تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش دانشگاه علوم پزشكي لرستان در كاهش 50 درصدي شاخص مرگ و مير مادران باردار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۱۵ب.ظ)
درخشش دانشگاه علوم پزشكي لرستان در كاهش 50 درصدي شاخص مرگ و مير مادران باردار موج - خرم آباد - كاهش 50 درصدي شاخص مرگ و مير مادران باردار در لرستان، خرسندي معاون بهداشتي وزير بهداشت و تقدير از دكتر ساكي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان، را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، با اجراي برنامه بنيادين تحول نظام سلامت در كشور و به تبع آن در لرستان، اقدامات وسيع و ارزشمندي در راستاي ارتقاي سلامت جامعه به وجود آمد و بسته هاي حمايتي شايان توجهي به اجرا در آمد كه ترويج زايمان طبيعي رايگان و راه اندازي اورژانس هوايي دو اقدام شايسته از خدمات متنوع اين برنامه عظيم و تحول ساز در حوزه سلامت است و همين امر سبب شد كه خدمات پيش بيمارستاني و تسهيلات زايماني به طرز چشمگيري ارتقا يابد و مداخلات درماني در نقاط محروم و سخت گذر استان كه دسترسي مناسبي به خدمت درماني ندارند به شكل بسيار مطلوبي تسريع و بهبود يابد كه نتيجه ارزشمند آن كاهش 50 درصدي شاخص مهم و بين المللي مرگ و مير مادران در سال 93 نسبت به سال قبل است.
دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز با توسعه تسهيلات زايماني در روستاها و مناطق محروم و اقدام فوري در انتقال مادران باردار ساكن در مناطق محروم با استفاده از اورژانس هوايي توانست در بين 54 دانشگاه و دانشكده علوم پزشكي كشور، شاخص مرگ و مير مادران باردار كه در سال 92 و پيش از اجراي برنامه تحول نظام سلامت 10 مورد در سال بود، با 50 درصد كاهش به 5 مورد در سال 93 تقليل دهد و اين رخدادي عظيم در ارتقاي سلامت جامعه لرستان است كه خرسندي دكتر علي اكبر سياري، معاون بهداشتي وزير بهداشت، را به دنبال داشته است.
كسب اين افتخار ارزشمند كه حاصل تلاش شبانه روزي و بي وقفه متوليان سلامت استان در امر مراقبت و درمان مادران است ستودني و در خور تحسين است.
شايان ذكر اينكه شاخص مرگ و مير مادران باردار، يك شاخص مهم و بين المللي است كه نشان دهنده كيفيت ارائه خدمات درماني و سلامت جوامع است و به لطف خداوند و تلاش بي وقفه در بين 54 دانشگاه و دانشكده علوم پزشكي كشور، لرستان توانسته اين شاخص را 50 درصد كاهش دهد و اين در حالي است كه در خيلي از مناطق برخوردار اين شاخص نه تنها كاهش نيافته، بلكه به ميزان قابل توجهي نيز افزايش داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن