تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801488988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهل روز تجاوز عربستان به یمن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چهل روز تجاوز عربستان به یمن


بیش از چهل روز از تجاوز عربستان به یمن می گذرد. مناطق مختلف یمن همچنان هدف حملات هوایی و توپخانه ای عربستان است. همزمان با انفعال و سکوت مجامع بین المللی ، استفاده مقامات سعودی از سلاح های ممنوعه برضد مردم یمن هم گسترش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همزمان با حملات هواپیماهای عربستان به صعده در یمن، توپخانه ارتش سعودی نیز مناطق مرزی این استان را گلوله باران کرد.

هواپیماهای سعودی بارها بر فراز آسمان صنعاء به پرواز در آمدند و مناطقی از این شهر را بمباران کردند.

بمب

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در یمن با هشدار درباره وخامت اوضاع انسانی در این کشور، برقراری آتش بس را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان خواستار شد.

"پائولو لمبو "هماهنگ کننده  سازمان ملل در یمن در گفتگو با شبکه الجزیره با اشاره به بمباران فرودگاهها و محاصره بنادر یمن از سوی عربستان، گفت: در روزهای اخیر بارها به جامعه بین الملل در خصوص اوضاع وخیم انسانی در یمن هشدار داده ام. اگر آتش بس در یمن برقرار نشود شاهد فاجعه ای بزرگ در یمن خواهیم بود. باید راههایی برای ارسال غذا، آب، دارو و تجهیزات پزشکی باز شود .))

بمب اران خوشه ای در یمن

در  این حال سازمان بین‌المللی « دیدبان حقوق بشر » در گزارشی تایید کرد: عربستان از بمب های خوشه ای ساخت آمریکا بر ضد مردم یمن استفاده می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: عکس ها، تصاویر ویدیوئی و اسنادی دارد که نشان می دهد، مقامات سعودی در حملات اخیر خود به یمن بویژه استان صعده از بمب های خوشه ای استفاده کرده اند.

بر اساس این گزارش بمبهای خوشه ای استفاده شده ساخت شرکت آمریکایی  تکسترون سیستمز کورپوریشن Textron Systems Corporation  است.

116 کشور بجز آمریکا و برخی شرکای این کشور در خاورمیانه، در سال 2008 میلادی معاهده منع استفاده از سلاح خوشه ای را امضاء کردند.


 


دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن