محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827232595
تاملی در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فجر و بازار فیلم تهران سکانس پایانی؛ بازار خارجی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تاملی در اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فجر و بازار فیلم تهران
سکانس پایانی؛ بازار خارجی
بخش حقوقی قراردادهای تولید و تولید مشترک در اکثر کشورهای خارجی همواره بخشی مفصل، جدی و اساسی در قراردادها است و متاسفانه ما در این زمینه خلاء قوانین و مقررات داریم و از امکان برابر در سیستم قضایی و وکلای مجرب و متخصص برخوردار نیسیتم.
روز گذشته اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجربا حضور مهمانان خارجی بخش بین الملل، شرکت کنندگان هجدهمین بازار فیلم تهران، داوران بخش بین الملل، شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی و خارجی، سفرای خارجی، رایزن های فرهنگی و عوامل فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه های رقابتی و اهالی رسانه ها برگزار شد. این جشنواره ها می توانند به نوعی تکمیل کننده چرخه عرضه و توزیع فیلم های سینمایی و سریال های تولید شده در داخل ایران نیز باشند. از این منظر بررسی چالش های این حوزه باید پیش از این ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا بتوان از چنین فرصت های عرضه ای به خوبی بهره جست. آن چه در ادامه می خوانید یادداشتی است که چاوشیان معاون اسبق بین الملل سیما فیلم و همچنین مدیرکل سابق رسانه بین الملل سیما برای توجه دادن به برخی کاستی ها در این زمینه نگاشته و در اختیار سایت رصد قرار داده است. آن را در ادامه می خوانید. مستحضرید سهم اقتصادی و فیلم های با مضمون اسلامی در بازار بین المللی فیلم ناچیز و در حد صفر می باشد. در تجزیه و تحلیل علت یا علل این وضعیت مشخص خواهد شد که مهمترین عامل موفقیت در بازار سیستم و روش های تهیه و شبکه پخش آن است. ما باید باور کنیم که فرهنگ و هنر ارزش تجاری داشته و با برنامه ریزی می توانیم سهم مهمی از درآمدهای بازارهای مرتبط را بدست آوریم ایران و مسلمانان همواره در حوزه پخش فیلم با مشکل مواجه بوده و به تبع آن در مرحله تهیه فیلم نیز استانداردهای بهره برداری جهانی آن رعایت نشده است. در ابتدا و به نحو اجمال و برای تاکید برخی از مزیت ها سرمایه گذاری به ویژه در حوزه سینما برای کشورمان به شرح ذیل فهرست می شود. الف ) مزیت های سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما 1) نیروی کار حرفه ای و کارآمدQualified) ) توانمندی و دانش حرفه ای عوامل سینمای ایرانی با کسب قریب دو هزار جایزه برجسته و در سطح بین المللی زبانزد خاص و عام است . 2) جغرافیای طبیعی کشورمان: کشور ایران می تواند با تنوع جغرافیایی زمین و طبیعی انواع لوکیشن های مورد نیاز را به فیلمسازان ارائه کند ( کوه ، دشت ، کویر ، جنگل، رودخانه ، دریا و … ) دمای هوای کشورمان نیز به گونه ای است که در هر زمان از سال هر نوع آب و هوائی قابل تجربه است و این ویژگی به اضافه معماری و ساختمان و ابنیه شهری و روستایی و تاریخی قابلیت بالای را برای فیلمسازی به ارمغان می آورد. 3) تجهیزات – امکانات و خدمات فیلمسازی: کشور ما به اکثر فناوری ها و تکنولوژی های روز فیلمسازی دسترسی داشته و در این بخش نیز از توانمندی خوبی برخوردار است. استودیو و شهرک های سینمایی با دکورهای عظیم تاریخی و جنگلها و شهری و نیز امکان ساخت و ساز و اعمال تغییرات نیز از جمله دیگر امکانات مناسب کشور ما برای تولید مشترک است. 4) امکانات حمل و نقل و اقامت: کشور ما از امکانات مناسب حمل و و نقل زمینی و دریائی و هوایی برخوردار بوده و از امکانات پذیرایی و اقامت در هتل ها و مکان های اقامتی در نقاط کشورمان برخوردار است. 5) هزینه: همه موارد فوق از یک ویژگی خاص برخوردار هستند که مجموعاً کشورما را در حوزه تولید مشترک در جهان منحصر به فرد می سازد و آن ویژگی عبارتست از مزیت ارزانی و کم هزینه بودن - بهترین نیروی حرفه ای را در اختیار داریم وهزینه آن بعضاً کمتر از 10 درصد هزینه عوامل مشابه در سایر کشورهاست. همین مزیت در حوزه اجاره لوکیشن و بهره برداری از فضای طبیعی و شهری، زمین و تجهیزات و خدمات فیلمسازی و نیز حمل و نقل و اقامت و … وجود دارد. - ما کشوری هستیم که با کمتر از دویست هزار دلار فیلم سینمایی با کیفیت بالا را تهیه می کنیم. - به این همه باید اضافه کنیم که فعالیت های فرهنگی و هنری در ایران معاف از مالیات است. ب) موانع و مشکلات: اما با این همه مزیت هایی که برشمردیم و مزیت های دیگری که در حوزه امنیت و فرهنگی و مهمان نوازی در ملت ایران داریم سوال این است که چرا در این زمینه ناموفق بوده ایم؟ چه عامل و عواملی باعث شده است که در 35 سال گذشته نتوانسته ایم به جایگاه واقعی خود در اقتصاد بین المللی سینما وارد شده و سهم مناسب خود را در بازار بدست آوریم . چرا کشورمان با این همه مزیت حتی در مقایسه با کشورهای پیرامونی که تا مدتی قبل حتی یک فیلم سینمایی نساخته اند و مجموع جوایز بین المللی تمامی این کشورها کمتر از تعداد انگشتان دست است وارد عرصه شده نتوانسته سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرد؟ از جمله این موانع و مشکلات می تواند به موارد زیر اشاره کرد. غیر تجاری بودن فرهنگ و هنر: بر اساس این ذهنیت که متاسفانه هم در سطح دولت و هم در بخش خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، فرهنگ و هنر ارزش تجاری و کارایی نداشته و لازم است مورد حمایت دولت ها قرار گیرد . در ادامه این ذهنیت و تفکرحاکم بر نظام فرهنگی کشور، تفکر دیگری نیزوجود دارد که معتقد است بر فرض اینکه فرهنگ و هنر بتواند سهم مهمی در بازار بین المللی داشته باشد، قطعاً و حتماً فرهنگ و هنر دینی و اسلامی و حتی ملی ما چنین ویژگی را نداشته و نمی تواند سهم زیادی را در بازار فرهنگ و هنرجهانی داشته باشد. براساس این تفکر برای حفظ وصیانت از فرهنگ انقلاب وبومی و مواجهه با تهاجم بیگانه، لازم است همواره بودجه مناسب و رو به تزایدی را در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار دهیم تا امنیت فرهنگی تضمین شود. این باور اشتباه و لازم است تغییر کند. ما باید توجه داشته باشیم که استثنائاً بهترین و در دسترس ترین مزیت، برای کشورمان در بازارهای بین المللی همانا مزیت ما در تولیدات دینی و اسلامی و ایرانی است و اتفاقا امنیت فرهنگی و ملی ما در گرو توسعه بازار محصولات فرهنگی اسلامی وایرانی است. بر اساس تفکر حاکم نظام مالی حاکم بر جریانات تولید فرهنگی نظام « بودجه» و «هزینه» است و اگر بودجه بخش فرهنگ و هنر کاهش یا افزایش یابد، سهم تولیدات فرهنگی نیز به همان نسبت و با در نظر گرفتن درصدهای تورم و افزایش قیمت ها کاهش یا افزایش می یابد. این نظام با نظام حاکم بر جریانات اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر در اکثر کشورهای سرمایه داری متفاوت است. در این کشورها نظام بودجه و هزینه مکمل و متمم نظام « سرمایه گذاری» و «سود و زیان» است. ما باید باور کنیم که فرهنگ و هنر ارزش تجاری داشته و با برنامه ریزی می توانیم سهم مهمی از درآمدهای بازارهای مرتبط را بدست آوریم. مسلمانان بزرگترین بازار محصولات فرهنگی دنیا را تشکیل داده و از طرفی کمترین رقابت در این حوزه وجود دارد. ما به راحتی می توانیم حدود 15 تا 20 درصد بازار جهانی را با یک برنامه ریزی کوتاه مدت در اختیار خود بگیریم و این مساوی است با هزاران میلیارد دلار درآمد. البته مشروط بر اینکه ذهنیت حاکم خود را مورد چالش قرار داده و با نگاهی جدید و طرح و برنامه ای متفاوت به عرصه مزیت های فرهنگی و هنری خود و جهان اسلام فکر کنیم. ج) قوانین و مقررات : بخش حقوقی قراردادهای تولید و تولید مشترک در اکثر کشورهای خارجی همواره بخشی مفصل، جدی و اساسی در قراردادها است و متاسفانه ما در این زمینه خلاء قوانین و مقررات داریم و از امکان برابر در سیستم قضایی و وکلای مجرب و متخصص برخوردار نیسیتم. پیشنهادات : 1-اصلاح ساختاری و مدیریتی : - طراحی سیستم ها و روش های منطبق با اهداف فرهنگی - جایگزینی نظام سرمایه گذاری و سود به جای بودجه و هزینه - تغییر ذهنیت از نگاه دولتی به حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری - تاسیس کمیته و یا نهاد حمایت از تولید مشترک - تصویب و ترمیم قوانین و مقررات تهیه فیلم و سرمایه گذاری - تغییر شاخص های اعتباری برای ایران از جشنواره به سمت بازار - تنظیم طرح ها برای ارتقای شرایط تبلیغاتی - اصلاح نظام بانکی و وام - نظام حمایتی در بعد بیمه و مالیات و … - بازنگری تسهیلات روادید و اجازه اقامت و کار در حوزه فرهنگ و هنر 2- پخش و توزیع - دعوت از پخش کنندگان بین المللی فیلم و مذاکره و آشنایی با ایشان - سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت های بین المللی پخش فیلم و کسب سهام آن ها - تاسیس شرکت های پخش بین المللی پخش - برگزاری همایش ها و سمینارهای اطلاع رسانی و آموزشی 3- دستور العمل های حمایتی از پروژه های خاص به ویژه در جهان اسلام: - تولید مشروط به ارایه قرارداد و تضمین پخش - تولید با استفاده از تسهیلات تضمین شده (بیمه) - تولید با اولویت های جهان اسلام - تخصیص وام ویژه به پروژه های تولید مشترک - اعطا تسهیلات به پروژه های منطبق به تفاهم نامه های امضا شده اعطای جوائز صادراتی به درآمدهای حاصل از پخش و توزیع منبع: رصد، پایگاه تحلیلی دفتر پژوهش
انتهای متن/ ن
94/02/14 - 00:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
جزئیات بازار فیلم بخش بینالملل جشنواره فجر/ ۳۰۰ اثر عرضه شد
در گفتگو با مهر مطرح شد جزئیات بازار فیلم بخش بینالملل جشنواره فجر ۳۰۰ اثر عرضه شد شناسهٔ خبر 2563328 دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۵۱ هنر > سینمای ایران مدیر هجدهمین بازار بینالمللی فیلم از عرضه ۳۰۰ فیلم از تولیدات چند سال اخیر سینمای ایرانی از انیمیشن فیلمها کوتاه مستندارزیابی مدیر پرشیا فیلم از تغییرات جدید جشنواره فیلم فجر بهتر بود بخش بینالملل بلافاصله بعد از بخش ملی برگزار
ارزیابی مدیر پرشیا فیلم از تغییرات جدید جشنواره فیلم فجربهتر بود بخش بینالملل بلافاصله بعد از بخش ملی برگزار میشد بازار فیلم به استاندارد جهانی رسیده استشاهرخ بحرالعلومی با اشاره به اینکه بهتر بود به دلیل تثبیت تقویم جهانی جشنواره فجر بخش بینالملل بلافاصله بعد از بخش ملی برگزاخبار ایران و جهان | - اختتامیه بخش بینالملل سیوسومین جشنواره فیلم فجر
اختتامیه بخش بینالملل سیوسومین جشنواره فیلم فجر مراسم اختتامیه بخش بینالملل سیوسومین جشنواره فیلم فجر عصر شنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد حسین اسماعیلی ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۰۸ ۰۶- وزیر ارشاد بازار فیلم جشنواره بین الملل فجر را افتتاح کرد
وزیر ارشاد بازار فیلم جشنواره بین الملل فجر را افتتاح کرد تهران - ایرنا - هجدهمین بازار فیلم تهران لحظاتی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس سازمان سینمایی و بسیاری از تهیه کنندگان خارجی در پردیس ملت افتتاح شد به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا علی جنتی را دراینمراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر
مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر عصر امروز شنبه 12 اردیبهشت با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد عکاس کیانوش محبیان ۱۳۹۴ ۰۲ ۱۲ ۲۱ ۳۰ ۳۲ کد خبر 274462اخبار ایران و جهان | - افتتاحیه بازار فیلم بخش بینالملل فیلم فجر
افتتاحیه بازار فیلم بخش بینالملل فیلم فجر مراسم افتتاح هجدهمین بازار فیلم ایران در بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر سی و سوم با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس ملت برگزار شد حسین اسماعیلی ۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۱ ۲۳ اخبار مرتبط نیروی انتظامی حامی برنامههای مجوزدار است تسافتتاح بازار بینالمللی جشنواره فیلم فجر جنتی: «ابو زینب» هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار میدهد
افتتاح بازار بینالمللی جشنواره فیلم فجرجنتی ابو زینب هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار میدهدوزیر ارشاد درباره فیلم راز پنهان ابو زینب گفت من در بیروت این فیلم را دیدم بسیار فیلم تاثیرگذاری است و به عقیده من هر مخاطبی را تحت تاثیر قرار میدهد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس افتتاگزارش تصویری - اختتامیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر
اختتامیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر این گزارش در حال تکمیل شدن است عکس محمدرضا ندیمی - ایسنا شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰ ۳۸- اختتامیه بخش بین الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر
اختتامیه بخش بین الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر 12 ارديبهشت 1394 19 46 عکس مرضیه سلیمانی ID 2852056 4 عکس نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی نسخه اصلی 12 ارديبهشت 1394- برگزاری اختتامیه بخش بین الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد
برگزاری اختتامیه بخش بین الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد تهران - ایرنا - مراسم اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر لحظاتی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا در آیین اختتامیه بخش بجزئیات مراسم اختتامیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر اعلام شد
جزئیات مراسم اختتامیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر اعلام شد فرهنگ > سینما - روابط عمومی جشنواره فیلم فجر جزئیات مراسم اختتامیه بخش بین الملل این رویداد سینمایی را تشریح کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۲ اردیبهشت با حضواختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر
شماره گزارش 1927898493000950134 زمان انتشار 1394 2 12 21 59 عکاس میلاد بهشتی عنوان اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر اختتامیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت برگزار شد 1394 2 12 21 59برگزاری مراسم افتتاحیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر در میان باد و توفان
برگزاری مراسم افتتاحیه بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر در میان باد و توفان فرهنگ > سینما - مراسم افتتاحیه بخش بینالملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در محوطه اصلی پردیس سینمایی ملت برگزار شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این مراسم حجتالله ایوبی رییس سازمان سیامروز؛ اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد
امروز اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر عصر امروز شنبه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار می شود به گزارش نامه نیوز در این آیین که ساعت 17 امروز با حضور میهمانان خارجی بخش بیناعلام جزییات مراسم اختتامیه بخش بینالملل فیلم فجر سی و سوم
اعلام جزییات مراسم اختتامیه بخش بینالملل فیلم فجر سی و سوم شناسهٔ خبر 2566223 - شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۸ هنر > سینمای ایران مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فجر ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۲ اردیبهشتماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار میشود به گزارشآغاز به کار بخش بینالملل جشنوارهی فیلم فجر
آغاز به کار بخش بینالملل جشنوارهی فیلم فجر بخش بینالمللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر در اولین تجربه برگزاری مستقل خود از ۵ تا ۱۲ اردیبهشتماه در تهران برگزار میشود آفتاب بخش بینالملل جشنوارهی فیلم فجر با نمایش ۳۷ فیلم سینمایی کوتاه و مستند فردا 6 اریبهشت ماه اولین روزگشایش بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر
گشایش بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینما و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پردیس سینمایی ملت گشایت یافت ایرنا بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینم-
گوناگون
پربازدیدترینها