تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت سامانه هشدار زودهنگام خواب آلودگی راننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ساخت سامانه هشدار زودهنگام خواب آلودگی راننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری آزمایشگاه واقعیت مجازی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی موفق به ساخت سامانه هشدار زودهنگام خواب آلودگی راننده شدند.


به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ رضا نریمانی، دانش آموخته کار‌شناسی ارشد مهندسی رایانه با اشاره به نقش ۳۷ درصدی خواب آلودگی در بروز سوانح رانندگی گفت: پژوهش‌های مختلفی در سطح دنیا برای پیش گیری از خواب آلودگی انجام شده است ولی هنوز سامانه‌ای که به صورت تجاری قابلیت هشدار به راننده در موقع مناسب را داشته باشد به بازار عرضه نشده است. 


وی افزود: در این پژوهش با هدف ساخت بومی سامانه هشدار زودهنگام خواب آلودگی، ابتدا در پژوهشی بیش از چهار سال شبیه ساز رانندگی در آزمایشگاه واقعیت مجازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی ساخته شد که با کمک آن می‌توان بسیاری از رفتارهای راننده را بررسی کرد. 


نریمانی گفت: در این شبیه ساز طی پژوهش‌های گوناگون، علائم رفتاری راننده شامل مواقع خواب آلودگی و اعتیاد به همراه امواج مغزی استخراج و ثبت شده‌اند. 


وی به عنوان پژوهشگر بخش ساخت سامانه افزود: پس از جمع‌آوری داده‌ها و به دست آمدن الگوریتم خواب آلودگی، پژوهش وارد مرحله ساخت شد که طی آن با نصب دوربین‌های گوناگون ثبت حرکات چهره و چشم‌های راننده و همچنین حسگرهای سرعت، شتاب، تغییرات زاویه فرمان و دیگر متغیرهای خودرو داده‌های رانندگی جمع آوری شد. 


پژوهشگر طرح افزود: در این سامانه که مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کند، این اطلاعات با فرکانس‌های مختلف وارد پردازنده مرکزی شده و با شروع علائم خواب آلودگی، با توجه به سطح هوشیاری راننده، تصمیمات مختلفی گرفته می‌شود. 


وی تصریح کرد: برای مثال در یک حدی از هوشیاری امکان فعال کردن هشدار دهنده‌های مختلف صوتی، تصویری، لرزشی و همچنین ارسال پیام متنبی مبتنی بر خواب آلوده بودن راننده به اولین پلیس راه وجود دارد. 


در مراحل آینده این طرح، که مرحله تحقیقاتی آن در حال انجام است، پس از تشخیص خواب آلوده بودن راننده، دستگاهی به نام دستیار راننده، کنترل خودرو را در اختیار گرفته و آن را به اولین توقف‌گاه هدایت می‌کند. 


این طرح به راهنمایی دکتر صدیقی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشاورت دکتر نحوی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر انجام شده است.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

طراحی و ساخت دستگاه خشک‌ کن دوار
طراحی و ساخت پایش ماشین آلات دوار
کود بیولوژیک حاوی مواد غذایی برای گیاه طراحی شد
طراحی و ساخت برج تقطیر سینی‌‌دار و ساده
طراحی و ساخت روبات آزمایشگاهی توانبخشی
طراحی و ساخت دستگاه کوک‌یار سازهای ایرانی
طراحی دستگاه ایجاد نانو حفره بر پایه فلزات




۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن