تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباطات تهران با کشورهاي اروپايي گسترش خواهد يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۲۴ب.ظ)
ارتباطات تهران با کشورهاي اروپايي گسترش خواهد يافت موج - شهردار تهران تاکيد کرد: تفاهم نامه خواهرخواندگي ميان تهران و بوداپست به جهت فرهنگي، اقتصادي و همکاري در حوزه هاي فني و سرمايه گذاري فرصتي را براي دو شهر فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاليباف ظهر امروز در حاشيه آئين امضاي تفاهم‌نامه خواهرخواندگي ميان تهران و بوداپست، طي سخناني در جمع خبرنگاران با اشاره به موارد در نظر گرفته‌شده در اين تفاهم‌نامه، تأکيد کرد: يکي از سياست‌هايي که بارها بر آن تأکيد شده آن است که تهران را به‌عنوان يک شهر جهاني معرفي کنيم چرا که هم‌اکنون اکثر مردم دنيا و کشورهاي مهم، تهران را به‌عنوان يک‌قطب فرهنگي، گردشگري و مرکز سياسي اسلامي و شيعي مي‌شناسند.
وي با تأکيد بر ضرورت توسعه ارتباطات تهران با ديگر کلان‌شهرهاي جهان عنوان کرد: ما در قاره آسيا اين توسعه ارتباطات را با مجمع شهرداران آسيايي انجام داده‌ايم و در سطح کلان‌شهرهاي دنيا و مترو پليس‌ها نيز اين کار انجام‌شده است. به همين منظور امضاي پيمان خواهرخواندگي را در اولويت کار خود قرار داده‌ايم.
شهردار تهران افزود: اين پيمان خواهرخواندگي ميان تهران و بوداپست به‌عنوان يکي از شهرهاي اتحاديه اروپا امضاشده و به جهت فرهنگي، اقتصادي و همکاري در حوزه‌هاي فني و سرمايه‌گذاري نيز فرصتي را براي دو شهر فراهم کرده است.
محمدباقر قاليباف عنوان کرد: اميدوارم اين ارتباطات با بقيه شهرها و کشورهاي اروپا نيز گسترش پيدا کند، همان‌طور که هم‌اکنون مقدمات کار فراهم‌شده است و در آينده نزديک سفرهاي متقابل صورت خواهد گرفت. همچنين ضروري است ارتباط خوبي با کشورهاي منطقه خاورميانه داشته باشيم.
وي تأکيد کرد: ما به سمت اهداف و برنامه‌هاي از قبل تعيين‌شده به‌منظور معرفي تهران به‌عنوان يک شهر جهاني حرکت مي‌کنيم. در اين راستا در داخل به‌منظور توسعه امکانات و زيرساخت‌ها تلاش کرده و از ديگر سو با کشورهاي مختلف مخصوصاً در حوزه اقتصادي و سرمايه‌گذاري همکاري خواهيم داشت چرا که فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري تهران براي ساير کشورها بي‌نظير است.
قاليباف در پايان اظهار داشت: اميدوارم با اجرايي شدن اين تفاهم‌نامه و دعوتي که شهردار بوداپست به مجارستان داشت، در آينده نزديک بتوانيم اين موضوع را به‌صورت اجرايي پيش ببريم.
اشتوان تارلوش، شهردار بوداپست نيز طي سخناني در جمع خبرنگاران با اشاره به روند پيشرفت و توسعه در تهران، عنوان کرد: در همين مدت چندساعتي که تهران را بازديد کردم شاهد بودم که اين شهر ازنظر کيفيت ساخت‌وساز و سيستم حمل‌ونقل جزو يکي از شهرها و پايتخت‌هاي مطرح دنيا است. من طي مدتي که در شهرداري و ساير بخش‌ها مدير بودم، نسبت به ايران مطالعه داشته‌ام و هميشه به‌عنوان يک طرفدار ايران در حوزه‌هاي مديريتي و شهري بوده و هستم.
وي تأکيد کرد: مطمئنم اين تفاهم‌نامه خواهرخواندگي ميان تهران و بوداپست آغازي براي مشترکاتي است که مي‌توانيم در زمينه‌هاي مختلف آن را اجرايي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن