تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805366515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کنکور نوزادان تا هتل داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از کنکور نوزادان تا هتل داعش


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴.اسفنج عظیم منظومه شمسی/ ربات چینی به جنگ مین ها می رود/شایعات اعراب درباره هندوانه/اولین زن خلبان پس از انقلاب/ماشین پلیس‌های دوربین‌دار درتهران/افتتاح اولین هتل داعش و ... اسفنج عظیم منظومه شمسی

اسفنج عظیم منظومه شمسی

سازمان فضایی اروپا تصویری خارق‌العاده از یکی از قمرهای خارجی سیاره زحل را منتشر کرده است که بسیار شبیه یک اسفنج عظیم شناور در فضا است.سطح متخلخل قمر هایپریون  با وسعت ۴۱۰ در ۲۶۰ کیلومتر، در تصویر جدید فضاپیمای کاسینی با جزئیات بی‌نظیر قابل مشاهده است.این تصویر هایپریون را فضاپیمای کاسینی در فاصله ۶۲ هزار کیلومتری و حدود یک دهه پیش ثبت کرده است.سازمان فضایی اروپا به تازگی این تصویر را از قمر مذکور منتشر کرده که ویژگیهای سطح آن با کاهش قرمزی طبیعی تصویر اصلی برجسته شده‌اند.کاوشگر کاسینی در زمان پرواز خود به دور سیاره زحل با بارش ذرات باردار هایپریون روبرو شد که یک شوک الکتریکی عظیم با قدرت ۲۰۰ ولت را به آن وارد کرده بود.بنظر می‌رسد که سطح این قمر در زمان غوطه‌ور شدن آن در ذرات باردار، دارای شارژ الکترواستاتیک می‌شود.این ذرات بطور دائمی از خورشید به فضا منتشر می‌شوند، اما قمر هایپریون با ذراتی روبرو است که در میدان مغناطیسی سیاره میزبان آن یعنی زحل گیر افتاده‌اند.درحالیکه ستاره‌شناسان انتظار داشتند که اجسام بسیار بیشتری در منظومه شمسی دارای بار الکتریکی باشند، داده‌های کاسینی به نمایش نخستین تجربه از یک جسم طبیعی باردار در فضا بجز ماه پرداخت. هایپریون از جسمی شبیه سیب‌زمینی برخوردار بوده و یکی از بزرگترین اجسام بی‌قاعده منظومه شمسی بشمار می‌رود. ظاهر عجیب حباب‌دار این قمر می‌تواند نشان‌دهنده تراکم بسیار پایین آن باشد. به دلیل این ویژگی‌ها، سراسر قمر هایپریون مانند یک اسفنج متخلخل بوده و دهانه‌هایی با اندازه‌های مختلف در سراسر سطح آن وجود دارند. به تصور دانشمندان، این قمر بیشتر از یخ آب ساخته شده، میزان کمی سنگ داشته و حدود ۴۰ درصد آن خالی است.
بیشتر...

 ربات چینی به جنگ مین ها می رود

 ربات چینی به جنگ مین ها می رود

دانشمندان چینی نوعی ربات موشکی ارائه داده‌اند که همراه سربازان به میدان جنگ رفته و میادین مین را به سرعت برای آن‌ها پاکسازی می‌کند. ربات جدید مجهز به «محموله‌های منفجرشونده برای پاکسازی مسیر مین» (MCLC) است. این ربات حامل 40 تا 50 متر حلقه طناب انفجاری است که این طناب در درون جعبه مهماتی به رنگ سبز تیره حلقه می‌شود. این طناب متصل به دو موشک موجود در هر یک از طرفین ربات است که بر فراز میادین مین و موانع دیگر شلیک می‌شود.این ربات موشکی مجهز به شاسی چهارچرخ ساده‌ (با یک جعبه مهمات در جلو)، موتور، سیستم‌های کنترل، دکل دوربین و آنتن‌های ارتباطاتی در قسمت پشت است. در هر طرف ربات، پرتاب‌کننده موشکی کوچکی دارد که قادر به شلیک‌کردن یک MCLC است. زمانی که موشک شلیک می‌شود، حلقه طناب انفجاری از جعبه مهمات بیرون کشیده و (توسط موشک) بر فراز میدان مین به پرواز در‌می‌آید. زمانی که سوخت موتور موشک تمام می‌شود، حلقه طناب انفجاری به درون میدان مین سقوط کرده و تمامی مین‌های موجود در آن را نابود می‌کند.انفجار مواد منفجره، مسیری مستقیم به عرض یک تا دو متر و طول 50 متر را برای پیاده‌نظام پاکسازی می‌کند. این ربات موشکی برای گروه‌های پیاده‌نظامی که باید به سرعت از میدان مین عبور کنند، بسیار کارآمد است و از راه دور کنترل می‌شود.
بیشتر...

اولین زن خلبان پس از انقلاب

اولین زن خلبان پس از انقلاب

زن ایرانی،در رسانه های غرب موجودی مستاصل، منزوی، خانه‌نشین و محروم از حقوق فردی و اجتماعی معرفی شده است. اما آیا در گذار 36 ساله عمر جمهوری اسلامی ایران، این نگاه غلط تجربه عینی و مشهود داشته است؟هجمه تبلیغاتی غرب علیه کشور ما، از نگاه‌‌های تیزبین امروزی دور نیست. حجم بالای فیلم‌ها، مقالات و کتاب‌ها در مورد اجحاف و تبعیض در حق زن ایرانی، اهتمام سیاهی است که در این سال‌ها به قوت از سمت رسانه‌های غربی مشاهده شده است. اما بروز استعدادهای درخشان همچون بانو راضیه شمس و میدان‌دهی به این افراد لایق، خبر از چیز دیگری می‌دهد. به این بهانه، به سراغ روایت زندگی کاری راضیه شمس نخستین خلبان زن ایرانی پس از انقلاب  از زبان خود او و همکارش رفته ایم.
اولین زن خلبان پس از انقلاب

راضیه شمس، 5 سال است که ازدواج کرده و همسر وی هم در زمان ازدواج یک کمک خلبان بوده است. آنها، یک زندگی کاملا هواپیمایی دارند. هر کدام از آنها، زمان‌هایی از زندگی را به مطالعه و انجام تست‌های شبیه‌سازی پرواز که مجبور بودند برای 6 ماه به خارج از کشور بروند، اختصاص داده‌اند و البته قبل از آن می‌بایست یک سری از دروس را مطالعه می‌کردند. او معتقد است که زندگی خلبانی حتی برای یک مرد سخت است چه برسد که یک زن خلبان باشد و بخواهد امور منزل را هم کدبانویی کند. او، همسرش را چندان نمی‌بیند اما تمام موفقیت‌های زندگی کاری‌اش بعد از ازدواج را مرهون همراهی و صبوری او می‌داند. او، همسرش را به خاطر فداکاری، نگرانی‌های عاشقانه‌ و حمایت‌های بی‌دریغ‌اش در نیل به هدف عالی کاری، تحسین می‌کند.این کمک خلبان ایرانی، دارای روابط عمومی قوی بوده و مراوده خوبی با همکاران‌اش دارد. اما شکل روابط‌اش با همسرس  متفاوت و کمی رسمی است. یک بار که وی در حال پرواز به دوبی و در حال ورود به کابین پرواز بوده، همسرش به او می‌گوید: «خانم شمس! مراقب خودت باش». او پاسخ می‌دهد: «حتما کاپیتان!». شمس، به مزاح می‌گوید که در دنیای زندگی خلبانی او و همسرش، این یعنی جمله خیلی عاشقانه‌. او، پرواز را دارای جنبه‌های گوناگونی می‌داند. جنبه مادی که تکلیف‌اش مشخص است. اما، جنبه معنوی آن بسیار ذی‌قیمت است. وقتی وی پرواز می‌کند، سکوتی بسیار ناب را در اوج آسمان تجربه می‌کند. شفافیت آسمان کویر و یا جلوه‌نمایی ستارگان در شب که حاکی از قدرت پروردگار خالق زیبایی‌هاست.
بیشتر...

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران

ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران

اخیرا شهروندان تهرانی شاهد حضور خودروهایی هستند که یک دوربین بر روی آن نصب شده و این خودروها در حال گشت زنی در سطح شهر هستند.این خودروهای عجیب مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی نیز قرار گرفته و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است.این خودروها در خیابان های مرکزی شهر تهران و در کنار خودروهای پارک شده در حال گشت زنی بوده که این اقدام سبب برخی گمانه زنی ها در رابطه با شناسایی خودورهای بدون طرح ترافیک شده است اما سردار سیدتیمور حسینی در رابطه با حضور خودروهای دوربین دار در سطح شهر می گوید: «این خودروها برای ثبت سرعت غیرمجاز رانندگان متخلف فعالیت کرده و این طرح فعلا در محدوده اتوبان ها و خیابان های اصلی شهر تهران انجام خواهد شد.» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین ثبت جریمه طرح ترافیک و یا جریمه طرح زوج و فرد از سوی خودورهای دوربین دار را تکذیب کرده و می گوید: «این خودروها به سیستم استعلام خلافی مجهز بوده و گشت زنی این خودروها در حاشیه خیابان ها جهت رصد خودروهای پارک شده با تخلف بالا انجام می شود تا خودروهایی که میزان خلافی آن بیش از حد مجاز است را به پارکینگ منتقل کنند.»
بیشتر...

شایعات اعراب درباره هندوانه ایرانی

شایعات اعراب درباره هندوانه ایرانی

برخی رسانه‌های سعودی و اماراتی، تبلیغات منفی جدیدی را این بار علیه محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند.در پی ادعاهای مطرح شده در برخی کشورهای عربی مبنی بر وجود سوراخ‌هایی روی هندوانه‌های وارداتی از ایران، برخی از این کشورها مانند امارات، قطر و کویت به جمع آوری این محصول از بازارها پرداختند.برخی مسئولان و فعالان کشورهای عربی در شبکه‌های اجتماعی نیز تلاش کردند به این جنگ روانی در کشورهای خود دامن بزنند و مدعی شدند که به این هندوانه‌ها مواد شیمیایی تزریق شده است! در پی شدت گرفتن این شایعه‌ها، وزارت آب و محیط زیست امارات اعلام کرد که مطالب منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و دیگر کشورهای عربی درباره وجود سوراخ‌هایی در هندوانه وارداتی، در واقع ناشی از نوعی حشره است که دوره حیات خود را تکمیل کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ اثری از آن حشره داخل محصولات نیست. این در حالی است که «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی در اظهاراتی در صفحه توئیتر خود، پا را فراتر گذاشت و مدعی شد: پس از پدیده هندوانه ایرانی ... باور کنید که همه میوه‌های صادراتی ایرانی، برای سلامتی فاجعه‌بار هستند. شورای عالی بهداشت قطر نیز با اعلام آزمایش نمونه‌های جمع‌آوری شده از مناطق مختلف این کشور، تأکید کرد که نتایج اولیه آزمایش‌ها، سلامتی فیزیکی هندوانه را ثابت می‌کند و بقیه نتایج آزمایش‌ها نیز طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.
بیشتر...

نوزادان در هنگ کنگ کنکور می‌دهند!

نوزادان در هنگ کنگ کنکور می‌دهند!

رقابت تحصیلی در هنگ کنگ از دوران دبیرستان به مهدکودک ها رسیده است؛ خانواده های هنگ کنگی تمام تلاششان را می کنند تا نوزادشان را در بهترین مهدکودک ممکن ثبت نام کنند.
نوزادان در هنگ کنگ کنکور می‌دهند!

نوزادان در هنگ کنگ کنکور می‌دهند!

باور کردنی به نظر نمی رسد اما عکس های منتشر شده از مهدکودک های هنگ کنگ حاکی از رقابت های تحصیلی بسیار زیاد کودکان این کشور است. به طوری که این کودکان کوچک باید از همان بدو تولد خودشان را برای شرکت در مصاحبه های این مهدکودک ها آماد کنند. احتمالا تصور شما هم از مهدکودک فقط به صحنه بازی و یا چرت زدن بچه های خردسال ختم می شود. اما پدرو مادرهای هنگ کنگی، مهد کودک را یک مرحله بسیارمهم که می تواند آینده فرزندشان تعیین کند می دانند. آنها به شدت اعتقاد دارند که ورود به بهترین مهدکودک به معنی ورود به بهترین دبستان و بعد از آن بهترین دبیرستان و در نهایت ورود به بهترین دانشگاه خواهد شد. حتی در هنگ کنگ مادرهایی زندگی می کنند که از دوران بارداری به فکر پیدا کردن یک مهدکودک خوب برای فرزندشان هستند. عملکرد کودکان در حین مصاحبه ملاک انتخاب در این مهدکودک های عجیب و غریب است. فشار رقابتی بالا میان کودکان نوپای هنک کنگی باعث ظهور کتاب های کمک درسی در این سطح شده است تا کودکان هنگ کنگی از همین سن پایشان به کلاس های کمک آموزشی باز شود. اما این کلاس های مختلف و استفاده از این فوق برنامه ها برای خانواده ها ارزان تمام نمی شود. به طور مثال برای یک سری کلاس ۱۲ ساعته در یک مورد خاص حدود ۵۸۰ دلار باید هزینه پرداخت کرد که این هزینه حدود یک چهارم درآمد یک خانوار متوسط هنک کنگی است. از آن بدتر اینکه مهدکودک ها به دنبال قابلیت های متفاوتی در یک کودک هستند و همین موضوع باعث شده خانواده ها بخواهند کودکشان را در طیف وسیعی از کلاس های فوق العاده شرکت دهند و برای همه این کلاس پول قابل توجهی خرج کنند.سوالات و مصاحبه ها نیز هربار سخت تر و سخت تر می شود و مربیان واقعا سوال های بسیار پیچیده ای از بچه ها می پرسند. سوالهایی مانند «چشمهای شما برای چه چیزی است؟» یا «این تخم مرغ چه نوع تخم مرغی است؟» هم چنین رفتار کودک در حین مصاحبه نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد و هر چقدر این کودکان شیرین تر برخورد کنند رفتارشان مودبانه تر تلقی می شود.با این حال کارشناسان زیادی معتقدند این فشارهای سخت و بیش از حد به کودکان می تواند موجب بی علاقه شدن آنها نسبت به یادگیری و مطالعه در سالهای آتی می شود. به طوریکه هم اکنون «مهارت خواندن» مردم هنگ کنگ به مراتب ضعیف تر از سایر کشورهاست و مردم این کشور به این موضوع کمتر علاقه نشان می دهند.
بیشتر...   مردی که با درخت ها حرف می زند
 

مردی که با درخت ها حرف می زند

یک هنرمند جانباز، تابلوهای نقاشی‌اش از درختان را در جشنواره صلح برلین به‌نمایش می‌گذارد. هاشم بدری اظهار کرد: من و داود عامری (عکاس) دو هنرمندی هستیم که از طرف معاونت فرهنگی و ارتباطات اسلامی بنیاد جانبازان به‌عنوان نخبگان جانباز برای حضور در جشنواره صلح برلین انتخاب شده‌ایم. از من خواسته شد 16 تابلوی نقاشی 50*70 برای این جشنواره آماده کنم. بیشتر این نقاشی‌ها با موضوع درخت کار شده‌اند و از آنجا که جشنواره برلین به موضوع صلح اختصاص دارد و حافظ هم می‌گوید «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد» من این سوژه را برای کارهایم انتخاب کردم. او ادامه داد: حضور در جشنواره صلح برلین نخستین فعالیت هنری من در خارج از کشور نیست، پیش از این هم چند نمایشگاه از آثارم در الجزایر، فرانسه و نخجوان برگزار شده و قرار است به‌جز نمایش این 16 تابلو در برلین، یک اثر هم در حضور مخاطبان در این شهر نقاشی کنم. بدری درباره‌ ورودش به دنیای هنر نیز اظهار کرد: پس از مجروح شدنم در سال 1360، ساعت‌های استراحتم را به کار کردن با کاردک می‌گذراندم. بیشتر اقوام من گچ‌کار هستند و کار با ماله و کاردک در خانواده ما از گذشته وجود داشته است. همین پیشینه باعث شد از این ابزار برای هنر و نقاشی استفاده کنم و به سبک جدیدی برسم که بعدها در فرانسه به ثبت رسید.این هنرمند افزود: بیشتر آثارم با موضوع درخت، برگ و طبیعت هستند. من با درخت‌ها رابطه خوبی دارم و با آن‌ها حرف می‌زنم. حتی گاهی خواب آن‌ها را می‌بینم. این ارتباط نزدیک روی نقاشی‌هایم نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود بیشتر روی این موضوع تمرکز کنم.
بیشتر...
 
 

داعش اولین هتل خود را افتتاح کرد

داعش اولین هتل خود را افتتاح کرد

داعش اولین هتل خود را افتتاح کرد

داعش اولین هتل خود را افتتاح کرد

داعش اولین هتل خود را افتتاح کرد

گروه تروریستی داعش مجلل‌ترین هتل شهر موصل در شمال عراق را که از 10 ماه پیش بسته شده بود، پس از تغییر نام به «الوارثین»، بازگشایی کرد. العالم به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: یکی از کارمندان هتل (Nineveh Oberoi) یا هتل بین‌المللی نینوا تایید کرد که گروه تروریستی داعش روز جمعه از ساکنان موصل خواست تا در مراسم بازگشایی این هتل حضور یابند، این هتل جزو املاک خصوصی است و در رده هتل‌های 5 ستاره قرار دارد و پیشتر باشکوه‌ترین هتل موصل و از جمله هتل‌های مجلل در سطح کشور به شمار می‌آمد. وی افزود: داعش پس از تغییر نام هتل به، «الوارثین» و انجام برخی تعمیرات لازم برای استقبال از مهمانان، آن را بازگشایی کرد. این هتل‌دار خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش روز گذشته مراسمی برای بازگشایی هتل برپا کرد و برخی عناصر و سرکردگان گروه تروریستی داعش در این مراسم شرکت کردند.وی اظهار کرد: بنا به برخی تصاویری که هواداران گروه تروریستی داعش در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر کردند و خبرنگار خبرگزاری آناتولی از آنها مطلع شد، دهها نفر از مردان ساکن موصل به همراه خانواده‌های خود در این مراسم شرکت کردند و کودکان در باغ‌های آن به بازی مشغول شدند. این هتل در سال 1986 افتتاح شد. این هتل 11 طبقه دارد و در ناآرامی‌های امنیتی عراق در سال 2003 میلادی به سبب اشغال این کشور به دست نیروهای آمریکایی، در معرض غارت قرار گرفت. نیروهای آمریکایی از این هتل به عنوان مقر موقت خود استفاده کردند تا اینکه بار دیگر راه‌اندازی شد؛ اما با تسلط گروه تروریستی داعش بر موصل در 10 ژوئن گذشته، بار دیگر به مدت 10 ماه بسته شد تا اینکه روز گذشته بازگشایی شد.
بیشتر...
 


دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن