تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرده برداري از اهداف آمريکا در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۴۸ق.ظ)
جمهوري اسلامي: پرده برداري از اهداف آمريکا در عراق موج -
به گزارش خبرگزاري موج، «پرده برداري از اهداف آمريکا در عراق» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است که در آن مي خوانيد؛
اين روزها مردم عراق همزمان با هجوم داعش به سرزمين شان با توطئه ديگري روبرو شده اند که از سال ها پيش توسط سازمان جاسوسي آمريکا براي آنها تدارک ديده شده بود و اکنون در قالب طرح نمايندگان کنگره آمريکا از آن رونمايي مي شود.
طرح آمريکايي تجزيه عراق به سه بخش کردنشين شمال، سني نشين مرکز و شيعه نشين جنوب که هفته گذشته توسط چند تن از نمايندگان کنگره ارائه شد، بازتاب وسيعي در ميان اقشار مختلف عراق داشته و با واکنش تند مراجع تقليد، مردم و شخصيت هاي سياسي و مذهبي اين کشور مواجه شد، به طوري که همه رويدادها و حوادث جاري عراق را تحت الشعاع قرار داد و نمايندگان مجلس عراق را در روز تعطيلي شنبه به تشکيل جلسه واداشت تا با اکثريت آرا پيش نويس طرح آمريکايي تجزيه عراق را محکوم کنند.
اکثر جريان هاي سياسي عراقي نيز در دو روز گذشته به توطئه تجزيه کشورشان توسط آمريکا واکنش نشان داده و دولت عراق نيز آن را رد کرده و نشانه نقض حاکميت و دخالت در امور داخلي اين کشور دانسته است. اين ماجرا هر چند توانسته بدنه احزاب، رسانه ها، شخصيت ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق را با هم متحد و يکپارچه سازد ولي افشاگر خواب شومي است که دولت آمريکا براي ملت و سرزمين عراق ديده و درصدد است آنرا به صورت گام به گام به مورد اجرا بگذارد.
دولتمردان آمريکايي در قالب طرح کنگره قصد دارند طرحي را به تصويب برسانند که دولت آمريکا را در ارائه کمک هاي تسليحاتي و مالي به سني ها و کردها به عنوان دو کشور، مجاز مي سازد با تاکيد بر اينکه اين کمک ها به صورت مستقيم و خارج از چارچوب دولت مرکزي انجام شود!
اين طرح که آشکارا نافي حاکميت دولت مرکزي عراق است و استقلال اين کشور را نشانه رفته، عملاً پشت پرده برنامه هاي آمريکا براي تجزيه عراق و حرکت به سمت خاورميانه جديد را نشان مي دهد. هرچند وزارتخارجه آمريکا اين طرح را غيرقابل استناد دانسته و صرفاً بازتاب دهنده نظرات برخي اعضاي کنگره خوانده ولي دقيقاً در بردارنده همان هدف شومي است که در اظهارات خرداد سال 92 جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريکا منعکس شده و خواستار برپايي اقليم هاي مجزاي کرد، سني و شيعه گرديده بود. وي در آن زمان در نسخه اي که قبل از حمله داعش به عراق براي سرزمين بين النهرين پيچيده بود، راهکار حل بحران اين کشور را تبديل اين به سه اقليم قومي مذهبي دانسته بود.
موضع يکپارچه مردم عراق، اعم از شيعه و سني، با طرحي که بوي مشمئز کننده تجزيه از آن به مشام مي رسد باعث شده مقامات آمريکايي بار ديگر ادعاي خود را مبني بر حمايت واشنگتن از دولت عراق براي حراست از وحدت و تماميت ارضي اين کشور تکرار کنند ولي دعوت و ميزباني چند ماه پيش کاخ سفيد از هياتي از عشاير اهل سنت عراق که پيوندهايي را نيز با داعش داشته اند، آنهم بدون در جريان گذاشتن دولت مرکزي بغداد و دادن قول ارسال سلاح به آنها، خلاف اين ادعا را ثابت مي کند، ضمن اينکه مسعود بارزاني رئيس اقليم کردستان عراق در استقبال از طرح کنگره ديروز عازم واشنگتن شد تا براساس نوشته مطبوعات کرد زبان، با اوباما و ديگر مقامات آمريکايي به صورت علني و رسمي موضوع تقسيم عراق و کمک هاي مستقيم به منطقه اقليم کردستان را پيگيري کند.
بارزاني که همزمان با پيشروي هاي داعش در تابستان سال گذشته بر جدايي کردستان از عراق اصرار مي ورزيد، با تهديد اربيل از سوي اين گروه تروريستي مجبور شد تا حدودي از اين حرف عقب نشيني کند و اکنون که زمينه را مساعد مي بيند، قصد دارد يکبار ديگر شانس خود را براي اجراي اين توطئه بيازمايد.
واقعيت اين است که اين اقدام آمريکائي ها نه تنها طرح امروز آنها براي عراق بلکه طرح کلان استکبار براي تجزيه و ناآرامي در ديگر کشورهاي منطقه و همسايگان رژيم صهيونيستي است که به بهانه آزادي عراق با اشغال اين کشور آغاز شد و سپس با حمايت از داعش در سوريه و عراق دنبال گرديد تا با درهم شکستن وحدت اقوام و مذاهب، منطقه را براي اجراي يک طرح قديمي که سال ها پيش توسط «برنارد لوئيس» براي تجزيه جهان اسلام به کشورهاي کوچک تر از توافق «سايکس – بيکو» تهيه شده و صهيونيست ها و حاميان استکباري آنها به دنبال فرصتي براي اجراي آن بودند، عملياتي کند.
بنابر اين، ترديدي وجود ندارد که طرح کنگره آمريکا براي تجزيه عراق دقيقاً با اهداف کاخ سفيد و سردمداران اين کشور هماهنگ و منطبق بوده و صرفاً نوعي تقسيم کار بين آنان محسوب مي شود که بخشي از اجراي توطئه تجزيه عراق را گروه تروريستي داعش دنبال مي کند و محورهاي ديگر آنرا نيز رئيس اقليم کردستان و شبه نظاميان سني و گارد ملي اهل تسنن که آمريکائيها به دنبال ايجاد آن هستند، پيگيري خواهند نمود.
اکنون که ملت عراق در مقابل طرح شوم لابي صهيونيست ها در کنگره آمريکا قرار گرفته که قصد دارد با دخالت در امور داخلي اين کشور و نقض حاکميت ملي، به توزيع سلاح و پول در ميان گروه هاي خارج از کنترل دولت مرکزي مبادرت نموده و در نهايت، توطئه شوم تجزيه عراق را اجرا کند، وظيفه خود مي داند به مسئوليت ملي، ميهني و ديني خود در دفاع از استقلال کشور عمل کرده و با حفظ وحدت و کنار گذاشتن برخي اختلافات، که خود يکي از عوامل تشويق کننده آمريکائي ها در مطرح کردن چنين طرح هايي است، با طرح تجزيه و اهداف شيطاني آن مقابله کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن