا زیان دهی بیمه شخص ثالث ادامه داد: بیمه مرکزی اجازه نظارت بر خودروسازان را ندارد.

طالب  با اشاره به این که بیمه مرکزی ساز و کارها را می‌تواند تنظیم کند ادامه داد: بیمه شناور را می‌توانیم در کشور طراحی کنیم.

کارشناس بیمه با اشاره به نقش بیمه مرکزی برای از بین بردن رانت گفت: این نقش از سوی بیمه مرکزی باید پررنگ باشد و نقش بیمه مرکزی در از بین بردن رانت باید پررنگ باشد.

وی افزود: باید طرح و برنامه ای ارائه شود تا زمینه رانت برداشته شود.

در حال تکمیل است...









۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن