تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فابیوس: ایران، اصل نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در قبال رفع تدریجی تحریم‌ها قبول کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فابیوس: ایران، اصل نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در قبال "رفع تدریجی تحریم‌ها" قبول کرده است
وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه الشرق قطر گفت ایران، اصل نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در قبال "رفع تدریجی تحریم‌ها" قبول کرده است.


به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق قطر، لوران فابیوس گفت: ما به‌دنبال دستیابی به توافقی پایدار، دائمی و قابل تحقق با ایران هستیم، به‌گونه‌ای که ایران را و به تَبَع آن، منطقه را از رسیدن به تسلیحات اتمی باز دارد.


فابیوس در پاسخ به نظر خبرنگار آن روزنامه در خصوص اینکه «کشورهای عرب خلیج‌فارس از نبود یک توافقنامه واضح و دائمی با ایران می ترسند» گفت: "در اوایل ماه آوریل 2015، ایران اصل نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را در ازای رفع تدریجی تحریم‌ها پذیرفته است؛ گرچه هنوز راه درازی در پیش داریم و مسائل بسیاری برای بحث باقی مانده است."  


در ادامه خبرنگار می‌پرسد «ایران دارای یک نقش تأثیرگذار در منطقه است و اعلام کرده حق استفاده از انرزی هسته‌ای را در مصارف و اهداف صلح‌آمیز دارد»، نظر شما در این خصوص چیست؟


فابیوس در جواب می‌گوید: ما در حال مذاکره با ایران هستیم و بدون شک، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق ایران است... از طرف دیگر، ایران، کشوری بسیار مهم در منطقه است؛ در لبنان، در سوریه، در عراق، و اکنون در یمن. ما می‌خواهیم که یک چنین کشور بزرگ و قدرتمندی، آنگونه که خود نیز می‌گویند، به‌دنبال تسلیحات اتمی نباشند.


او در این مصاحبه از روابط دیرینه قطر و فرانسه در زمینه‌های اقتصادی و نظامی فرانسه و قطر نیز صحبت کرد و خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر قطری‌ها در فرانسه شد.


لوران فابیوس، درباره انتقاد برخی رسانه‌ها و سیاستمداران فرانسوی در خصوص نقش قطر در حمایت از تروریسم و همچنین نظرش در مورد حمله عربستان سعودی به یمن گفت: "فرانسه همواره در کنار شرکای عرب خود در منطقه خواهد بود."


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

گاردين: کارشناسان درباره فروش بی سابقه سلاح به خاورميانه نگران هستند
دیدار فابیوس با ولیعهد ابوظبی
وزیر خارجه فرانسه: هنوز توافقی درباره زمان لغو تحریم‌های ایران حاصل نشده است




۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن